Vozili smo novi Renault Clio 5: ozbiljniji izvana, razigraniji iznutra

Vozili smo novi Renault Clio 5: ozbiljniji izvana, razigraniji iznutra

Sa startom u Zagrebu i s ciljem u Renaultovoj tvornici Revoz u slovenskom Novom Mestu, u sklopu hrvatske premijere detaljno smo provozali i pregledali petu generaciju Clija

Audi S6 i S7 kao TDI modeli s električnim kompresorom
Što kažete na Porsche Cayenne sa 680 KS i 40 km dosega na struju
Hrvatska premijera: vozili smo novi Peugeot 508 SW

Kako smo se približavali vratima novog Clija s ciljem da sjednemo na vozačevo mjesto i uputimo se prema Sloveniji, osjećali smo se malo staro kada nam je u tom trenutku kroz glavu prošlo da će Renault s petom generacijom Clija uskoro navršiti njegovih 30. godina postojanja (uz 15 milijuna prodanih primjeraka, što bi značilo da se u prosjeku svakih šest godina predstavi nova generacija, uz poneki face-lift između, što i jeste otprilike tu negdje.

 

I dok su razlike između prijašnjih generacija i više nego očite, skok s četvrte na petu generaciju je možda jedan od manje radikalnijih što se tiče njegove vanjštine. Inspiracija za dizajn prednjeg dijela očigledno je preuzeta s aktualne generacije Meganea, što se najviše vidi kod svjetala i gornje dijela prednje maske (oko znaka), dok je donji, usisni dio skupa s prostorom oko maglenki, ipak nešto drugačiji.

Odlaskom prema stražnjem dijelu primjetno je kako još uvijek nekako odiše duhom prošle generacije Clija, ali s nešto napuhanijom stražnjicom i s novim svjetlima. Sami generalni oblik karoserije, njezine linije i poneki ostali detalji, poput integrirane i sakrivene ručke stražnjih vrata u sklopu okvira prozora i dalje poprilično podsjećaju na njegovog prethodnika, makar su sami paneli u potpunosti drugačiji budući da je peta generacija Clija bazirana na novoj CMF-B modularnoj platformi.

U neku ruku nas ovo zapravo i ne čudi s obzirom da je četvrta generacija Renaulta Clija prošle godine bila drugi najprodavaniji model u Europi nakon Volkswagen Golfa, odnosno prvi u svojoj klasi superminija pa je vrlo lako moguće da je Renault htio iskoristi ovu provjerenu formulu. I u Hrvatskoj je Clio u cijeloj 2018. bio drugi najprodavaniji automobil – prodano je 2599 primjeraka dok je u 2017. bilo prodano 2292.

Prvi dio predstavljanja odvio se u jednoj od vodećih i najnaprednijih hrvatskih razvojnih kuća u segmentu gaminga, Nanobit, s kojim su se lokalni predstavnici u Renaultu poistovjetili na račun novih tehnologija koje Clio 5 donosi. Nakon toga smo se uputili prema Sloveniji na drugi dio događaja koji se odvio u Revozu kod Novog Mesta. Ondje smo imali prilike u detalje proći kroz proizvodni proces novog Clija, točnije bili smo u samoj tvornici i vidjeli kako se on proizvodi, a o tome ćemo detaljnije u sljedećem broju Garaže.

Kao kontrast ovim sličnostima izvana, novi Clio 5 donosi potpuno promijenjenu unutrašnjost. Ovdje prije svega mislimo na multimedijski sustav koji dominira sredinom kontrolne ploče i vozačev centralni ekran koji su skroz drugačiji od svega što smo do sada vidjeli od Renaulta i koji će vjerojatno postaviti novi standard budućim modelima u Renaultovom portfelju.

Dočekao nas je horizontalno pozicionirani veliki 9,3” ekran na dodir koji kao da jednim dijelom lebdi iznad konzole, a pogoni ga unaprijeđeni operativni sustav s podrškom za Android Auto, Apple CarPlay, OTA nadogradnje, još detaljniju kontrolu postavki vozila i slično.

Tu su i fizičke tipke za kontrolu klime koja je u potpunosti redizajnirana, a koja u sebi nosi male statusne ekrane, što se pokazalo kao dosta popularna izvedba i kod drugih proizvođača. Upravljač je također poprimio novi izgled, sada je još kompaktniji, a tipke su promijenjene i sve se nekako čini elegantnijim.

Njega nadopunjuje veliki 10” digitalni vozački ekran preko kojeg će se osim osnovnih informacija, poput brzine vožnje, prikazivati i ostale mogućnosti, tipa navigacija. Ova tehnološka unaprjeđenja ispratila je također promijenjena unutrašnjost, ponajprije kontrolne ploče koja sad ima na dodir više kvalitetnijih materijala, a ujedno je i puno privlačnija na račun jednostavnijeg i zrelijeg dizajna koji u sebe neometano implementira ventilacijske otvore.

Iako je nekim gabaritima manji od prethodne generacije (14 mm kraći je po dužini, širi je za 70 mm, niži za 30 mm), Renault je, kako kažu, pametnom raspodjelom kabine uspio Clija učiniti još praktičnijim. Podizanjem i postavljanjem mjenjača više prema naprijed, ostavilo se mjesta za instalaciju naslona za ruku, kojeg do sada nije bilo u Cliju, a ujedno ima više mjesta za odlaganje stvari budući da imamo svojevrsne dvije razine u tom centralnom dijelu između vozača i suvozača.

Prtljažnik broji gotovo 400 litara obujma (više za 26 litara), što je najviše u ovoj klasi, a sa spuštenim sjedalima brojka se zaokružuje na 1000 litara. Što se tiče te stražnje klupe, čini nam se da ima jednako mjesta kao i kod prethodnika, sve zapravo ovisi o tome tko sjedi ispred vas, dok za glavu ima i više nego dovoljno mjesta.

Sjeli smo se u tamno plavi model s Intense razinom opremljenosti i RS Line dodatnom opremom, 1.3 litrenim benzinskim motorom snage 130 KS i automatskim 7-stupanjskim EDC mjenjačem s dvostrukom spojkom. Ova kombinacija se pokazala vrlo živahnom, dok nas je relativno tvrdi ovjes tjerao da ga bacamo u zavoje.

Novi Clio 2019 također nudi autonomnu vožnju druge razine, koju je Renault nazvao „Highway & Traffic Jam Companion” (da, jako zvučne ime, odmah uđe u uho, zar ne?), a koja održava razmak između vozila, kao i zadanu brzinu vožnje, u prijevodu to je aktivni tempomat, ali vas vozilo održava unutar sredine trake kojom se vozite.

Za razliku od Peugeota i njihovog novog 208 modela koji će imati potpuno električnu izvedbu, Renault svoju elektrifikaciju postojećeg B-segmenta provodi nešto ležernijim tempom. Tako će novi Clio po tom pitanju u 2020. dobiti tek blagu hibridnu izvedbu pod nazivom „E-Tech”, što predstavlja već viđeno klasično uparivanje jačeg benzinskog i slabijeg električnog motora, uz simboličnu bateriju kapaciteta 1,2 kWh dok su plug-in izvedbe rezervirane za Megane i Captur.

Početna cijena novog Clija 5 kreće s 90.500 kuna za 1.0 litreni benzinski SCe motor od 75 KS i u sklopu Life opreme, dok će te za osnovni dizelski 1.5 dCi motor snage 85 KS morati izdvojiti 118.900 kuna , no zato uz to ide i jača Zen oprema. Od ostalih motora imamo još dizelski od 115 KS, te benzinski od 100 i 130 KS, a njihove cijene ovisno o opremi koju imaju priložili smo u galeriji fotografija.

KOMENTARI