Na hrvatsko tržište stigao je najkompleksniji Mercedes

Na hrvatsko tržište stigao je najkompleksniji Mercedes

Novi Mercedes GLC i GLE donose inovativne tehnologije, a naročito se ističe novi GLE

Tesla Y je SUV koji na struju može prijeći 482 kilometra
Mazda CX-5 2019 dolazit će i s turbobenzinskim motorom
Specijalna edicija Honda CR-V S Plus

Mercedes-Benz GLC i Mercedes-Benz GLE

Čak 24 varijante SUV vozila u Mercedesu čine 30 posto ukupne svjetske prodaje, otkriveno je na današnjem predstavljanju novih modela GLE i GLC koji su stigli na hrvatsko tržište.

Mercedes-Benz GLE, nasljednik modela Mercedes ML koji se prodavao od 1997. godine, najkompleksniji je automobil njemačke marke, prema bilo kojem kriteriju. Radi se o premium SUV vozilu uz kompleksan ovjes, s izuzetno naprednim sustavima, a GLE je istovremeno i jedan od najtiših Mercedesovih automobila trenutno.

E-Active Body Control u Mercedesu GLE daje najbolje od sebe i na terenu i na cesti, i to bez naginjanja. Dozvoljeno je 3% nagiba uz kontrolu svakog kotača posebno. Vozilo se po potrebi može podignuti 100 mm prilikom vožnje u offroadu, a 70 mm se može spustiti ukoliko je u prtljažnik obujma od 520 do 2055 litara potrebno smjestiti teže predmete.

Road Surface Scan uz pomoć dviju kamera u prednjem dijelu vozila priprema GLE na loše uvjete na cesti, čineći tako lošu cestu dobrom. Karakteristika je koju trenutno nudi samo model GLE.
Nadalje, Free Driving način pomiče težište vozila prilikom izvlačenja iz teških situacija, uz elektro-hidrauličko-pneumatski sustav.

Novost je Active Stop-and-Go Assist uz koji se GLE može samostalno kretati praćenjem ponašanja drugih vozila; ako se kolona krene pokretati, i GLE će se kretati prateći ponašanje vozila u koloni. Sustav je aktivan 60 sekundi nakon zaustavljanja u koloni.
Spomenimo i autonomnu vožnju prikolice prilikom vožnje unatrag.

Novi Mercedes-Benz GLE uz gotovo tri metra međuosovinskog razmaka (2995 mm) u kabini donosi više prostora nego kod prethodnika, a potpuno nova karoserija sada nudi i dva sjedala u trećem redu koja omogućuju komoditet za putnike visine do 1,8 metara. U trećem redu putnici imaju prostor za boce, dva USB Type-C priključka za punjenje mobitela. Naravno, uz pomoć adaptera mogu se puniti i starije generacije pametnih telefona koji koriste microUSB priključak.

Po prvi se put u Mercedesu GLE sjedala u drugom redu električno okreću čime se povećava prtljažnik ili pak nudi više prostora za sjedenje u drugom redu. Poradilo se i na aerodinamici pa novi GLE sada ima Cd od 0,29 dok je prethodnik imao koeficijent 0,34.

U interijeru novosti stižu i kroz MBUX sustav koristeći infracrvenu kameru koja uz Interior Assistant omogućuje kontrolu gestama i u noćnim satima, a ne samo po danu. Ako vozač pruži ruku prema suvozačkom sjedalu na kojem nitko ne sjedi, znak je to da treba nešto preuzeti ili ostaviti na suvozačkom sjedalu pa se automatski uključuje osvjetljenje tog dijela kabine.

U ponudi motora za novi Mercedes-Benz GLE su novi dizelski redni šestaci 350 d i 400 d. Ponuda počinje s četiri cilindra – GLE 300 d 4Matic 2.0 košta 625.950 kuna, a svi ostali motori imaju šest cilindara. GLE 350 d 4Matic ima cijenu od 655.645 kuna, GLE 400 d 4Matic od 741.821 kuna dok benzinski GLE 450 4Matic ima cijenu od 681.766 kuna. Krajem godine stiže AMG 53 izvedba, a očekujemo još dvije AMG izvedbe.
Integrirani starter generator (ISG) snagu šest-cilindarskog benzinskog motora od 270 kW (uz 500 Nm) povećava za dodatnih 16 kW i 250 Nm.

Mercedes-Benz GLC nakon niti tri godine od predstavljanja doživio je facelift, u obje izvedbe – GLC i GLC Coupe. Novi je prednji odbojnik, nova je maska, nova su svjetla, ali za prepoznati veće razlike bit će potrebno dobro se zagledati u prethodnika i u novi GLC.

Ponuda pogona kod GLC kreće s 2.0 četverocilindričnim motorom, a dodatak snage stiže uz remenom pokretan starter generator. Novost su kontinuirano podesivi amortizeri. Izvedba AMG GLC 63 S 4matic+ s 510 KS i 700 Nm stiže u isto vrijeme kad i ostali modeli, ali nudi i zračni osvjes te blokadu stražnjeg diferencijala. S mjesta do 100 km/h ubrzava za samo 3,8 sekundi. Nešto slabija AMG izvedba GLC 63 4Matic+ uz 476 KS i 650 Nm stotku lovi za 4 sekunde. Inače, Mercedes GLC jedini je V8 biturbo u segmentu srednje velikih SUV vozila.

Iako GLC kupci ne kupuju baš za offroad vožnje, ukoliko je potrebno svoju će sposobnost pokazati i na takvim terenima. Opcijski se mogu naručiti Offroad i Offroad+ paketi.

MBUX stiže i u GLC model, a velika novost koja za sada nije podržana u Hrvatskoj je plaćanje direktno iz automobila. Dakle, putem ekrana u GLC automobilu moguće je platiti parking, ali i naručiti se na servis te platiti određene usluge servisa.

Ponuda motora poprilično je velika. Prvo ćemo predstaviti cijene za dizelske izvedbe, a zatim i za benzinske, za obje karoserijske izvedbe GLC SUV i GLC Coupe:
SUV GLC 200 d 402.664 kn
SUV GLC 200 d 4Matic 424.984 kn
SUV GLC 220 d 418.204 kn
SUV GLC 220 d 4Matic 440.524 kn
SUV GLC 300 d 4Matic 480.335 kn
Coupe GLC 200 d 439.698 kn
Coupe GLC 200 d 4Matic 463.474 kn
Coupe GLC 220 d 4Matic 478.503 kn
Coupe GLC 300 d 4Matic 519.666 kn

SUV GLC 200 388.290 kn
SUV GLC 200 4Matic 397.521 kn
Coupe GLC 200 429.770 kn
Coupe GLC 200 4Matic 455.478 kn
AMG SUV GLC 63 4Matic+ 923.881 kn
AMG SUV GLC 63s 4Matic+ 1.012.390 kn
AMG Coupe GLC 63 4Matic+ 953.326 kn
AMG Coupe GLC 63s 4Matic+ 1.041.843 kn

KOMENTARI