TEST Renault Megane GT 1.6 dCi 165 EDC

TEST Renault Megane GT 1.6 dCi 165 EDC

Stvarni problemi vozača električnih automobila u časopisu Garaža
Sjećate li se Renaulta 5?
Clio je osvojio najviše srca u travnju, a tržište se konačno probudilo

Renault Megane je francuski kompaktni automobil koji uživa veliki ugled kako u svijetu tako i u našim krajevima. Uz prostranost, jedan od razloga za kupnju je svakako i udobnost, a kada svemu tome dodate nekoliko skraćenica, onda ćete dobiti poseban automobil. Nije testirani Megane poseban samo po svojoj metalik plavoj Iron boji, ima tu jako puno zanimljivih detalja. Jedan od najbitnijih je svakako Renault Sport koji se primio ovog Meganea te mu dodao dodatnu injekciju adrenalina kroz razne vizualne i mehaničke detalje. GT oznaka stoji uz dCi i EDC – radi se o 1,6-litrenom turbodizelskom četverocilindričnom motoru snage 165 KS, a snaga se na prednje kotače prenosi preko 6-stupanjskog automatskog EDC mjenjača s dvije spojke. Iako su promjene stupnjeva prijenosa uglavnom uglađene, nama se sviđa i što postoji lagani osjećaj trzanja čime se potvrđuje izmjena stupnjeva prijenosa, kao da se radi o kakvom sportskom automobilu. Na neki način Megane to i jest i bitno se razlikuje od ostalih modela u ponudi – benzinskih TCe 100 i TCe 130 (100 i 130 KS) te dizelskih dCi 90, dCi 110 i dCi 130 (90, 110 i 130 KS). Ručica mjenjača može se prebaciti u lijevi položaj nakon čega sam vozač preuzima kontrolu i putem velikih metalnih poluga na kolu upravljača mijenja stupnjeve prijenosa. Ipak, pretjeramo li s pritiskom na papučicu gasa, doći će do automatske promjene u sljedeći stupanj. Ispod klima-uređaja nalazi se gumb R.S. koji utječe na ponašanje mjenjača, upravljača, zvuka motora pa sve postaje daleko sportskije. Responzivniji je odgovor na papučici gasa, a i promjene stupnjeva se događaju kasnije – šesti stupanj prijenosa moguć je iznad 90 km/h. Naravno, sve to utječe na potrošnju, ali u vrlo maloj mjeri – klasična vožnja po otvorenoj cesti omogućuje nam potrošnju od odličnih 4,3 litre, dok na autocesti pri 130 km/h i 2500 okr/min potrošnja iznosi 6,1 litru.

Potpis: Renault Sport

Kombinacija sportskog podvozja koje je razvio Renault Sport i upravljanja sa sva četiri kotača 4Control omogućuje posebno zanimljivu vožnju – stražnji kotači se također zakreću, s tim da se do 60 km/h zakreću u suprotnom smjeru od prednjih, a iznad 60 km/h zakreću se u istom smjeru. Odabere li se način R.S. tada se sustav mijenja pri brzini većoj od 80 km/h. Na taj je način omogućeno lakše skretanje u raskrižjima i drugim uvjetima kada mijenjamo putanju, dok pri većim brzinama vožnje sustav 4Control utječe na stabilnost vozila pa prolasci kroz zavoje izgledaju kao da se vozimo po tračnicama. Vozilo kao da se zalijepi za asfalt. Istovremeno, Megane GT nije tvrd niti po lošim prometnicama.

GT paket donosi full LED prednja svjetla, stražnja su također LED i raširena su preko cijele stražnje površine, a sportskom feelingu pridonose mnogi detalji poput prednjeg i stražnjeg GT odbojnika, GT oznake, kromirane letvice na pragovima prednjih vrata, vanjska ogledala u metalik boji, 18-inčni naplatci, aluminijske papučice. Standardno, instrument ploča ispred vozača može imati različit dizajn okretomjera i brzinomjera te boja koje omogućuju zanimljive virtualne instrumente.

Početna cijena za Megane je 119.900 kuna, dok testirani košta gotovo dvostruko više – 225.730 kuna do registracije uz GT paket opreme te aktivni tempomat, sustav održavanja sigurnosnog razmaka i automatskog kočenja u slučaju nužde, uz ambijentalno osvjetljenje na vratima i središnjoj konzoli, automatsku parking kočnicu, uz metalik plavu boju koja inače košta 5000 kuna.

 

KOMENTARI