5 novosti koje donosi novi Renault Clio

5 novosti koje donosi novi Renault Clio

Stiže peta generacija Renaulta Clio, a mi smo istražili koje sve novosti donosi popularni gradski automobil

Honda najbolja, Hyundai najlošiji
Zanimljiva suradnja Renaulta i Coca-Cole
Konačno znamo: u 2018. prodano je 18,3 posto više novih automobila

Renault Clio u Hrvatskoj je bio najprodavaniji gradski automobil u 2018. godini. Prema prodaji po modelima, zauzeo je drugo mjesto, iza Škode Octavije koja pripada kompaktnom C-segmentu. U Europi je drugi najprodavaniji model automobila u B-segmentu, a gledajući ukupnu prodaju svih Renaultovih modela u svijetu, Clio je najprodavaniji model. Stoga su i očekivanja kupaca od Clija uvijek velika, automobil mora ponuditi nešto iznadprosječno, a sudeći prema do sada objavljenom, imat će nekoliko detalja koji ga ističu iznad konkurencije.

Dizajnerski, vanjski izgled je vrlo sličan aktualnom Meganeu, ali i prethodnoj generaciji Clija predstavljenoj 2012. godine, ukoliko bismo gledali siluetu vozila. Promjene su zahvatile prednji kraj u potpunosti pa sada dolazi s LED svjetlima kakva nudi veći Megane, rešetka hladnjaka je veća te će omogućiti bolje hlađenje motora. Na krov stiže antena u obliku peraje morskog psa. Stražnja su svjetla tanja i dinamičnija. Kad krene u prodaju nakon predstavljanja u Ženevi 5. ožujka, novi Clio će biti dostupan u dvije nove izvedbe – Clio R.S. Line mijenja aktualnu GT Line, a poznata izvedba Initiale Paris bogata opremom i detaljima stiže i za Clio. Možemo samo zamisliti kako će (dobro) izgledati novi Clio u salonima.

1. U Cliju četvrte generacije nalazi se središnje postavljen digitalni brzinomjer, a lijevo je smješten okretomjer. Novi Clio V mijenja taj detalj iz temelja te se nudi ekran s virtualnim instrumentima. Vozač može sam odlučiti kakav dizajn želi vidjeti, a moći će se postaviti i prikaz navigacije tijekom vožnje. Ovo je detalj kakav smo do sada viđali na automobilima koji su i do tri-četiri puta skuplji od Clija te uglavnom spadaju u premium klasu. Instrument ploča s okretomjerom/brzinomjerom će dakle biti šira, a ponudit će se u inačicama od 7 inča kod početne izvedbe Clija odnosno čak 10 inča u jačim paketima opreme. Clio je ovim detaljem bacio rukavicu u lice svojoj konkurenciji.

2.Električna parking kočnica korisna je u gradskoj vožnji, za koju je Clio i najviše namijenjen. Novi Clio pete generacije imat će dakle električnu parking kočnicu pa će zaustavljanja i kretanja s mjesta biti praktičnija i mnogima lakša. Gumb kočnice bit će postavljen u središnjem dijelu, ispod povišene ručice mjenjača.

3.Komande klima uređaja potpuno su promijenjene, na bolje. Dosadašnji način s velikim prekidačem stupnjeva, manjim za jakost ventiliranja i tipkama za odabir pozicije ventiliranja mijenja se s daleko najpraktičnijim uz tri jednako velika kružna prekidača klima uređaja. Dakle, sve će se moći obaviti i bez gledanja u prekidače, bez skidanja pogleda s prometnice.

4.Središnji ekran od 9,3 inča na kojem se prikazuje novo sučelje multimedije odnosno infotainmenta najviše dolazi do izražaja. Postavljen je visoko, širok je te prema viđenom nudi dobru ergonomiju s velikim tipkama na touch ekranu. Lebdeći položaj ekrana osjetljivih na dodir već je neko vrijeme zastupljen u automobilima pa tako i Clio slijedi taj trend. Prethodna generacija Clija nudila je istaknuti ekran, ali na drugačiji način. Ekran u Cliju inspiriran je unutrašnjošću odnosno ekranom kakav se nudi u velikom modelu Renault Espace.

5.Od novog modela automobila uvijek očekujemo da bude veći od prethodne generacije, ali već nekoliko godina u automobilskoj industriji je prisutan trend da se gradski automobili smanjuju dužinom. Tako je i novi Clio V kraći za 14 mm četvrte generacije, širi je za 70 mm, ali i niži za 30 mm. Dimenzije su 4048 mm (dužina), 1798 mm (širina), 1440 mm (visina). Unatoč smanjenju dimenzija, uz Renaulta obećavaju više mjesta u interijeru, a uz nova prednja sjedala bit će više mjesta i za koljena putnicima straga. Povećava se prtljažnik za 26 litara.

KOMENTARI