Praktični savjeti za smanjenje potrošnje goriva

Praktični savjeti za smanjenje potrošnje goriva

Iako svi znamo voziti, možda možemo poboljšati kvalitetu vožnje smanjivanjem potrošnje goriva

Sustav koji prati dubinu profila gume i tlak zraka
4 od 10 vozača voze se na opasnim gumama
Gume koje prikupljaju različite korisne podatke

Smanjivanjem potrošnje goriva u vožnji ne utječemo samo na naš budžet nego i na naš okoliš. Uz sljedeće, vrlo praktične savjete, štedjet ćete na potrošnji goriva, ali ćete se i dalje ugodno voziti.

Za početak, podignite stakla

U jesensko doba klima uređaj nam više potreban pa u vožnji koristimo prirodnu klimatizaciju, zrak koji u kabinu ulazi putem otvorenih prozora na vratima. Time ćemo povećati potrošnju goriva jer utječemo na aerodinamiku, a samim time i na potrošnju benzina, dizela, plina ili pak električne struje vozite li električni automobil. Ako trebate zrak u kabini onda ipak uključite ventilaciju, a time ćete dobiti i nešto pročišćeniji zrak putem filtra. Ne reskirate niti bolove u ušima od jakog vjetra, a ako se znojite tada ćete se korištenjem ventiliranja također zaštititi.

Prilikom svakog odlaska na benzinsku pumpu trebali biste prekontrolirati tlak zraka u gumama. Prirodno je da gume gube tlak, a primjetan izostanak tlaka nećete čak niti primijetiti vizualnim pregledom guma. Ukoliko ste lijeni i ne da vam se prilikom točenja goriva gubiti vrijeme na provjeru tlaka u gumama, praktički za nekoliko desetaka kuna možete kupiti vlastiti kompresor zraka s kojim ćete moći regulirati tlak. Spaja se na 12-voltnu utičnicu za upaljač u kabini vozila.

S manjim tlakom u gumama vjerojatno ćete imati nešto ugodniju vožnju, naravno ukoliko tlak nije previše nizak, ali ćete imati lošije performanse što se tiče držanja u zavojima, pri kočenju i potrošnji goriva. Želite li manje trošiti, napušite tlak u gumama za oko 0,1 ili 0,2 bara više nego što to propisuje proizvođač vašeg vozila – time ćete imati nešto manju udobnost, sigurnost će biti slična, a potrošnja ipak manja. Ipak, budite oprezni s time, jer previše napuhane gume imaju manju gaznu površinu pa guma nema dovoljno velik kontakt s podlogom.

Prije kontrole tlaka u gumama provjerite tvornički podatak

Mijenjanje stupnjeva prijenosa

Nemojte osluškivati zvuk motora u vožnji nego pratite okretaje, ukoliko ih vaše vozilo ima na komandnoj ploči kako biste ručicu mjenjača prebacili u sljedeći stupanj. Noviji modeli automobila putem Shift oznake preporučuju kad je vrijeme za sljedeći stupanj, odnosno za niži. Tu vrijedi pravilo da se u sljedeći stupanj prijenosa ručica (ručnog) mjenjača prebacuje pri onolikom broju okretaja na kojem sljedeći stupanj prijenosa može održavati brzinu vožnje, bez mučenja motora.

U suprotnom, također ćete imati veću potrošnju goriva. Dakle, ne smijete niti mučiti motor što se tiče okretaja jer na taj način niti ne dolazi do dovoljnog izbacivanja svih izgorenih produkata tijekom sagorijevanja goriva.

Oznaka Shift pokazuje kad je vrijeme da se ručica mjenjača prebaci u sljedeći stupanj

Izbacite sav suvišan teret

Možda volite sa sobom u prtljažniku voziti razne kutije, alat ili sitnice koje vam baš i ne trebaju tijekom vožnje. Upravo tako, ne trebaju vam. Sve to opterećuje vozilo i povećava potrošnju, utječe na trošenje ovjesa, gume se pojačano troše, a povećavanjem mase straga utječete i na stabilnost vozila te naravno i na potrošnju goriva. Stoga, sav suvišan teret izbacite van iz vozila.

Idealan prtljažnik je ustvari prazan jer se tada troši najmanje goriva i najmanje utječe na stabilnost vozila u vožnji

Tempomat i vožnja po uzbrdici

Tempomat je odlična stvar pri dugim vožnjama. Ali, vozite li se po brdovitim predjelima tada ćete znatno povećati potrošnju goriva. Generalno pravilo bi otprilike trebalo biti da se na vrh uzbrdice dovezemo s 10 do 20 km/h manjom brzinom vožnje. Dakle, uz isti pritisak na papučici gasa, a ne povećavanjem pritiska kako bismo zadržali brzinu vožnje. Međutim, tempomat o tome ne razmišlja nego pokušava održati postavljenu brzinu vožnje.

Ako se baš ne želite odreći komoditeta kakav pruža tempomat, koji je inače vrlo koristan pri vožnji po ravnim predjelima jer nema nikakvih promjena pritiska na papučici gasa kao kad mi održavamo tempo s desnom nogom, onda s tipkom minus ipak nešto umanjujte brzinu vožnje kako se približavate vrhu, a zatim opet lagano povećavajte brzinu vožnje. Nemojte odmah podesiti brzinu kojom se želite voziti jer će vozilo u što kraćem roku pokušati postići željenu brzinu vožnje, a time će se povećati i potrošnja goriva.

Planiranje putovanja

Ukoliko ste u mogućnosti, na put ne krećite u vrijeme gužvi nego birajte vrijeme, pratite promet ispred sebe, a povremeno provjerite stanje na cestama putem HAK aplikacije ili mobilne stranice. I Google Mapa aplikacija će vam reći kud je najbolje voziti se, gdje se nalaze gužve i kolone, ali i zastoji zbog nesreća. Kad se vozite između dva semafora, probajte predviđati situaciju, ali pazite da ne vozite presporo jer ćete time drugima smetati.

Probajte voziti što duže s konstantnim pritiskom na papučici gasa, uz što manje promjena pritiska. I pratite okretaje, ono što smo spomenuli na samom početku teksta. Naravno, ako ne slušate radio, onda ga isključite kao i druge potrošače ako ih imate, poput eksternih navigacijskih uređaja, ali i prejakog osvjetljenja komandne ploče. Neki štede čak i nekorištenjem pokazivača smjera (žmigavaca), ali to je već neka druga tema.

KOMENTARI