TEST Renault Megane R.S. Trophy 1.8 TCe 300: 300 mu konja

TEST Renault Megane R.S. Trophy 1.8 TCe 300: 300 mu konja

Potegnut će 260 km/h, stotku lovi za manje od 6 sekundi, a lovac je i na kazne ukoliko niti sebe niti vozilo ne znate obuzdati

Vozili smo Nissan Leaf: brži je, jači i autonomniji
Vozili smo Citroën C5 Aircross: Dostojan 100. rođendana
Konačno! Lamborghini predstavio svoj prvi SUV Urus

Brrrrrrrr, grrrrrrrr. Upravo to se čuje pri svakom pokretanju motora Meganea R.S. Trophy, a ako ste parkirani pored garaže ili zgrade, tada je zvuk još upečatljiviji (na izlazu iz ispuha stacionarna buka je 91 dB, pri 3750 okretaja). Lovac na brzine, ubrzivač pulsa i broja otkucaja srca oduvijek ima takvu karizmu, a obožavaju ga svi – i oni koji se za njime okreću i oni koji ga voze.

Lijevo je Megane R.S. dok se desno nalazi 20 KS jača izvedba Megane R.S. Trophy (ispisano na prednjem odbojniku)

Renault Sport je ponovo umiješao svoje prste, a rezultat je nekoliko izvedbi Meganea. Klasični R.S nudi 280 KS, R.S. Trophy 300 KS koliko i R.S. Trophy-R, a upravo je posljednji navedeni (olakšan za 130 kilograma, uz zahvate na aerodinamici i radikalnim preinakama šasije za bolje prianjanje) nedavno oborio rekord odnosno postavio novi rekord za serijske automobile s prednjim pogonom na legendarnoj stazi Spa-Francorchamps gdje je održano događanje R.S. Days, i to svega nekoliko dana nakon što je srušio rekord na stazi Nürburgring Nordschleife.

300 KS, 400 Nm i 260 km/h, uz 1.8 turbobenzinski četverocilindrični motor

Sve je počelo prije 15-ak godina, a danas je Megane R.S. automobil namijenjen svima koji u klasičnom izdanju (s pet vrata) žele uzbuđenje. Da, privući će pozornost, ali je možda lakše ljepšoj polovici prodati priču o kupnji Renaulta Megane, modela kojeg ima i susjed Tomo, nego nekog ekstravagantnijeg. S tim da je Megane R.S. upravo takav po svojoj naravi.

Nećemo o dizajnu

Ne znamo trebamo li pričati o dizajnu, hoće li riječi biti suvišne pa najbolje da automobil u posebnoj žutoj Sirius boji koja dodatno košta 12.300 kuna (vjerojatno nije više puta farbana, kao ona u tunelima) pogledate na našim fotografijama, a zvuk koji dolazi iz središnje postavljenih dviju cijevi unutar velikog difuzora ćete morati zamisliti ili poslušati na YouTubeu. Ali, ne morate zamišljati kakav je osjećaj voziti Megane R.S. četvrte generacije, mi ćemo vam ispričati.

Gornji dio stražnje strane identičan je klasičnom Meganeu, ali pogled prema dolje ubrzava puls

Zvuk kakav čujete ne dolazi iz turbo benzinca s četiri cilindra nego iz produkta kojeg stvara taj motor. Ako ga turiramo s otvorenim poklopcem motora, tamo nećete čuti ništa posebno. Ali, na izlazu iz motora već počinje uzbuđenje eksplozijama koje se događaju ispod vas, a produkt odnosno zvuk (grgljanje, uz pomoć elektroklapne) čuje se iza vas. Kao da bacate petarde, to je najbliže što možemo opisati.

Jasno, nije ovaj automobil uvijek takav; mijenjanjem načina vožnje malo se umiruje, postaje manje osjetljiv na podražaj na papučici gasa pa se može voziti i tiše, recimo pri dolasku kući. Ako vas malo muči potrošnja, moguće je podesiti da je motor manje agilan, upravljač manje tvrd, ali da je automobil i dalje bučan kao inače. Kad je ljut, kad ga razljutite, Megane R.S. Trophy je fantastično složen sportski automobil kod kojeg se ne zakreću samo prednji kotači nego i zadnji (4Control).

 

 

Pri brzinama do 60 km/h suprotno zakretanje stražnjih kotača u odnosu na prednje olakšava skretanja na križanjima pod pravim kutom dok se pri većim brzinama kotači zakreću u istom smjeru kao i prednji pa tada daju bolju upravljivost i ležanje na 19-inčnim Bridgestone Potenza S007 gumama (posebni naplatci Trophy Forgee koštaju 7500 kuna).

U prednjem dijelu je ovo sasvim druga priča – sjedala Recaro, koja koštaju dodatnih 19.200 kuna namijenjena su za stazu

Straga se nalaze klasična sjedala koja su presvučena alkantarom, uz crveni prošiv

Sve je ovo idealno i za stazu, za koju je u suštini Trophy verzija i namijenjena jer je s Cup podvozjem, samoblokirajućim Torsen diferencijalom, prednjim sjedalima Recaro (koštaju dodatnih 19.200 kuna) manje ugodna i udobna nego klasični Megane R.S. s nešto mekšim ovjesom i udobnijim sjedalima za svakodnevnu vožnju. Ali je zato uz Race način vožnje brutalan, kad se isključuje ESC kontrola. Postoje još načini Sport, Comfort i Neutral te osobni (prilagođeni) način.

Za 5,7 sekundi do stotke

Morali smo malo zavrtjeti prednje kotače…

Žuti Megane je uz 400 Nm startan, a pri jačem pritisku na gas osjeti se divlji karakter te je upravljač potrebno čvrsto držati s obje ruke, što može biti i malo nezgodno pri “šaltanju“ brzina jer nam je desna ruka zauzeta. Nešto je agilniji pri višim okretajima kada u pomoć 1.8 četverocilindričnom motoru stiže turbo punjač.

 

 

Uz ručni mjenjač sa šest stupnjeva ovo je pravi vozački automobil koji će recimo u drugom stupnju potegnuti do 108 km/h. Idealno za pretjecanja kad ne želite misliti jeste li potrošili sve okretaje i koliko imate još rezerve. Kod Meganea se ta rezerva razvuče do 7000 okretaja, a digitalni brzinomjer će se zaustaviti tek na 260 km/h. Jasno, pri takvoj vožnji će i potrošiti čak i 15 litara. Ali, što je tu čudno.

Moguće je birati između četiri dizajna instrumenata, a ovo su klasični te Race prikaz

Pa danas benzinski automobili još uvijek troše od 8 do 10 litara. Znamo i koliko testni model troši u normalnoj vožnji, ali nemojte da vam kvarimo doživljaj, kao što vam ne treba kvariti niti taj podatak. Nećete se s ovim automobilom uvijek voziti “s rastezanjem stopala desne noge“ nego ćete ga koristiti i kao obiteljski automobil, pri čemu ćete paziti na svoje suputnike te će potrošnja ići ispod 10 litara.

Crveni i R.S. detalji primjetni su na više mjesta u interijeru u kojem su najbitniji upravljač, ručica mjenjača, a ponekada i klasična ručna kočnica

Ručni mjenjač nudi više istraživanja, ali i 20 Nm manje dok se kod EDC izvedbe može koristiti i Launch Control pri startanju

Zbog toga R.S. izvedba ima pet vrata, a jedino što malo zamjeramo jeste dizajnerski detalj na stražnjim vratima – mogli su ih izvesti kao i kod Clija, sakriti ih kako bi se stekao dojam o coupe izvedbi, kakva je do prije nekoliko godina krasila Megane liniju. Predivan automobil za vidjeti i dan-danas, ali smanjene prodajne brojke coupe izvedbi su im presudile.

Što još napisati o automobilu kojem smo vadili mast (i koji vjerojatno mast vadi i konkurenciji s nešto manje konjskih snaga, ali koja mu puše za vratom), ali i vozili lagano te uživali u zvuku?

nažan stav primjetan je i na stražnjem dijelu Megane R.S. Trophy izvedbe

Ima odlične Brembo kočnice s crvenim kočionim čeljustima (naprijed bimetalni disk ima promjer 355 mm, straga 290 mm), direktan upravljač, ovjes odličan za zavoje kroz koje se prolazi bez straha (pomaže i zakretanje stražnjih kotača) te 10 Nm više nego R.S. u klasičnom izdanju. Od opreme ima Bose ozvučenje, 8,7-inčni ekran sa sustavom R-Link, stražnju kameru, nadzor mrtvog kuta, pomoć pri parkiranju.

Sve će se to moći isprobati i gledati na natjecanju Renault Megane R.S. Trophy Kupu koje sljedeće godine kreće u Hrvatskoj (Zagreb i Grobnik), Bosni i Hercegovini (Banja Luka) i Srbiji (Beograd i Novi Sad). Uvoznik Renault Nissan Hrvatska d.o.o. omogućio je posebne uvjete nabavke Renault Megane R.S. Trophy vozila kako bi se u natjecanje uključio što veći broj vozača.

Unutar R.S. Monitora se putem dijagrama može nadgledati kad se iz motora i mjenjača mogu izvući najbolje performanse

Izvan te ponude, ovako opremljen košta 339.669 kuna, a početna cijena za klasični R.S starta od 248.700 kn (za R.S. Trophy od 281.214 kuna). U cijenu test vozila je uključen i RS Monitor za nadzor raznih parametara motora, praćenje performansi, kako na cesti tako i na stazi. Ovo je prava igračka za prave muškarce koji mogu birati između ručnog i za 15.000 kuna više automatskog EDC mjenjača s dvostrukom spojkom koji nudi 20 Nm više.

 

G TOČKA

1, 2, 3, 4, 5, 5,7 i vozite se 100 km/h. Brojite još malo i vozite se 260 km/h

 

PLUS

– performanse
– zvuk ispušnog sustava
– direktnost upravljača
– opremljenost racing opcijama
– Recaro sjedala za stazu
– ručna kočnica

MINUS

– motor nema sportski zvuk (kad je podignuta hauba)
– ručica brave poklopca motora

 

 

Četiri odnosno pet načina vožnje, uz mogućnost podešavanja pojedinih postavki unutar samog profila

Jedina slaba točka je ručica (bravica) poklopca motora koja nije dobro izvedena te se događa da ispadne iz ležišta

KOMENTARI