TEST Toyota Proace 2.0 D-4D 122 Comfort

TEST Toyota Proace 2.0 D-4D 122 Comfort

Veliki kombi dug je gotovo 5 metara - testirana Toyota Proace srednji je model u ponudi s odličnim 2,0-litrenim dizelskim motorom

TEST Subaru Forester 2.0i 150 CVT Unlimited SAAS
Tesla Y je SUV koji na struju može prijeći 482 kilometra
Hrvatska premijera: vozili smo novi Peugeot 508 SW

Vanjska strana vozila oblijepljena je metrom koji govori da se u teretni dio može smjestiti predmete dužine i do 4 metra ako se suvozačko sjedalo podigne i zatim iskoristi otvor prema putničkom dijelu kabine. U tovarni prostor dolazi se preko stražnjih asimetričnih vrata ili preko kliznih bočnih. Tovarni prostor je osvijetljen, podnica nije visoka pa je utovar tereta komforan. Istovremeno, udaljenost od tla nije baš velika tako da je potreban oprez pri prelascima preko rizola. Zaštita s obje strane, uz kromirane cijevi je prisutna i ne radi se samo o dizajnerskom dodatku, nego zaista dobro dođe. Dobro bi nam došla i dodatna stepenica za penjanje u kabinu, tako da na kromiranu cijev ne bi niti slučajno trebalo stati jer je skliska. Prednji pogon omogućio je nisku podnicu.

Podnica nije previše odignuta od tla tako da se u tovarnom dijelu može i odmoriti

Toyota Proace (10).jpg:
Niskom prednjem kraju vozila zaštitu pruža ukrasna kromirana cijev

2 + 3 verzije

Toyota Proace dolazi u dvije karoserijske verzije – kao komercijalno (kombi) i kao putničko vozilo Proace Verso, uz tri različite dužine: Compact 4609 mm, Medium 4959 mm i Long 5309 mm. Teret se kod komercijalne inačice smješta u prostore nosivosti od 1000 kg za prve dvije verzije, dok Long može podnijeti masu do 1400 kilograma. U Compact izvedbu mogu stati dvije europalete, a u ostale dvije duže verzije i tri europalete. Verso putnički model ima 5, 6, 8 ili 9 sjedala, ovisno o izvedbi.

Oduševljava turbodizelski 4-cilindrični motor velikog obujma od dvije litre, uz snagu od 122 KS (90 kW) te čak 340 Nm okretnog momenta tako da je osjećaj pri ubrzavanjima vrlo snažan iako brojke na papiru to ne govore – do stotke Proace ubrzava za 13,3 sekundi. Uz tako velik obujmom motor možete računati na dobre performanse za potrebe prijevoza tereta maksimalne mase do jedne tone. Povezani 6-stupanjski ručni mjenjač je dobar, precizan i ima dobar položaj povišene ručice. Vožnja je ugodna i udobna, uz nešto bučniji ovjes na samo izrazito lošim prometnicama. Potrošnja nam je tijekom testa koji uključuje gradsku vožnju i vožnju na autocesti bila odličnih 7,4 litre. Vozačka pozicija je visoka, uz upravljač podesiv po visini, kao i sjedalo u kombinaciji kože i tkanine, ali preglednost u vožnji nije baš sjajna jer nemamo pogled iza vozila – na stražnjim vratima ne postoje prozori, nemamo kameru niti parking senzore.

Dizajn nije agresivan i dinamičan kao kod većine drugih Toyotinih modela

Ukupna dužina predmeta koji se mogu prevesti je 4 metra

Unutrašnjost kabine

U interijeru s tri sjedala imamo sve bitno – jednostavni multimedijski sustav s malim monokromatskim ekranom s nekoliko linija teksta, Bluetooth povezivanje s telefonom, USB ulaz, dok za navigiranje preporučujemo kupnju držača za pametni telefon s navigacijom. Po unutrašnjosti kabine nalazi se veći broj pretinaca, plastika je tvrda na dodir pa za održavanje trebate samo vlažnu krpu. Od opreme Toyota Proace Medium Furgon s paketom Comfort sadrži putno računalo, tempomat i limitator brzine, sustav za pomoć pri kretanju na uzbrdici, ručni klima-uređaj…

U interijeru vozila se primjećuje duh PSA grupacije jer je nastao u suradnji Toyote i PSA pa vozila (Proace, Citroen Spacetourer i Peugeot Traveler) dijele većinu tehničkih značajki, motore, čak i opremljenost, ali se ipak razlikuju u skladu s vizualima marke kojoj pripadaju. Inače, Proace je dostupan i sa šest sjedala.

Vozaču je sve na dohvat ruke, a pozicija ručnog mjenjača je odlično pogođena

Vozačko se sjedalo može podešavati i po visini

Multimedija se sastoji od pet glavnih izbornika na monokromatskom ekranu

Limitator i tempomat su smješteni iza kola upravljača, pod prstima lijeve ruke

Cijena za dizelske motore

Početna cijena za Proace koji se proizvodi u Francuskoj je 133.520 kuna (bez PDV-a), s PDV-om cijena starta od 166.900 kuna za 1.6 95 KS snažan dizelski motor s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem, a u ponudi je još uz testirani 2.0 sa 122 KS i 1.6 sa 115 KS. Dakle, samo su dizelski motori dostupni, s prednjim pogonom. Ne nudi se automatski mjenjač, nego samo ručni sa šest stupnjeva prijenosa. U Verso inačici za prijevoz putnika motor snage 122 KS nije dostupan, ali se nude dva jača – od 150 i 177 KS, u oba slučaja je riječ o dvolitrenom dizelskom motoru.

Ručni mjenjač dolazi sa šest stupnjeva dobro raspoređenih omjera

Asimetrična stražnja vrata široko se otvaraju, dok podnica nema nikakvu zaštitu

PLUS

– nosivost

– veći broj karoserijskih verzija

– agilan i snažan motor

– ručni mjenjač

– niska podnica za utovar

MINUS

– preglednost pri vožnji unatrag

– nema stražnju kameru

– skroman ekran

 

Tablica:

KOMENTARI