TEST Renault Clio R.S. 18 Energy 220 EDC

TEST Renault Clio R.S. 18 Energy 220 EDC

Benzin i turbina u sportskom modelu Renault Clio R.S. omogućuju zabavu u svakom trenutku

Kako je poklopac prtljažnika zapalio iskru revolucije?
Novi Renault 4 je najavljen za ovogodišnji Pariški salon automobila, a on je tek jedna od mnogobrojnih premijera…
21 novi Renault Kangoo E-Tech Electric za dostavnu službu

Stražnji difuzor je u crnoj boji, čime se dodatno pojačava efektnost Clija R.S. na cesti

Clio je baš umiljat model, zar ne? Možda je takav klasični Clio, ali dodate li mu dva slova R i S koja označavaju Renault Sport, rezultat je urnebesan. Ispod haube smješten je 1,6-litreni turbobenzinac s četiri cilindra, a krajnji krak završava na stražnjem dijelu vozila – kroz dvije ispušne cijevi dopire pravi, sportski “mačo” zvuk za koji je zaslužan naš susjed iz Slovenije, Akrapovič. Nemojte pitati koliko bi koštao takav ili sličan ispuh za vaš automobil, takvo nešto skupo se plaća, a znaju to mnogi u svijetu. Znali su i u Renaultu te su najnoviji Clio R.S. u izvedbi Trophy standardno opremili s Akrapovičevim ispušnim sustavom kroz koji se prolama sva snaga i sila koju stvara motor snage 220 KS. Kao da smo se spojili na 220 volti.

Struja je snažna pa za samo 6,6 sekundi postižemo brzinu od 100 km/h, a kazaljka se ne zaustavlja prije negoli dotakne 235 km/h. Dakle, iznad kod nas dopuštenih 130 km/h postoji ogromna količina neiskorištenog potencijala. Naravno, možete ga iskoristiti na njemačkim prometnicama, a iza vas će ostati fantastična zvučna kulisa. Ako tijekom vožnje koristimo klasični način rada, ubrzavanja su snažna i nešto manje zvučno popraćena, ali pritisnemo li papučicu gasa malo jače “zvijer” se budi te uz eksplozije i dubok zvuk napredujemo prema naprijed, ostavljajući sve vozače iza sebe.

 

Akrapovič ispušni sustav privlači pozornost gdje god smo se pojavili

Samo je automatski mjenjač u ponudi

Motor obujma 1,6 litara uparen je s EDC automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, a ukupno šest stupnjeva izmjenjuju se poprilično brzo, iako će stručno oko primijetiti kako bi sve to moglo biti još i malo brže. Samo, postavlja se pitanje zašto i gdje, osim ako se nalazite na stazi. Prije negoli završite na stazi i uključite način vožnje “Race”, isprobajte Sport pri kojem odziv na papučici gasa postaje agilniji i dinamičniji, a zvuk iz “auspuha” dodatno se otvara i pokazuje svoju punu narav. Pomičemo ručicu mjenjača ulijevo, u ručni način mijenjanja, ali dostizanjem viših okretaja stupnjevi prijenosa ipak se samostalno izmjenjuju.

Za “zaključavanje” prijenosa odnosno tek kad to mi želimo učiniti, bilo pomicanjem ručice mjenjača prema dolje ili pak preko odličnih polugica na kolu upravljača potrebno je malo duže držati pritisnutu tipku R.S. Drive te se time ulazi u Race način vožnje. Isključuje se u potpunosti kontrola proklizavanja pa je potrebno opreznije voziti jer više nema elektronike koja će pomoći u rizičnim situacijama. U ekstremnijim načinima vožnje potrošnja 98-oktanskog goriva penje se i do 20 litara, u gradu standardno trošimo oko 9 litara, dok smo na otvorenoj cesti i laganijoj vožnji potrošnju uspjeli spustiti na oko 8 litara.

Očekivano, Clio R.S. troši poprilično goriva, ali i daje gušt u vožnji te je prava gradska jurilica za kojom se svi okreću. Ne samo zbog zvuka nego i zbog dizajna – oznaka R.S. 18 označava dodatnu vizualnu nadogradnju na Trophy paket opreme – boja vozila je crna, crne su i sve oznake na vozilu, ali žuta boja koristi se za bočne letvice, donji dio prednjeg odbojnika te središnji znak na poprilično tvrdim u vožnji 18-inčnim naplatcima. Za 229.899 kuna dolazi još i Bose ozvučenje sa sedam zvučnika i s velikim pojačalom u podnici prtljažnika, kožna sjedala su grijana, a početna cijena za 200 konjskih snaga jak početni motor starta od 199.900 kuna.

Na 7-inčnom ekranu prikazuje se Renault Sport Monitor za praćenje svih performansi vozila

KOMENTARI