Potpuno novi Subaru Forester e-BOXER

Potpuno novi Subaru Forester e-BOXER

Ženevski auto salon udomio je novi Subaru Forester s e-BOXER motorom koji kombinira benzinski i električni pogon

Nova Hyundai Kona, ali u električnom izdanju
Počeo je Ženevski auto salon, ovo su premijerno predstavljeni modeli
Škoda Fabia: redizajn, premijera u Ženevi

Hibridi su novi smjer kojim ide Subaru, ali zadržavajući i dalje njihove glavne karakteristike kao što je stalni pogon na sve kotače te odlične SUV sposobnosti. Novi Forester e-BOXER odlikuje se novom platformom, tehnologijom prepoznavanja lica te ima novi X-Mode i automatsko kočenje pri vožnji unatrag.

Forester je s nama od 1997. godine, a peta generacija izrađena na temeljima Globalne platforme Subaru (Subaru Global Platform – SGP) nudi nove dinamične vrijednosti koje rezultiraju vrhunskom kontrolom i stabilnosti, prepoznatljivom kombinacijom simetričnog AWD-a, poboljšanim značajkama izbjegavanja opasnosti, responzivnijim upravljačem, izuzetno niskim vibracijama i generalno udobnijom vožnjom.

Na sve smo to već navikli, ali glavna novost kod novog Subarua predstavljenog na Geneva Motor Show 2019 je novi pogon e-BOXER.

Forester e-BOXER sastoji se od poznatog 2,0-litarskog horizontalno postavljenog četverocilindričog benzinskog motora s izravnim ubrizgavanjem, s čak 80% novih komponenti, a združen je s električnim motorom s prilagođenim prijenosom Lineartronic. Rezultat zajedničkog rada su glađe, 30% više linearno, responzivno ubrzanje i izuzetno responzivan okretni moment, uz prilagodbu odnosa raspodjele snage između 2,0-litarskog motora s izravnim ubrizgavanjem i električnog motora.

Vozač može birati između tri načina vožnje: na pogon motora, na pogon električnog motora i na pogon Motor Assist. Kako bi se vožnja bolje prilagođavala uvjetima na cesti, tu je standardni SI-DRIVE s nekoliko načina rada. Radi se o sustavu upravljanja performansama motora koji vozaču omogućuje da prilagodi usisne karakteristike motora tako što se bira između na čina rada „Intelligent” i „Sport”.

Pri startu iz mirovanja ili pri maloj brzini vožnje vozilo pokreće samo električni motor, što omogućuje tihu vožnju bez emisije štetnih plinova do oko 1,6 km i brzinu vožnje od 40 km/h. Pri srednjim brzinama Subaru Forester e-BOXER kombinira električni i motor s unutarnjim izgaranjem kako bi dali linearnu i učinkovitu akceleraciju, dok pri visokim brzinama vozilo pokreće 2,0-litarski motor DI BOXER koji istovremeno puni bateriju. Motor e-BOXER ima učinkovitiju potrošnju goriva u gradskim uvjetima vožnje, s čestim zaustavljanjima i kretanjima pa se potrošnja goriva može smanjiti do 11% u usporedbi s benzinskom verzijom 2,0-litarskog motora.

Električni motor postavljen je u blizini težišta vozila dok su baterija i ostale komponente razmještene iza stražnje osovine – težište vozila nalazi se još niže (podnica je odignuta za 220 mm), a masa između prednjeg i stražnjeg dijela vozila uravnoteženija je.

Novi Forester, najprostraniji i najsnažniji do sada, tehnološki je najnaprednije Subaruovo vozilo u trenutnoj Europskoj liniji. Opremljen je naprednim sigurnosnim tehnologijama, a već u standardnoj opremi dostupna je i tehnologija pomoći u vožnji EyeSight koja poboljšava sigurnosni paket kao i sustav nadzora vozača Driver Monitoring System. Novost je tehnologija prepoznavanja lica koja obavještava vozača kad registrira da je umoran ili mu nešto odvlači pažnju. Novi Forester u Ženevi predstavlja i funkcionalnost kočenja u vožnji unatrag koji pomaže da se izbjegnu sudari pri vožnji unatrag i smanje oštećenja u slučaju sudara.

X-Mode je od sada dostupan s dvostrukom funkcijom, prilagođen za različite vremenske i cestovne uvjete, a Forester je sačuvao svoj pomalo grubi izgled i ima kapacitet vuče od 1870 kg. Uz automatsko podešavanje postavki položaja sjedala, vanjskih retrovizora i klimatizacijskog uređaja te nove sigurnosne sustave vožnja će biti još ugodnija, a promjene na izgledu poput vanjskih bočnih linija koje se obavijaju oko prednjeg, središnjeg i stražnjeg dijela kako bi naglasile visinu i snagu vozila te istaknuti rubovi blatobrana naglašavaju funkcionalnost sustava simetričnog pogona na sva četiri kotača.

Forester je terenac dužine 4625 mm, širine 1815 mm, visine 1730 mm, uz snagu 2.0 benzinskog motora od 150 KS i 194 Nm okretnog momenta dok je najveća snaga električnog motora 12,3 kW odnosno 16,7 KS, a pokreće ga Li-ion baterija kapaciteta 13,5 kW i napona 118 V.

KOMENTARI