TEST Subaru Forester 2.0i 150 CVT Unlimited SAAS

TEST Subaru Forester 2.0i 150 CVT Unlimited SAAS

Poput pravog japanskog samuraja, Subaru je dosljedan u svojem stalnom pogonu na sve kotače

Test – Toyota RAV4 Plug-In Hybrid 2.5 HSD AWD Style – može punjenje i na utičnicu
U salone stigla Toyota Yaris Cross, gradski SUV koji je dostupan i kao hibrid s pogonom na sve kotače
Ovo je potpuno nova Toyota Camry

Najsigurnije vozilo na cesti je ono s pogonom na sve kotače. Tu postoje određene razlike pa tako imamo AWD pogon na sve kotače kod kojeg se primarno koristi prednji ili stražnji pogon, a prijenos snage i momenta na drugu osovinu događa se samo po potrebi kada elektronika vozila procijeni da je to potrebno. Na primjer, pri nagloj promjeni pravca kad je potrebno stabilizirati putanju vozila, kada dođe do proklizavanja određenog kotača ili kad je generalno podloga takva da jedna osovina ne može obaviti svoj posao. Postoje i 4WD pogoni kod kojih se konstantno prenosi snaga na obje osovine, ali ne u omjeru 50:50.

Kod pojedinih automobila vozač može uključiti (odnosno zaključati) pogon na sve kotače, ali se već pri 40 km/h ta opcija automatski isključuje jer je namijenjena za situacije kad ste možda zaglibili u blatu, trebate se izvući iz snijega ili popeti na strmo brdo. Kod Subaru vozila, i što je vrlo bitno za naglasiti – kod apsolutno svih modela dostupnih u prodaji, stalni (permanentni) simetrični pogon na sve kotače je uvijek aktivan te se po potrebi prebacuje više ili manje snage i momenta. Dakle, to je najviši stupanj sigurnosti jer u svim drugim situacijama postoje neke kombinatorike ili presedani, a kad vam je svaka milisekunda bitna to može biti i odlučujući faktor u sigurnosti vožnje. Dodatna opcija je X-Mode za vrlo teške uvjete vožnje kada je potreban nadzor pogona, kočnica i snage uz najbolje moguće prianjanje.

Podnica je kod Subaru Forestera podignuta od tla za čak 22 cm, što znači da nema straha niti od silaska s asfalta

Punokrvni bokser

Subaru više ne nudi dizelske motore u svojoj ponudi pa nakon deset godina postojanja oni odlaze u povijest. Na kraju krajeva, samo zbog europskog tržišta Subaru je i razvio dizelski boxer motor. Na test smo uzeli Forester, SUV model popriličnih proporcija, prostranosti, izražene kvalitete materijala i raznih sustava pomoći u vožnji. Benzinski atmosferski motor s četiri vodoravno suprotstavljena cilindra (u boxer formi, dakle, kao da se međusobno boksaju) jamac je još jedne karakteristike, a to je stabilnost u vožnji. S obzirom na niže težište ovakvog rasporeda cilindara, Subaru Forester je u svim situacijama vrlo stabilan, ne naginje se kao što je uobičajeno za SUV vozila, pa kombinacijom uz pogon na sve kotače vožnja prolazi vrlo ugodno, čak i kad se pretjera pri ulasku u zavoj.

Dvolitreni motor snage 150 KS kombiniran je s CVT (Lineartronic) mjenjačem koji na kotče isporučuje 198 Nm. U praksi, vožnja prolazi vrlo ugodno ako CVT mjenjače koristite onako kako bi i trebalo – bez prejakog pritiska na papučici gasa kako se motor ne bi preglasno izražavao u decibelima. Dakle, potrebno je dozirati pritisak na papučici gasa te je u tom vožnja vrlo ugodna i tiha. S obzirom na to da se radi o atmosferskom motoru, uz 1550 kilograma mase praznog vozila ne očekujte čuda niti u međuubrzavanjima niti pri naglijim ubrzavanjima, iako je 11,8 sekundi osjećaj u stvarnosti čak i agilniji. Maksimalno će Forester potegnuti do 192 km/h, što je solidno za jedan SUV.

Klasični dizajn i kvaliteta na dodir upotpunjuju se s bogatom unutrašnjošću

Najbolje rješenje za kontrolu klima-uređaja u vožnji je upravo ovo, s tri prekidača

Napredan sustav EyeSight

U vožnji nam pomažu razni sigurnosni sustavi poput nadzora mrtvog kuta, upozorenja na prelazak preko bijele linije, postavljena brzina vožnje održava se samostalno i uz automatsko kočenje ako se ispred nas nalazi sporije vozilo. Forester će u potpunosti sam stati ako se vozilo ispred zaustavi recimo na semaforu, a uz dodir na papučici gasa vozilo će ponovo ubrzati do predefinirane brzine vožnje. Sustav EyeSight je zanimljiv po još jednoj dodatnoj opciji, a to je upozorenje na ekranu da je vozilo ispred nas krenulo dok mi još stojimo. Zgodno za one koji (nažalost, jer je zakonski nedopušteno) na semaforu tipkaju po mobitelu, a ne da prate promet.

Na otvorenoj cesti smo imali potrošnju od odličnih 5,2 litre (ne zaboravite na masu i da imamo pogon na sve kotače), na autocesti potrošnja raste na 7 litara, a u gradu može dostići i iznad 8 litara. Početna cijena za Forester je 264.261 kuna, dok ovako opremljeno vozilo s CVT mjenjačem, kožnim grijanim sjedalima (vozačko je podesivo električno), dvozonskom klimom, panoramskim krovom, prednjim i stražnjim LED svjetlima, 17-inčnim naplatcima košta 323.364 kune.

CVT mjenjač u praksi nudi osjećaj automatskog, s virtualnim promjenama stupnjeva, što vozaču daje prirodniji osjećaj u vožnji

KOMENTARI