Bez gubitka vremena za traženje parkinga

Bez gubitka vremena za traženje parkinga

Volkswagen grupa testira autonomno, samostalno parkiranje u zračnoj luci u Hamburgu, bez gubitka vremena te iskorištavanje prostora za više vozila jer nema vozača koji ulaze i izlaze iz vozila na parkiralištu

Vozači žele (i) sami voziti autonomna vozila
I leteći automobili trebaju gume, zar ne?
Nissan IMx je električni autonomni koncept

Nijemci u prosjeku godišnje provedu (ili bolje rečeno izgube) 41 sat na traženje parkinga, Britanci tri sata više (44 sata) dok stanovnici New Yorka u potrazi za slobodnim parking mjestom provedu 107 sati godišnje. U urbanim središtima vozači tijekom vožnje troše oko 30% vremena na traženje parkinga, a takva je situacija i u središtu Zagreba u kojem 30 posto vozača koje na prometnicama svakodnevno vidimo traži parking.

Volkswagenova ideja je da više ne gubimo niti sekunde na traženje slobodnog parkinga, a umjesto nas to će učiniti samo vozilo. Dakle, dođemo do odredišta, a vozilo samostalno traži prvo slobodno mjesto, bez stresa za vlasnika vozila, bez ogrebotina i naročito bez gubitka vremena.

U tijeku je pilot projekt Volkswagena u suradnji s Free i Hanseatic City of Hamburg, a na parkiralištu u zračnoj luci Hamburg testiraju se autonomna, samovozeća vozila marki Volkswagen, Audi i Porsche. Cilj partnerstva je razviti Hamburg kao model grad za urbanu mobilnost.

Cilj je da prvi klijenti novu autonomnu uslugu isprobaju početkom sljedećeg desetljeća čime će se označiti kraj potrage za parkingom, što znači da putnici neće morati ranije dolaziti kako bi parkirali svoje vozilo nego će ostaviti vozilo i krenuti prema svojem terminalu u zračnoj luci. Prethodno će kod kuće na svojem pametnom telefonu, putem mobilne aplikacije, rezervirati slobodno mjesto u zračnoj luci Hamburg.

Ako se vozilo pokreće na električnu energiju, samostalno će doći do punjača. To će biti moguće uz pomoć jednostavnih slikovnih oznaka na parkiralištima koja će senzori vozila koristiti kao orijentir. Naplata usluge je također automatizirana, bez čekanja prilikom odlaska – vozač po povratku u zračnu luku putem svojeg pametnog telefona šalje obavijest da mu je vozilo potrebno te se vozilo ponovo samostalno kreće s parkirališta i dolazi do vlasnika.

Ali, to nije sve – dok je vlasnik odsutan, naručeni paketi koji mu trebaju stići na kućnu adresu preusmjeravaju se na lokaciju njegovog vozila te se isporučuju direktno u prtljažnik vozila.

Autonomna vozila zahtijevaju manje prostora za parkiranje pa će se isti prostor moći više iskoristiti jer vozači ne ulaze i ne izlaze iz vozila kad se parkiraju.

KOMENTARI