Razlozi zašto ljudi (još uvijek) ne vjeruju u autonomne automobile

Razlozi zašto ljudi (još uvijek) ne vjeruju u autonomne automobile

Nedavna prometna tragedija u Arizoni u kojoj je stradala jedna žena na koju je naletjelo Uberovo autonomno vozilo zabrinula je korisnike

Vozači žele (i) sami voziti autonomna vozila
Nissan IMx je električni autonomni koncept
I leteći automobili trebaju gume, zar ne?

Samovozeći odnosno autonomni automobili sve se više najavljuju, redovito ih viđamo i na specijaliziranim auto salonima, ali nam ne daju priliku da ih vidimo u stvarnoj vožnji. Level 4 ili level 5 autonomne vožnje mnogi koriste pri predstavljanju novih konceptnih automobila i to su samo konceptni automobili koji nisu spremni za cestu. Ipak, ljudi su svjesni kako će vrijeme samovozećih automobila sigurno doći, uskoro ili jednog dana. Neki su zbog toga vrlo zabrinuti, pokazuju rezultati anketa.

Uberovo vozilo samostalno je upravljalo dok je vozač bio samo u vozilu i trebao je reagirati u slučaju potrebe, ali se to nije dogodilo. Dok se ne istraži što se zaista dogodilo, jer niti autonomna vozila nisu svemoguća te se ne mogu zaustaviti trenutno, Uber je prekinuo testiranje i obećao pomoć u istrazi nesreće. Inače, ova nesreća s tragičnim posljedicama ostat će zabilježena u povijesti automobilizma kao prva u kojoj je ljudska osoba stradala kao pješak od strane autonomnog vozila.

U samovozećim automobilima vozač bi trebao biti u pripravnosti u slučaju da tehnologija iz nekog razloga zakaže

Bez obzira na ishod istrage ove nesreće, ponovo se pokrenula javna rasprava o samovozećim vozilima, rizicima i etičkim izazovima. Potrošači su zabrinuti u pogledu samovozećih automobila, pokazuje anketa koju ćemo vam prenijeti u nastavku. Naime, od samovozećih vozila korisnici očekuju da ne griješe, da ne budu opasna i da ne rade nikakve pogreške poput ljudi.

Sigurnost i sposobnost samovozećih vozila da izbjegnu pogreške među najvećim su brigama koje muče vozače i putnike te se počeo javljati otpor prema autonomnim vozilima, pokazalo je izvješće koje je objavila Boston Consulting grupa. Upravo će uvjeravanje o sigurnosti te (ne)uspješnosti tehnologije samostalne vožnje biti jedan od najvećih izazova za sve tvrtke koje su uključene u razvoj. Naime, zagovornici nove tehnologije tvrde da bi umjetna inteligencija koja će upravljati vozilima trebala u konačnici vožnju učiniti sigurnijom, svaka nesreća poput ove u Arizoni uzrokovat će pad povjerenja i bit će veliki problem na putu do potencijalnih kupaca takvih vozila.

Mnogi vozači uživaju u upravljanju svojim vozilom i to je jedan od razloga zašto ljudi baš i ne favoriziraju autonomna vozila

Razlozi zbog kojih ispitanici ne podržavaju korištenje samovozećih automobila, iz ankete koju je prenio statista.com:
– ne osjećaju se sigurnima (50%)
– žele imati kontrolu u svakom trenutku (45%)
– ne žele automobile koji rade greške (43%)
– uživaju u vožnji dok sami upravljaju vozilom (30%)
– ne znaju dovoljno o tehnologijama (27%)
– nemaju povjerenje u istovremeni promet s autonomnim i klasično-upravljivim vozilima 26%)
– nisu spremni platiti funkcionalnost samostalne vožnje (25%)
– zabrinuti su da bi samovozeći automobili mogli biti hakirani (23%)

KOMENTARI