Vozači žele (i) sami voziti autonomna vozila

Vozači žele (i) sami voziti autonomna vozila

71% vozača želi imati mogućnost samostalnog upravljanja samovozećim vozilima

Novi Passat predstavlja se u Ženevi
Razlozi zašto ljudi (još uvijek) ne vjeruju u autonomne automobile
I leteći automobili trebaju gume, zar ne?

Rezultati ankete britanskih vozača pokazuju da vozači i u slučaju kupnje autonomnih vozila žele imati mogućnost samostalnog upravljanja. Anketu je naručila Mazda, a ispitanici su u velikom broju izjavili da im je užitak u vožnji još uvijek bitan te da 71 posto njih želi i dalje voziti svoja vozila.

Mazda vjeruje kako je vožnja vještina koju ljudi žele zadržati čime se u eri najave autonomnih vozila izdvaja od drugih proizvođača automobila. S druge strane, 29 posto ispitanih je izjavilo kako pozdravlja dolazak autonomnih vozila.

U Mazdi smatraju da je upravljanje vozilima zabavna i funkcionalna aktivnost, a mnogi od ispitanih bi vještinu upravljanja htjeli zadržati i za buduće generacije. Po većini ispitanih, vožnja nije samo prijevoz od točke A do točke B, smatra 55% njih dok 39% smatra da je vožnja u opasnosti da postane zaboravljeni užitak. Klasičnu vožnju prate ubrzani puls, otvorena cesta i posebni trenuci koji sve to prate.

Mazda MX-5 RF je primjer modela kojeg vlasnici ne bi željeli prestati samostalno voziti

Autonomna tehnologija bi, prema izjavama iz Mazde, trebala djelovati kao auto pilot, dostupna u situacijama kada to bude potrebno kako bi se izbjegle nesreće. Vozač bi i dalje trebao ostati aktivan sudionik procesa vožnje.

Mazda je istraživanje provela na području više europskih tržišta, na uzorku od 11.008 osoba, uključujući 1002 u Velikoj Britaniji. U prosjeku, nakon ankete u više zemalja 66% ispitanih je izjavilo da bi htjeli ostati i dalje aktivnima za upravljačem, čak i kad se budu vozili autonomnim vozilima.

U Mazdi se “bore” protiv oduzimanja vozačkog zadovoljstva te velik postotak vozača želi aktivno sudjelovati u upravljanju na konvencionalan način. Mazdin cilj je motorizirano društvo bez prometnih nesreća te to namjeravaju postići naprednim sigurnosnim sustavima, ali i unaprjeđivanjem položaja u vožnji, izgledom nožnih papučica, preglednosti u vožnji. Mazdin Co-Pilot Concept, koji će koristiti autonomne tehnologije postat će standard do 2025. godine.

KOMENTARI