Nije sve u izgledu, već je nešto i u pogonu, mogli bi reći za novu Toyotu C-HR PHEV. Naime, Toyota je s drugom generacijom ovog modela po prvi puta, osim standardnog samopunjivog hibrida, ponudila i plug-in hibridnu izvedbu, koja uz zanimljiv izgled nudi i drugačiji pogonski sustav.
Iako plug-in hibridi još uvijek nisu tražena roba, dobro je znati da kupci imaju više izbora. No upravo ovakav pogonski sklop je odličan ako se vozite po gradu, gdje uz redovito punjenje baterije možete voziti preko 90% prosječnih dnevnih vožnji samo na struju. Uz to, postoji samo „sporo“ punjenje do maksimalno 22 kWh, što dodatno čuva bateriju kapaciteta 13,6 kWh (bruto). A uz punu bateriju u gradu možete prijeći i preko 60 km ako ste izrazito štedljivi, dok ćete u normalnoj vožnji moći prijeći preko 50 km. Tako vas potpuno punjenje baterije po noćnoj tarifi košta oko 1 eura, što znači da 100 km možete prijeći s 2 eura, što je i više nego povoljno. Naravno ovo vrijedi samo ako imate dvotarifno brojilo s noćnom tarifom, dok su druge tarife skuplje, pa će vas punjenje preko dana koštati više nego dvostruko skuplje. Električni motor razvija snagu od 120 kW/163 KS i nudi 208 Nm okretnog momenta.
No na otvorenoj cesti i na autocesti električna autonomija je manja, a tada glavnu riječ preuzima dvolitreni benzinac koji razvija snagu od 112 kW/152 KS i koji nudi 190 Nm okretnog momenta. Kao i kod ostalih hibridnih Toyota, prečesto se pri jačem pritisku gasa motor nepotrebno vrti u visokim okretajima koji stvaraju nešto višu buku, no ne nudeodziv gasa s tom bukom. Da nas krivo ne shvatite, C-HR PHEV nudi dobre performanse, no za tu buku očekujemo i bolje performanse. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 7,4 sekunde, dok je maksimalna brzina 180 km/h. No u normalnoj vožnji autocestom ili otvorenom cestom, C-HR postaje tiha, a pritom i štedljiva. Naime, nekoliko dana nismo imali prilike puniti bateriju, pa smo vozili isključivo na benzin, a tada je potrošnja u prosjeku bila 5,2 litre! U obzir treba uzeti i kako je ova izvedba oko 200 kg teža u odnosu na standardni hibrid, pa je rezultat time bolji.
A u vožnji se ponaša kao i standardna izvedba. Udobna je tijekom vožnje, a svidjela su nam se i sjedala. Odnosno, svi koji su se tijekom testa vozili u njoj rekli su da su sjedala super. A kako su svi drugačije građeni i različite visine, to je za svaku pohvalu. No voljeli bi da je straga ipak malo više mjesta za koljena, jer bi se onda odrasli ugodnije vozili, dok djeca neće imati problema s nedostatkom prostora. Straga je ugrađen tek jedan USB-C punjač, a ventilacijskih otvora nema.
Sprijeda je sve moderno i ugodno, a kako konačno na test nismo dobili automobil s full opremom, tako i testni model dolazi s nešto manjim multimedijskim zaslonom dijagonale 8 inča. No za razliku onog većeg, ovdje dolazi fizički okrugli gumb za brzo podešavanje glasnoće, što nam se više sviđa. Osim toga, dijagonala je dovoljno velika i za prikaz navigacije s mobitela i za lako korištenje.
A kao i uvijek, hvalimo i podešavanje klimatizacije putem fizičkih tipki koje su odvojene od zaslona, pa je upravljanje njima uvelike olakšano. Tu je i polica za mobitel kao i dva držača čaša, te klasična ručica automatskog CVT mjenjača. Nezaobilazni su i prekidači za odabir vožnje, a AutoHold treba uključiti svaki put kada uključite i automobil. No tako je na svim Toyotama, iako drugi proizvođači nude modele koji pamte što ste odabrali. Ispred suvozača se nalazi otvorena polica s gumiranom podnicom, pa na nju možete staviti sitnice bez bojazni da će „letjeti“ tijekom vožnje.
Ispred vozača je pak dobro poznati upravljač iza kojeg je smješten 12,3-inčni digitalni zaslon kojeg možete prilagoditi izgledom, a nudi dobru čitljivost, iako za prikaz nekih informacija morate ući prilično duboko u izbornike. Iako će svi do visine od 190 cm naći idealnu poziciju, oni viši od toga će poželjeti da se sjedalo da još malo spustiti. Nije da nema mjesta ili da glava zapinje za krov, nego jednostavno bi bilo mrvicu ugodnije. Doduše, sa 196 cm visine ni nakon dužeg puta nisam osjetio bilo kakvu nelagodu ili bolove.
A ono što je stradalo u PHEV izvedbi je prtljažni prostor. Naime, s obujmom od osnovnih 350 litara manji je za 97 litara u odnosu na standardnu hibridnu izvedbu, a jednako manje prostora ima i kod preklopljenih sjedala. Nije ni 350 litara malo, no ljudi su danas komotniji i često na putovanja nose previše stvari, pa će neki radije izabrati obični hibrid u odnosu na ovaj model. Spomenimo i kako je dostupna dvostruka podnica, pa kabel za punjenje i ostale sitnice možete spremiti da ne smetaju.
Plug-in hibridna izvedba je dostupna samo u jednoj inačici snage i s pet razina opreme, a mi smo testirali osnovnu izvedbu C-lub uz dodatnu opremu u vidu dvobojne karoserije i Tech paketa, pa se cijena popela na 44.025 eura, dok joj je početna cijena 41.400 eura.Top oprema je GR Sport Premiere i njena je cijena 52.266 eura, a na sve izvedbe možete ostvariti i popust od 1500 eura uz Toyota financiranje.
C-HR PHEV je zasigurno zanimljiv model, posebice onima koji jako puno vremena provode u gradu gdje se mogu voziti prilično jeftino uz redovito punjenje baterije, no iako potrošnja nije visoka ni pri mnogo otvorene ceste ili autoceste, u tom se slučaju više isplati kupiti samopunjiva hibridna izvedba čije cijene startaju od 37.402 eura za izvedbu sa 197 KS, odnosno od 32.285 eura za 140 KS snažnu izvedbu, a i na te cijene vrijedi popust od 1500 eura za Toyota financiranje…
TEHNIČKI PODACI: | |
Dimenzije (DxŠxV) | 4362 x 1832 x 1564 mm |
Osovinski razmak | 2640 mm |
Masa vozila/dopuštena nosivost | 1755 kg/ 375 kg |
Veličina prtljažnika | 350/1076 litara |
Vrsta motora/broj cilindara | Hibridni/4 |
Pogon | Prednji kotači |
Mjenjač | Automatski, CVT |
Snaga | 164 kW / 223 KS |
Okretni moment | 208 Nm |
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 180 km/h / 7,4 s |
Potrošnja (prosječna l/100 km) | 5,2 |
CO2 emisija | 19 g/km |
Cijena | 44.025 eur |
Oprema | 12,3-inčni instrumenti, 8-inčni multimedijski sustav, dvozonski automatski klima-uređaj, Bi-LED prednja svjetla, LED stražnja svjetla, automatski klima uređaj, naslon za ruke sprijeda, lumbalna potpora na vozačevom sjedalu, grijan upravljač i prednja sjedala, 18-inčni aluminijski naplatci… |
KOMENTARI