Test: Toyota C-HR Premiere 2.0 hibrid

Test: Toyota C-HR Premiere 2.0 hibrid

Druga generacija Toyote C-HR ima još hrabriji dizajn nego prethodnica, moderniji i snažniji hibridni pogonski sustav, dostupan je i pogon na sve kotače, odnosno sve što je prethodnoj generaciji nedostajalo. Uz to, tu je i više prostora u unutrašnjosti i puno tehnologije...

Uskoro premijera potpuno nove generacije SUV modela Toyota C-HR
Dopadljiv kompaktni SUV sportskog izgleda
Toyota u prvoj polovici ove godine prodala 18 posto više hibridnih modela

Druga generacija Toyote C-HR je još hrabrije dizajnirana u odnosu na prethodnu generaciju, a to se do sada pokazalo kao dobar potez, a prema reakcijama prolaznika Toyota je opet pogodila ukus kupaca. Doduše, u dvobojno zlatno-crnoj karoseriji C-HR izgleda još atraktivnije, pa ne sumnjamo kako će upravo ova kombinacija biti čest izbor kupaca. No treba uzeti u obzir kako je u svim izvedbama dostupna kombinacija crni krov i druga boja karoserije, a jedino u opremi Premiere i GR Sport Premiere i stražnji kraj vozila je obojen u crnu boju. Naš je testni model bio opremljen Premiere paketom opreme koji je vezan uz snažniji hibridni pogonski sklop.

Novi C-HR odlikuju i drugačije dimenzije od prethodne generacije, pa je sada dug 4362 mm, širok 1832 mm i visok 1564 mm, uz međuosovinski razmak od 2640 mm i udaljenost od tla 154 mm. A iako je dizajn bio na prvom mjestu, nova generacija nudi nešto više prostora za putnike, a narastao je i prtljažni prostor koji sada u osnovi zaprima 430 litara, no obujam s preklopljenim stražnjim sjedalima nismo uspjeli pronaći, no ono što možemo reći je da u njega stane dosta stvari, iako podnica nije ravna. Također, testni je model imao dodatne zaštite za stražnje naslone koji su gumirani, pa s njihovom upotrebom nećete sa stvarima oštećivati naslon stražnjih sjedala.

Sprijeda se ističu svjetla u karakterističnom C dizajnu, a kakva smo već mogli vidjeti i na novom Priusu, dok je s boka najveća novost ručica za otvaranje stražnjih vratiju koja više nije sakrivena u C stupu, Sada je u ravnini s prednjom, a tijekom vožnje je uvučena u karoseriju. Stražnji je dio ponovno visok s novim svjetlima koja su gotovo spojena, a ujedno služe i kao spojler, a dizajnerski detalj je i natpis Toyota C-HR koji je smješten između svjetala. Tu je i razlomljeni stražnji spojler već viđen na Priusu i bZ4X, a ni novi C-HR nema stražnji brisač, što se ponovno pokazalo kao krivom odlukom. Sve je u redu dok je vrijeme suho, ali na kiši ili vlažnoj cesti, stražnje se staklo dota maže pa ga je potrebno ručno prati. Nije samo Toyota ta koja ne nudi stražnji brisač, no do sada ni na jednom modelu nismo vidjeli uspješno održavanje stražnjeg stakla čistim bez njega.

Unutrašnjost je moderna, no nije preuzela udaljene i povišene instrumente, već ima klasičan raspored zaslona iza upravljača dijagonale 12,3 inča koji je pregledan, a nudi se u nekoliko dizajna. Voljeli bi da se može malo više prilagođavati, no i ovako je dobar. Središnji zaslon je iste veličine i donosi najnoviji Toyotin softver koji nije najljepši, no funkcionalan je i uglavnom logično raspoređen. Nudi se nekoliko USB priključka, kao i bežični punjač, no naš stick sa 7000 pjesama nije očitao kako treba. Naime, očitano je tek prvih parsto pjesama, dok ostatak nije htio očitati. No zato su za pohvalu komande klimatizacije i ostalih važnih tipki koje su fizičke i logično raspoređene, što je za pohvalu, a isto mislimo i o središnjem naslonu između prednjih sjedala koji skriva prilično prostrani pretinac s dodatnim USB priključkom.

Sprijeda je dovoljno mjesta i za dvometraše, a tome pridonosi i stakleni krov koji omogućuje više prostora za glavu. Sjedi se dosta visoko, a voljeli bi da se sjedalo vozača može spustiti još malo, jer bi onda i za upravljačem bilo ugodnije. Hvalimo i obloge vratiju koje su presvučene alcantarom, no samo sprijeda, a na stražnjem je dijelu tu tek plastika. Straga je više prostora nego u prethodnoj generaciji, a samo će najviši imati problema s koljenima ili glavom. Također bi voljeli da je prozor na stražnjim vratima malo veći, kako bi i manja djeca s lakoćom mogla gledati van. Tu je i tek jedan USB-C priključak za punjenje, a ventilacijskih otvora nema.

Kao i ostali noviji modeli Toyote, i C-HR je postavljen na novu GA-C platformu i dostupan je u standardnoj hibridnoj, ali i u plug-in hibridnoj izvedbi. Također, dostupan je pogon na prednje ili na sve kotače, pa će se pronaći nešto za svakoga. Na testu je bila izvedba sa 197 KS i pogonom na prednje kotače. Sustav se sastoji od dvolitrenog benzinskog motora i elektromotora koji su dobro ukomponirani. Tu je i već standardni bestupanjski CVT mjenjač koji često dozvoljava motoru da ide u (pre)visoke okretaje, što rezultira bukom, ali ne i boljim performansama. No da nas krivo ne shvatite, ovako motoriziran C-HR nije spor. Za ubrzanje mu treba 8,1 sekundu, a maksimalna mu je brzina 180 km/h. Sasvim dovoljno za ovakvu vrstu vozila. Jedini je problem buka koja se stvara na brzinama iznad 150 km/h, no zato je vožnja udobna, što radi ovjesa, što radi dobrih sjedala.

No ono što je važnije je potrošnja koja je na kraju testa bila 5,7 litara. Jako dobar rezultat ako uzmete u obzir da smo dosta vremena proveli na autocesti, gdje potrošnja ida i preko 7-8 litara, no u gradu, posebice po gužvama, pada i na gotovo 4 litre, jer se većinu vremena vozite na struju. Na otvorenoj pak troši između 5 i 6 litara, ovisno koliko vam je teška noga na gasu.

I za kraj ostaje cijena, koja se kod testnog modela popela na 47.613 eura, no treba uzeti u obzir kako je ovo sam vrh cjenika. Najpovoljnija inačica s C-LUB paketom opreme i 197 KS je povoljnija 10.000 eura, odnosno košta 37.402 eura. Ako pak niste od onih koji vole jurcati, već više preferirate „laganini“ vožnju, dovoljan vam je i slabiji hibrid sa 140 KS, a onda cijene kreću od 32.285 eura, a uštedjeti se može još koja tisućica uz Toyotino financiranje…

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4362 x 1832 x 1564 mm
Osovinski razmak 2640 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1540 kg/ 415 kg
Veličina prtljažnika 430 litara
Vrsta motora/broj cilindara Hibridni/4
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski, CVT
Snaga 145 kW / 197 KS
Okretni moment 206 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 180 km/h / 8,1 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 5,7
CO2 emisija 108g/km
Cijena 47.613 eur
Oprema Dvobojna karoserija s dvobojnim stražnjim krajem, 12,3-inčni multimedijski sustav, JBL ozvučenje s 9 zvučnika, automatski klima-uređaj, grijanje sjedala i upravljača, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, 19-inčni aluminijski naplatci, panoramski samozatamnjujući krov…

 

KOMENTARI