Vremena se mijenjaju, pa je tako i sve manje automobila koji se nude s dizelskim motorima, a jedan od takvih je i Captur koji je od ove godine dostupan isključivo s benzinskim motorom ili pak kao plug-in hibrid. A iako Capturova povijest nije duga, riječ je o jednom od najtraženijih modela u svojoj klasi. Prije dvije godine je prvi put prikazana nova generacija ovog modela koja je donijela još atraktivniji izgled, a zahvaljujući i nešto većim dimenzijama i ponuda prostora za putnike i prtljagu je sada još veća.

Captur sa stražnje strane izgleda moćno i dopadljivo
Dimenzije novog Captura više nisu toliko male, ali je još uvijek riječ o dimenzijama unutar klasične kompaktne klase. Tako mu je dužina 4.227 mm, širina 1.797 mm i visina 1.576 mm, dok se međuosovinski razmak protegnuo na 2.639 mm. Jedino što kod hibridne izvedbe ”pati” je obujam prtljažnika koji kreće od minimalnih 265 litara pa na više. Naime, stražnja klupa je klizna i to za punih 16 cm, pa možete birati želite li veći prtljažnik ili više prostora za putnike na stražnjim sjedalima. Dobro je što ispod podnice još uvijek stane kit za popravak probušene gume, prostor za kabel za punjenje, a još je dovoljno prostora i za aparat za gašenje požara, pa vam on neće ”bježati” po kabini ili prtljažniku, jer će biti sigurno smješten.

Skromni obujam prtljažnika od 265 litara dobiva smisleni obujam preklapanjem zadnjih sjedala
Dizajn unutrašnjosti je gotovo u potpunosti preuzet iz Clija, a ispred vozača se u testnom modelu nalazila 10-inčna digitalna instrument ploča, koja je jednostavnog dizajna i samim time i pregledna. Možete je konfigurirati prema vlastitim željama, a prilikom izbora Multi-Sense modova vožnje mijenja se i njen dizajn. Iza volana je i nova ručica za podešavanje glazbe i javljanje na telefon koja je praktičnija od prethodne i ima bolji dizajn te daje dovoljno povratnih informacija o tome jeste li ili niste pritisnuli neku tipku. Središnjim dijelom komandne ploče dominira 9,3-inčni multimedijski zaslon s navigacijskim uređajem. U njemu se nalazi novi softver, kao i u novom Cliju, koji je puno bolji od prijašnjeg. Tu prvenstveno mislimo na puno brži odziv, ali i mogućnosti prilagodbe, a uz to i izgleda puno modernije. Podno njega su smještene praktične klavirske tipke najvažnijih funkcija te odvojene komande za upravljanje klimatizacije, koje uvijek volimo vidjeti odvojene od multimedijskog zaslona. Uz to, ove su i oku privlačne i jednostavne za korištenje te ćete se na njih naviknuti već nakon prvog korištenja.

O unutrašnjosti Captura već smo pisali, no ukratko, moderna, praktična s dopadljivom središnjom konzolom. U našem slučaju je i oplemenjena sustavom s devet zvučnika
Tu je i niz USB i Aux priključaka, dok je ručica automatskog mjenjača postavljena na takozvani ”lebdeći” središnji dio, ispod kojeg se nalazi dodatna polica. Tu je i potpuno novi središnji naslon za ruke koji bi mogao biti i malo bolje podstavljen, jer zna početi žuljati nakon duže vožnje. Kako se na stražnjim sjedalima najčešće voze djeca, u ovom modelu će ih razveseliti što imaju dva otvora za zrak, ali i ono njima puno važnije – dvije USB utičnice i 12V utičnicu! Nema više svađe tko će prvi puniti mobitel.

Putnici na stražnjim sjedalima imaju na raspolaganju dva USB priključka i 12 voltni priključak struje
No ono što ovaj model izdvaja iz konkurencije je i plug-ih hibridni pogon, odnosno na hrvatskom jeziku priključni hibridni pogon. Ovaj sustav se koristi i u većem Meganeu, a sastoji se od 1,6-litrenog atmosferskog benzinca i dva elektromotora, gdje benzinac razvija maksimalnu snagu od 68 kW/92 KS i nudi 144 Nm okretnog momenta, dok glavni elektromotor razvija 49 kW/67 KS, a sporedni 25 kW/34 KS. Sporedni elektromotor ustvari služi kao generator startera, dok se snažniji elektromotor koristi u vožnji u kombinaciji s benzincem, a ukupna snaga čitavog sustava iznosi 117 kW/160 KS.

Motori atmosferski benzinac od 92 KS i pomoćni elektromotor od 34 KS su ispod haube, dok se glavni elektromotor od 87 KS nalazi iza zbog čega oduzima prostor prtljažniku
Sustav je uparen s robotiziranim mjenjačem koji nudi dvije brzine na električni pogon i četiri brzine za benzinski motor. Sve to funkcionira prilično dobro pa se mijenjanje brzina odvija uglavnom gotovo neprimjetno. Prebacivanja se osjete tek ako snažno pritisnete papučicu gasa do kraja, no prosječni vozač ovog modela to vjerojatno neće gotovo nikada raditi. Tijekom standardne vožnje u gradu i na otvorenoj cesti, pa čak i kod prestizanja, sve teče ujednačeno i glatko.

Priključak za punjenje nalazi se s desne strane skriven ispod vratašca, dok su s lijeve strane vratašca za punjenje benzinom
Ugrađena baterija ima kapacitet od 9,8 kWh, a kada je napunjena do kraja, nudi doseg do 50 km u mješovitoj vožnji, odnosno do 65 km u gradskoj vožnji. U praksi se pokazalo kako su te vrijednosti do 10-ak km kraće ako je hladno, ali ako vam je ruta do posla manja od 20-ak km, mogli biste se voziti izuzetno povoljno na struju. Punjenje na javnim punionicama traje oko 3 sata, dok će punjenje na kućnoj utičnici trajati oko 5 sati. A kada pričamo o potrošnji benzina, tu su stvari vrlo šarene. Prosjek testa nam je na kraju bio 5,2 litre, no to uključuje otprilike pola vožnje autocestom na gornjim granicama brzine te otvorenom cestom u dinamičnom stilu i to kad smo već potrošili struju spremljenu u bateriji. Na autocesti se potrošnja diže i preko 7 litara, jer tada benzinski motor istovremeno pogoni vozilo i puni bateriju. Ako se vozi samo otvorenom cestom, prosjek potrošnje benzina kretao se oko 3,3 litra. Naravno, uspijevali smo i cijeli dan odvoziti bez kaplje benzina vozeći samo na struju koju smo punili iz utičnice. Punimo li ga kod kuće, jedno punjenje nas košta od nekakvih 5 do 15 kn, ovisno o našem tarifnom modelu te punjenju za vrijeme niske ili visoke tarife. Kako s jednim punjenjem baterije odvozimo 50 km, kruglih 100 km vožnje nas dakle košta od 10 do 30 kn. No treba imati na pameti kako su ovo doista okvirne i grube procjene.

Kablovi za punjenje jednofaznom i trofaznom strujom
E sad, ono što je jako bitno kod kupnje ovakvog vozila je redovito punjenje baterije. Naime, istraživanja su pokazala kako kupci plug-in hibridnih vozila ”zaborave” napuniti bateriju, a tada se koristi samo benzinski motor koji je ipak slabiji, a u ovom slučaju i bez turba, pa je potrošnja samog benzina dosta visoka. Zato ponovo napominjemo, ako ne mislite redovito puniti bateriju, nemojte previše razmišljati o kupnji plug-in hibrida. No ako redovito punite bateriju, mogli biste se voziti iznimno jeftino. Što se pak samih performansi tiče, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 10,1 sekundu, dok je maksimalna brzina ovog modela 173 km/h, a u slučaju da se vozi samo na struju, Capturu je maksimalna brzina tada ograničena na 135 km/h.

Boja perla bijela i crna etoile stoje dodatnih 5800 kn
A kakav je u vožnji? Pa prilično dobar, a i ne osjeti se dodatna masa. Naime, zbog baterije i dodatnih motora težina Captura se popela na 1.639, što je oko 300 kg više od benzinske izvedbe, no nosivost E-Tech izvedbe je manja za tek 30 kg, što je odličan rezultat.

U odnosu na prethodnika, Captur je narastao u svim smjerovima
Cijena testnog modela se popela na 249.591 kunu, a osim bogate serijske opreme testni model je bio opremljen i s dosta dodatne opreme. A kako je riječ o plug-in hibridu, Captur E-Tech se može kupiti i uz državne poticaje pa na ovu cijenu možete očekivati povrat od 40.000 kuna, pa se onda cijena opasno približava izvedbi s benzinskim motorom. Naravno, ako nećete često ići na duga putovanja i ako redovito punite bateriju, s ovim modelom biste se mogli voziti iznimno štedljivo, posebice ako ćete biti nešto nježniji s nogom na gasu, pa ćete se voziti uglavnom na struju. Mnoge punionice su još uvijek besplatne, pa još i tu možete uštedjeti koju kunu. No Captur je jako dobar izbor bez obzira na vrstu pogona, jer nudi mnogo prostora i privlačno pakiranje, a i cijena je sasvim fer odmjerena.
TEHNIČKI PODACI |
|
Modelska godina | 2020. |
Dimenzije (DxŠxV) | 4227 x 1797 x 1576 mm |
Osovinski razmak | 2639 mm |
Masa vozila/dopuštena nosivost | 1639 kg/ 421 kg |
Veličina prtljažnika | 265/1118 litara |
Vrsta motora/broj cilindara | Plug-in hibrid / 4 |
Obujam/pogon | 1598 / prednji kotači |
Mjenjač | Automatski, robotizirani |
Snaga | 116 kW / 158 KS (pri 5600 okr/min) |
Okretni moment: | 349 Nm (3200 okr/min) |
Najveća brzina / 0-100 km/h | 173 km/h / 10,1 s |
Potrošnja (prosječna l/kWh) | 1,5 litara/17,3 kWh |
CO2 emisija | 32 g/km |
LED svjetla / laki naplatci | da/da |
USB/navigacija/Bluetooth | da/da/da |
Ostala oprema | Tempomat, automatski klima-uređaj, pokretanje na gumb, 17-inčni aluminijski naplatci, DAB radio, 9,7-inčni infotainment zaslon, digitalna instrument ploča… |
KOMENTARI