Test: Lexus NX 350h Executive

Test: Lexus NX 350h Executive

Hibridni Lexus NX se pokazao kao iznimno prostran i za četvero odraslih, ali istovremeno i prilično štedljiv, a ni cijenu mu ne možemo zamjeriti, jer je ona na razini konkurencije, iako nudi malo više profinjenosti, pa se možda može reći i da je prava mjera za svakoga

Test: Toyota C-HR 2.0 PHEV C-LUB
Vozili smo novi Renault Austral, nasljednika Kadjara, čije cijene startaju od 29.990 eura
Test – Toyota RAV4 Plug-In Hybrid 2.5 HSD AWD Style – može punjenje i na utičnicu

NX je prilično važan model za Lexus, a trenutno je na tržištu njegova druga generacija koja je predstavljena na ljeto 2021. godine, no u međuvremenu je poboljšana novim multimedijskim sustavom i još s mnogobrojnim sitnicama, a testirali smo hibridnu izvedbu s pogonom na dva kotača i bogatom Executive opremom, a ni sama cijena nije pretjerana za ovakvo vozilo, pa NX postaje sve zanimljiviji i zanimljiviji.

Iako i dalje donosi klasične Lexus linije, novi NX je puno smirenije dizajniran, a iako dolazi s (pre)velikom prednjom maskom, sve djeluje nekako skladno i elegantno. Isto je i straga gdje dominiraju svjetla koja se prostiru čitavom širinom vozila s osvjetljenjem u dva nivoa. A straga je zanimljivo vidjeti kako nema lažnih ispušnih cijevi, već su one prave sakrivene ispod branika. Iako siva boja karoserije nije uočljiva, u kombinaciji s tamnim aluminijskim naplatcima od 18 inča i zatamnjenim stražnjim staklima djeluje skladno, neupadljivo i izrazito elegantno. Mnogi će kupci cijeniti baš te prednosti.

A slično je i u unutrašnjosti. Sve je modernog izgleda i skladno je dizajnirano, a boje su razlike u tek nekoliko nijansi. Kožom presvučena sjedala su udobna i za duge staze, a za pohvalu je i lumbalna potpora za vozača koja ima prilično velike mogućnosti podešavanja, a i sam upravljač je električno podesiv. Moguće je uključiti i sustav koji odmiče upravljač svaki put kada ugasite automobil kako bi lakše izašli i kasnije ponovno ušli, no za visoke vozače to i nije najbolje rješenje jer se volan postavi u položaj gdje smeta nogama, pa smo radije isključili tu opciju.

Volimo vidjeti i klasičnu ručicu bestupanjskog automatskog mjenjača koja odlično leži u ruci i postavljena je na idealan položaj kako bi ruka prirodno pala na nju kada je naslonjena na središnji naslon sprijeda. Upravljač je dobre debljine, a samo će izrazito visoki vozači poželjeti da se sjedalo može pomaknuti straga još malo. Da nas krivo ne shvatite, mjesta je dovoljno, a nije bilo ni naporno nakon dužeg puta za upravljačem, no nekako subjektivno bi voljeli da sjedalo ide još barem 1 cm straga. No ovako, i kada je pomaknuto do kraja, iza vozača se može smjestiti dvometraš. Doduše koljena će lagano dodirivati naslon sjedala, no ništa što može smetati, dok je za glavu uvijek dovoljno prostora. Putnike straga očekuju i ventilacijski otvori i USB punjači, kao i dobro potfutrani naslon za ruke.

Iako se gotovo sve podešava putem središnjeg zaslona, Lexus je ipak napravio i nekoliko fizičkih tipki. Tu su dvije najveće i najvažnije – za podešavanje temperature klimatizacije. Za pohvalu je i središnje postavljen kotačić za brzo podešavanje glasnoće, kao i tipke za grijanje stakala te tipka za uključivanje kamera koje su prilično visoke rezolucije. Šteta je samo što prednja sjedala imaju grijanje, ali ne i hlađenje. Ispod se nalazi i kotačić za odabir načina vožnje, kao i polica za punjenje mobitela, koju je moguće otvoriti, a gdje se skriva meko obloženi pretinac, savršen za držanje naočala.

Za pokretanje se koristi 2,5-litreni samopunjivi hibridni pogonski sklop, a upravo se na ovom modelu dokazuje kako je ovakav pogon idealan za današnje vrijeme. Naime, nema brige oko stanja napunjenosti baterije, a istovremeno je i potrošnja niska, a nama je, uz dosta vremena provedenog na autocesti, prosjek bio 6,5 litara! Da, dobro ste pročitali, preko 1,8 tone težak SUV u prosjeku troši 6,5 litara! Ukupna snaga sustava je 179 kW/244 KS, a dostupno je i 270 Nm okretnog momenta, što omogućuje sasvim dobre performanse. NX 350h za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba 8,7 sekundi, dok mu je maksimalna brzina ravno 200 km/h.

Sustav radi odlično, no karakteristično za Toyotine hibride, često zna dolaziti povišena buka ako pritisnete papučicu gasa do poda, kada sustav često predugo „drži“ u visokim okretajima, a rezultat je upravo rečena velika buka, dok istovremeno nema velikih ubrzanja. No pritisnete li papučicu gasa samo snažnije, odziv će biti dobar, a buka neće biti prevelika. Doduše, najviše mu odgovara lagana vožnja, kada je i potrošnja još niža, a buka gotovo neprimjetna. Dobro je podešen i ovjes pa ćete rijetko osjetiti manje nepravilnosti na cesti.

Lexus je napravio sve da se vozač i putnici osjećaju odlično tijekom vožnje, no kako ništa nije savršeno, tako smo primijetili i jednu sitnicu. Naime, kada vozač osloni desno koljeno na konzolu, tamo će ga dočekati meka površina kako ga plastika ne bi žuljala, no istovremeno će s oslanjanjem koljena konzola znati zaškripiti, a to se događalo kada je bilo toplije i sunčano vrijeme. Nismo uspjeli dokučiti od kuda se povremeno čuje zvuk, no vjerojatno je riječ o plastici visokog sjaja koja je i najkruća na središnjoj konzoli. No da nas krivo ne shvatite, moguće je da je riječ samo o ovom primjerku automobila, a i kolege novinari se svakako ponašaju s testnim automobilima, a tko zna što je sve prošao ovaj model koji je u trenutku našeg preuzimanja na test imao preko 8000 prijeđenih kilometara.

A za kraj, kao i uvijek, ostavljamo cijenu, a ona je za testni model 65.862 eura, uključujući i aktualni popust. Kako današnje cijene automobila svakim danom rastu, možemo zaključiti kako je riječ o prilično dobro odmjerenoj cijeni za ovaj model. Početna cijena kreće od 58.985 eura, dok cijene za zivedbe s pogonom na sva četiri kotače kreću od 59.840 eura, odnosno doplata je tek oko 900 eura za osnovnu izvedbu, no radi PPMV-a, bogatiji paketi opreme su skuplji oko 1500 eura. U ponudi je i PHEV, odnosno plug-in hibridna izvedba s 309 KS, a njena cijena starta od 70.184 eura.

Novi Lexus NX nudi mnogo toga za traženu cijenu, od udobne i brze vožnje, preko niske potrošnje i dosta prostranosti za ovu klasu, pa mi par sitnica koje nam se nisu svidjele bez problema možemo oprostiti.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4660 x 1865 x 1670 mm
Osovinski razmak 2690 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1805 kg/ 515 kg
Veličina prtljažnika 545/1436 litara
Vrsta motora/broj cilindara Hibridni/4
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski, bestupanjski
Snaga 179 kW / 244 KS
Okretni moment 270 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 200 km/h / 8,7 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 6,5
CO2 emisija 129 g/km
Cijena 65.862 eur
Oprema 9,8-inčni multimedijski sustav, automatski dvozonski klima-uređaj, digitalni instrumenti, LED svjetla, senzor za kišu, kožna sjedala sjedala, prednja električna sjedala, naslon za ruke sprijeda, potpun sigurnosni paket, 18-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI