Prošlog ljeta na naše je tržište stigao Rafale, top model Renaulta, taman kada su bile i isporuke borbenih zrakoplova Rafala Hrvatskom ratnom zrakoplovstvu. A Renault Rafale ne nosi bez razloga to ime. Naime, ime ovog modela potječe od francuske riječi rafale, koja označava aeronautički pojam iznenadan nalet vjetra. A to nije tek tako korišteno jer upravo zrakoplovstvo ima važnu ulogu u Renaultovoj povijesti: Caudron-Renault Rafale, koji je 1934. postavio rekordnu brzinu leta od 445 km/h, samo je jedan od primjera.
Vizualno Rafale nosi novo lice Renaulta, a SUV s coupeovskim linijama je odlično pogođen kako sprijeda, tako i straga, posebice u BIYXR plavoj Alpine boji s biserno crnim krovom, ali i bogatom esprit Alpine paketom opreme koji donosi mnoge sportske detalje izvana i u unutrašnjosti. Kad se tome pridodaju i 20-inčni aluminijski naplatci, atraktivnost je zajamčena. Nas dizajn stražnjeg kraja pomalo podsjeća na Lamborghini Urus, što nije nimalo loše.
Rafale je prilično velik automobil s dužinom od 4,71 metar, širinom od 1,86 metara i visinom od 1,61 metar, a međuosovinski razmak je pak dug 2,74 metra. Sve to je omogućilo i prilično dobru prostranost u kabini, gdje sprijeda mjesta ima na pretek, a straga će problema imati samo oni viši od 1,90 metara, jer će im nedostajati prostora za glavu, a razlog tome je i panoramski stakleni krov Solarbay koji se može zatamniti pritiskom na jednu tipku kako vam ne bi smetalo sunce. Drugih fizičkih zaštita nema, no problema sigurno nećete imati ni na visokim ili niskim temperaturama, jer je izolacija prilično dobra. Osim toga, njime je moguće upravljati i glasovno, a dimenzija je 1470 x 1117 mm. I to je samo dio bogate opreme testnog modela. No nije samo bogata oprema važna, već su važni i mnogobrojni drugi detalji, pa je Renault pazio gotovo na svaku sitnicu kada je pripremao povratak u D segment.
Da, s ovim je modelom Renault najavio povratak u ovaj segment koji ne broji baš puno predstavnika, no ipak zauzima gotovo 10 posto europskog tržišta. A Renault se posebno potrudio oko unutrašnjosti, koja je vizualno poznata još od električnog Meganea, no s pravim premium detaljima. Tako su za pohvalu sjedala, posebice sprijeda, koja su velika i udobna, a pritom i dobro drže tijelo u zavojima, uz to su opremljena grijačima, a vozačevo ima i masažu. Osim toga, stilizirano slovo A u naslonima svijetli po noći.
Ispred vozača se nalazi 12-inčni zaslon instrumenata koji donosi nov dizajn i nekoliko mogućnosti izgleda, a iste je dijagonale i središnji multimedijski zaslon koji je postavljen okomito, a ispod njega su postavljene fizičke tike najvažnijih funkcija kao što je temperatura ili smjer puhanja zraka, dok se grijanje sjedala i upravljača upravlja putem dodirnog zaslona. Najnoviji operativni sustav funkcionira odlično, a temelji se na Google uslugama, pa serijski u vozilu dobivate Google Maps navigaciju, kao i ostale usluge, uključujući i one glasovne, a da ne spojite mobitel s automobilom. Tu su i dva USB priključka koja služe i za punjenje i za prijenos podataka, a bežični punjač mobitela je smješten na središnji dio s kliznim poklopcem, ispod kojeg se nalazi dodatan, i to prilično velik pretinac za stvari. Još jedan pretinac se nalazi ispod središnjeg naslona za ruke koji je također dobro podstavljen i mekan pa je ugodan i pri korištenju na dužim putovanjima. A ako se pitate gdje je nestala ručica automatskog mjenjača, ona se sada nalazi na upravljaču, što je sve češći izbor proizvođača.
Putnici straga imaju dva USB priključka za punjenje i ventilacijske otvore, a središnji naslon za ruke je pak posebna priča. Naime, osim što skriva podstavljene pretince za mobitele ispod poklopca, tu su dva dodatna USB priključka za punjenje te dva držača za čaše, a tu su i posebni nosači za tablet ili mobitel koji se mogu izvući. Osim toga, treba naglasiti i kako su svi pretinci u vratima također meko obloženi i osvijetljeni. To su detalji koja ne nudi sva konkurencija. A bez obzira na to što je riječ o coupeu, obujam prtljažnika je impresivan. Tako u osnovi zaprima 627 litara prtljage, dok s preklopljenim sjedalima obujam raste na 1910 litara. Prostor je zaista impresivan, no s preklopljenim sjedalima pod nije potpuno ravan već postoji „stepenica“, a zahvaljujući položenom staklu utovareni predmeti ne smiju biti visoki, jer onda nećete moći zatvoriti vrata. No namještaj iz Ikee ćete s lakoćom prevoziti.
Preko 1700 kg tešku karoseriju pokreće puni hibridni sustav koji se sastoji od trocilindričnog 1,2-litrenog turbo benzinca koji razvija maksimalnu snagu od 96 kW/131 KS i nudi 205 Nm okretnog momenta te od dva elektromotora, jedan snage 50 kW/69 KS i 250 Nm okretnog momenta i drugog snage 25 kW/34 KS s dodatnih 50 Nm okretnog momenta. Ukupna snaga sustava je 147 kW/200 KS, a sustavu je pridružena samopunjiva 1,7 kWh litij-ionska baterija. Sve to dobro funkcionira, pa ćete uživati u prilično živahnoj vožnji, jer pogonski sustav nema nikakvih problema s pokretanjem, kao ni održavanjem brzine. U gradu ćete se često voziti samo na struju pa će i prosjek biti između 5,5 i 6 litara, a s blažom nogom na gasu ćete isti prosjek ostvariti i na otvorenoj cesti. No na autocesti će potrošnja nerijetko ići iznad 8 litara, a kako smo mi većinu vremena proveli upravo tamo, tako nam je i prosjek bio nešto viši.
A ono što nam se još svidjelo je i 4Control sustav koji zakreće stražnje kotače, pa je krug okretanja identičan malenom Cliju, a sustav odlično radi i u zavojima kada imate osjećaj kako Rafale ne možete izbaciti iz putanje. Ovako motoriziran Rafale je prilično zabavan za voziti, ali i iznimno udoban, a odlično je odrađena i zvučna izolacija. Za pohvalu je i 55-litreni spremnik goriva, a nekima će možda zasmetati jedino maksimalna brzina koja je ograničena na 180 km/h, a tako će biti i sa svim ostalim Renaultovim modelima.
Renault Rafale je jako dobro napravljen auto, a tek ponekim nedostatkom koji većina kupaca neće ni primijetiti, što je pohvalno za Renault i njegov povratak u D segment. No sve to prati i cijena, koja je sa svom dodatnom opremom 51.840 eura. Sada još čekamo samo da nam na test pristigne još snažnija inačica s 300 KS i pogonom na sve kotače s kojom će Rafale biti još privlačniji.
TEHNIČKI PODACI: | |
Dimenzije (DxŠxV) | 4710 x 1886 x 1613 mm |
Osovinski razmak | 2738 mm |
Masa vozila/dopuštena nosivost | 1735 kg/ 445 kg |
Veličina prtljažnika | 627/1914 litara |
Vrsta motora/broj cilindara | Hibridni/3 |
Pogon | Prednji kotači |
Mjenjač | Automatski |
Snaga | 147 kW / 200 KS |
Okretni moment | 205 Nm |
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 180 km/h / 8,9 s |
Potrošnja (prosječna l/100 km) | 7,6 |
CO2 emisija | 106 g/km |
Cijena | 51.840 eur |
Oprema | 12-inčni multimedijski sustav, 12-inčni digitalni instrumenti, Harman Kardon ozvučenje, automatski dvozonski klima-uređaj, Solarbay panoramski stakleni krov, grijana prednja sjedala, Matrix LED svjetla, esprit Alpine vanjski i unutarnji detalji, multi-sense ovjes, 4CONTROL sustav zakretanja svih kotača, 20-inčni aluminijski naplatci… |
KOMENTARI