TEST: Peugeot 2008 Allure BlueHDi 130 EAT8 S&S

TEST: Peugeot 2008 Allure BlueHDi 130 EAT8 S&S

Peugeot je s novom 2008-icom uspio napraviti SUV koji će na cesti biti primijećen, futurističkim detaljima zabavan i voznim karakteristikama zahvalan i štedljiv svojim vlasnicima

Peugeot 2008 u klubu milijun
Novi Peugeot 2008 i u električnoj izvedbi
Počela je prodaja novog Peugeota 2008 na našem tržištu, a cijene započinju od 138.990 kn
Peugeot 2008 Allure BlueHDi

Trokutaste plohe povezane bočnom crtom daju mu prepoznatljiv karakter

Novi Peugeot 2008 gotovo da ničim i ne podsjeća na svojeg prethodnika, prvu 2008-icu predstavljenu još 2013. godine na sajmu u Ženevi. Tada se tek stvaralo SUV/crossover tržište, a Peugeot je odmah među prvima hrabro zakoračio u njega. Ipak Peugeot 2008 očito je povezan s Peugeotom 208 na kojem se i bazira. Nova inačica vizualno nalikuje na staru, a dijele i tehnološka rješenja.

Iako je danas sve teže iznaći neku vlastitu karakternu liniju za SUV, treba priznati da je Peugeotu uspjelo napraviti vizualno smjeli, a opet vrlo dopadljiv auto. Uveli su isturene bočne linije koje na svojim krajevima prelaze u trokute te mu daju dizajnersku smjelost Toyotinog C-HR-a, ali nekako odmjereniju. Peugeot je uspio istovremeno dobiti efekt snažnog, jednostavnog, elegantnog te dinamičnog i sportskog dizajna. Uspješno se izmaknuo situaciji koju smo gledali nekoliko prethodnih godina na cestama kad su SUV modeli različitih proizvođača dosadno nalikovali jedni drugima.

Peugeot 2008 Allure BlueHDi

Ogromna maska motora doprinosi moćnom izgledu

Novom Peugeotu 2008 dojam robusnosti, uz oštriji dizajn, daje ponajprije i velika maska hladnjaka motora, alu naplatci od 16, 17 i 18 cola, tonirana stakla te prednji svjetlosni potpis s “kljovama” – dugačkim vertikalnim LED dnevnim svjetlom za koji sad već možemo reći da je prepoznatljiv za Peugeot.

Peugeot 2008 Allure BlueHDi

Uz nezaobilazne LED kljove, testni model imao je i LED svjetla za maglu sa zakretnom funkcijom

Straga djeluje snažno i visoko, a u nekim verzijama dolazi s dvije kromirane ispušne cijevi. Stražnja svjetla su povezana tamnom letvicom, a prepoznatljivi svjetlosni potpis u obliku triju crvenih pandži svijetli uvijek kad je automobil upaljen.

Peugeot 2008 Allure BlueHDi

Stražnji svjetlosni potpis – kandže

Dolazi u atraktivnim bojama, a može se birati i verzija s crnim krovom. Uz standardne boje specifične boje su crvena Elixir, plava Vertigo te ekskluzivna za 2008-icu narančasta Fusion. Mi smo testirali Peugeot 2008 Allure BlueHDi 130 EAT8 S&S Elixir crvene boje. Boja mu dobro stoji, no dojam s terena je kako će bolje stajati vozačicama nego vozačima.

Dizel i dalje u igri kad je u Peugeot 2008 u pitanju

Ovaj 2008 dimenzijama je prerastao prethodnika u dužinu za 14 cm te širinu za 3 cm, a posljedično je i osovinski razmak veći za 7 cm te sada iznosi 2,6 metara. Visinom od 1,53 m niži je od prethodnika od 1 do 3 cm, ovisno o veličini kotača, a niža silueta također doprinosi povećanju elegancije nove 2008-ice.

Peugeot 2008 Allure BlueHDi

Dizel od 1499 ccm, od 131 ks emitira 100 grama CO2 po km

Nova generacija dijeli platformu CMP (Common Modular Platform) s drugim modelima PSA Grupe za koju je karakteristično da se na nju može odmah ugrađivati sva vrsta motorizacije, dizelska, benzinska i električna, dolazi s pogonom samo na prednja dva kotača. Kod nove 2008-ice moguće je birati između 1,2 litrenih benzinskih PureTech motora s tri cilindra od 100, 130 i 155 KS i okretnim momentom od 205, 230 i 240 Nm. Dizelski 4-cilindrični BlueHDi motori dolaze s obujmom od 1,5 litara sa 100 i 130 KS te okretnim momentom od 250 i 300 Nm, svi pri 1750 o/min.

Novi Peugeot 2008 dolazi i u verziji s elektromotorom snage 136 KS. Benzinska verzija od 155 KS te dizelaš od 130 KS imaju automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa (EAT8), dok kod benzinca od 130 KS možete birati između automatskog i ručnog mjenjača sa šest stupnjeva.

Peugeot 2008 Allure BlueHDi

Prtljažnik ima obujam od 405 litara, a kada se digne podnica poveća se na 434 litra

Prtljažnik je modularan s pomičnom podnicom što omogućava obujam od 405/434 litara u svim verzijama motora pa i električnom. To baš i nije svjetski rekord u obujmu pa treba to imati na pameti.

Futuristička unutrašnjost

Kao i kod Peugeota 208 unutrašnjost u prvi moment izgleda vrlo neuobičajeno. I ovdje je prisutna kombinacija smjelo oštrih i blagih linija te ispupčenih i blago udubljenih površina koje u konačnici stvaraju futuristički dojam. Imitacija karbona, ponegdje piano sjajna boja i u središtu veliki 7-inčni infotainment ekran izgledaju dobro. Ispod njega su dva reda tipki. Soft touch te ispod njih fizičke, tzv. piano tipke kojima se upravlja kontrolama koje su dostupne i preko dodirnog ekrana.

Peugeot 2008 Allure BlueHDi

Jedan od mogućih 3D izgleda iCockpita

Tu je naravno i iCockpit, digitalna kontrolna ploča s futurističkim holografskim 3D zaslonom koja se nalazi direktno u vidnom polju vozača, a podaci o vozilu i vožnji prikazani su na dvije razine prema stupnju važnosti ili hitnosti (sigurnost, pomoćna sredstva za vožnju, navigacija). Ta 3D izvedba izgleda prilično dobro. Kako su podaci prikazani u dva sloja, stvara se dojam holograma u kojem neki podaci lebde iznad drugih. Prikazane podatke moguće je prilagoditi jer postoji nekoliko setova podataka o vožnji, ovisno o osobnim preferencijama. Pomalo iritira što se prelasci iz jednog u drugi set ne događaju trenutačno, već prođe nekoliko trenutaka dok se ne promijene.

Peugeot 2008 Allure BlueHDi

Vozač gleda kokpit preko upravljača, no ručica tempomata skrivena je od pogleda

Upravljač je malen te ravno podrezan i s gornje i donje strane pa se kontrolna ploča ne gleda kroz njega već iznad njega. Treba neko vrijeme za privikavanje, no nakon toga funkcionira bolje nego klasični pogled kroz upravljač. Manji upravljač doprinosi sportskom osjećaju pri vožnji što će neki naročito cijeniti. No, zbog malog upravljača teže su uočljive neke od ručica oko njega pa ih ponekad najprije treba pronaći kako bi se mogli naviknuti na njih i automatizirati pokrete. Npr. ručica za tempomat u potpunosti je skrivena od vozača pa je zbog vlastite sigurnosti doslovno treba pronaći i proučiti je prije nego je automobil u vožnji.

Peugeot 2008 Allure BlueHDi

Unutrašnjost je neuobičajena osim ako ste već vozili manji Peugeot 208

Sjedala su nam se jako svidjela. Ostavljaju dojam kao da su sportska pa se u njih lijepo upadne, potpornici sa strane dobro drže tijelo u zavojima, a istovremeno su udobna. Vozač sjedi vrlo povišeno za ovako mali SUV pa je pregled vožnje odličan. Mjesta za sjedenje ima dovoljno i straga pa i više osoba mogu sjediti normalno bez udaranja glavom o krov tijekom vožnje.

Mala potrošnja

Osjećaj u vožnji je jako dobar kako zbog poslovične udobnosti francuskih vozila tako i zbog povećane stabilnosti zahvaljujući većem osovinskom razmaku. Agilan je i dobro drži cestu, ali ne može se reći kako je sportaš. Naš testni primjerak imao je dizelski motor od 130 konja i suvereno se nosio s težinom od 1,3 tone. Doduše, prilikom pretjecanja trebalo je odlučno pritisnuti papučicu gasa do kraja kako bi ga automatski mjenjač na vrijeme prebacio u pravi stupanj prijenosa, no na to se brzo privikne.

Peugeot 2008 Allure BlueHDi

Zadovoljavanju norme Euro 6D pomaže AdBlue

Postoje tri režima vožnje između kojih se može prebacivati tipkom: Eco, Normal i Sport. Prvi nije nikako preporučljiv jer jednostavno motor postaje trom i gluh na papučicu. Vjerojatno potrošnja jeste manja, ali motor je ugušen i vožnja dosta spora. U sportskom modu pak je brzina okretaja motora neprestano nešto povišena tako da motor reagira brzo, ali je i potrošnja nešto veća. U praktičnoj primjeni normalan mod se pokazao kao dobro ugođen, s tom iznimkom pritiska na papučicu gasa do dna kad se brzo želi izvući maksimum iz motora.

Peugeot 2008 Allure BlueHDi

Na otvorenoj cesti potrošnju smo bez problema držali ispod 4 litra

Potrošnja je jednostavno odlična. Vozeći se starom cestom na potezu između Čakovca i Sv. Helene koja je prilično zavojita i s priličnim visinskim razlikama, mogli smo držali potrošnju ispod 4 litra na 100 km bez bilo kakve muke pri dinamičnoj vožnji. Dok je na autocesti na istom potezu trošio 5 litara na 100 kilometara. Naravno, potrošnja ovisi o težini noge, no nismo još naišli na automobil ovih gabarita koji se penzionerskom vožnjom na otvorenoj cesti može u stvarnim uvjetima držati na 3,5 litara potrošnje. Prema tvorničkim podacima u prosjeku troši 3,8 litara, ali ako ste za više gradske vožnje to je ipak pomalo entuzijastičan podatak jer je pri gužvama na testu trošio i preko pet litara.

Oprema i cijene

Već i osnovni modeli (oprema Active) dolaze s bogatom opremom. Svi imaju Paket Safety: sustav za pomoć pri zadržavanju vozila unutar vozne trake, sustav za automatsko kočenje u slučaju opasnosti (Active Safety Brake), prepoznavanje prometnih znakova i preporuka za brzinu, sustav upozorenja na nepažnju vozača. ABS+REF+AFU+ESP + HILL ASSIST sustav za pomoć pri kretanju na nagibu. LED prednja svjetla + Paket Vidljivost (auto. upravljanje svjetlima i brisačima), pomoć pri parkiranju straga, električno podesive grijane vanjske retrovizore, električne podizače stakala, tonirana stakla…

Peugeot 2008 Allure BlueHDi

Krase ga 17-colni naplatci Salamanca

Naš testni model bio je opremljen opremom Allure koja obuhvaća i stražnje parkirne senzore i digitalnu kameru, crne uzdužne krovne nosače, središnju konzolu s naslonom za ruku, električnu ručnu kočnicu, 17-colne naplatke. A osim toga bio je opremljen i dodatnim opcijama, prednjim LED svjetlima za maglu sa zakretnom funkcijom, Elixir crvenom bojom, 3D navigacijom s 10-inčnim HD zaslonom i DAB funkcijom radija te prednjnjim i stražnjim senzorima za parkiranje s kamerom.

Peugeot 2008 Allure BlueHDI

Od tri moda, Eco, Sport i Normal, jedino je Normal ustvari upotrebljiv. Eco potpuno priguši motor, a u Sport modu potrošnja se prilično podiže jer je motor stalno u režimu rada s višim brojem okretaja. U sportski režim eventualno je dobro prebaciti prije pretjecanja.

Zbog toga se ukupna cijena našeg testiranog modela Peugeot 2008 Allure BlueHDi 130 EAT8 S&S s opcijama popela na 209.859,75 kuna do registracije. Ipak, početna cijena za novi Peugeot 2008 starta od 138.990 kn za Peugeot PureTech 100 S&S Active sa štedljivim benzinskim motorom s dovoljno opreme i dovoljno konjskih snaga.

 

TEHNIČKI PODACI

Modelska godina 2019.
Dimenzije (DxŠxV) 4300 x 1770 x 1530 mm
Osovinski razmak 2,605 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1310 kg/ 460 kg
Veličina prtljažnika (dvostruka podnica) 405 /434 (bez podnice) litara
Vrsta motora/broj cilindara Turbodizel / 4
Obujam/pogon 1499 / prednji kotači
Mjenjač Automatski, 8 stupnjeva
Snaga 96 kW / 131 KS (pri 1750 okr/min)
Okretni moment: 300 Nm (1750 okr/min)
Najveća brzina / 0-100 km/h 196 km/h / 9,3 s
Potrošnja (grad/otvorena/komb) 4,2/3,5/3,8 litara /
CO2 emisija 100 g/km
LED svjetla / laki naplatci da/da
USB/navigacija/Bluetooth da/da/da
Ostala oprema Tempomat, automatski klima-uređaj, pokretanje na gumb, električna ručna kočnica, DAB radio, 10-inčni infotainment

 

KOMENTARI