TEST Peugeot 208 Allure 5V Blue HDi 100 S&S: Najatraktivniji gradski auto štedljivog motora

TEST Peugeot 208 Allure 5V Blue HDi 100 S&S: Najatraktivniji gradski auto štedljivog motora

TEST Honda HR-V 1.5 i-VTEC 130 Comfort
TEST Peugeot 508 1.6 PureTech 225 EAT8 GT: Limuzina za 250 km/h
Testiramo: Citroen C3 s 1.2 PureTech benzinskim motorom snage 82 KS

Nakon što je pokupio niz nagrada, napokon nam je na test stigao novi Peugeot 208, jedan od vizualno najatraktivnijih automobila u klasi s vrlo štedljivim 1,5-litreni turbo dizel motorom koji na otvorenoj cesti troši jedva preko 3 litre nafte!

Peugeot 208

Svoju premijeru je imao na prošlogodišnjem Salonu automobila u Ženevi, a na naše tržište je stigao krajem prošle godine, novi Peugeot 208 je odmah pokupio niz simpatija. Okrunio se tako titulom Europskog auta godine 2020., a izabran je i za Hrvatski automobil za 2020. godinu. Tu je i čitav niz ostalih nagrada, a svakako treba naglasiti i Red Dot nagradu za Product Design, jer priznali mi to ili ne, 208 je jedan od najljepših i najatraktivnijih gradskih automobila.

Peugeot 208

Doduše crvena boja kakvom je bio obojan naš testni model ne naglašava toliko dizajnerske linije, točnije, jer ih zasjeni atraktivnost boje same po sebi. No svjetlije i življe boje mu puno bolje stoje. Prednja LED dnevna svjetla u obliku “kljova” koje ulaze duboko u branik dio su serijske opreme, no za trostruka LED svjetla u prednjim farovima koja predstavljaju “pandže” i koja se tada nadovezuju na “kljovu” ipak trebate odabrati skuplji paket opreme GT Line.

Peugeot 208

No i ovako 208 izgleda elegantno, a sprijeda namrgođena svjetla ublažava velika i zanimljivo dizajnirana te kromirana maska motora. Naravno da mu uz to dobro stoje i dvobojni 16-inčni aluminijski naplatci. Straga dominiraju 3D LED svjetla koje spaja široka crna plastika, a tu je i crveno crni spojler te crni umetak u donjem dijelu branika. Straga i u ovoj verziji 208 daje pomalo sportski dojam.

Peugeot 208

Jedini dizelski motor koji se može kupiti s novim 208 je 1,5-litreni HDi koji nudi snagu od 102 KS, ali i 250 Nm okretnog momenta koji je dostupan već od 1.750 okretaja. Uparen je sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem koji je puno precizniji nego u prethodnim generacijama, ali je i pomalo dužih hodova. No ionako je ovako motoriziran 208 namijenjen laganijoj i štedljivoj vožnji, a ne da bude prvi na svakom semaforu. Iako nije daleko od toga.

Peugeot 208

Jer, nije spor i može potegnuti no ne isplati ga se tjerati u više okretaje jer osim velike buke iz predjela motora ne dobivate puno na brzini, a potrošnja bez veze raste. A potrošnja je posebna kategorija ovog automobila i možemo riječi kako je izvrsna. Na otvorenoj cesti s brzinama u granicama dopuštene prosjek nam je bio svega 3,2 litre! Da, dobro ste pročitali. To je bilo na potezu od Čakovca prema Zagrebu. U obrnutom smjeru prosjek je iznosio 3,5 litara, uz eventualno malo nervozniju vožnju.

Čak ni na autocesti nije rastrošan, pa na tempomatu i brzini od 135 km/h (133 km/h po GPS-u) potrošnja je 5,1 litru po nezahtjevnom dijelu nekih 5,6 litara na području Varaždin brega. Jedino je u gradskoj kreni-stani vožnji nešto rastrošniji, ako to uopće možemo tako nazvati kada potrošnja raste na preko 6 litara, ovisno koliko vam je teška noga na gasu. Kada se sve zbroji i oduzme, prosječna potrošnja budućeg vlasnika bez problema će se kretati ispod 5,5 litara i to stvarne vožnje, a ne one na papirima pa se u ovaj model isplati svaka uložena kuna, posebice ako prelazite veću kilometražu. Naša prosječna potrošnja tijekom testa iznosila je 4,4 litre.

Peugeot 208

Novi 208 nije ni spor pa mu je maksimalna brzina i više nego dovoljnih 188 km/h, dok mu za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba 11,4 sekunde, iako se u praksi čini da stotku dostiže puno brže. Rezultat je to njegove živahnosti i brze reakcije na gas, posebice ako ga držite na minimalnih 1.700 okretaja, ispod kojih je trom. Opet ako vam više odgovara laganija vožnja, odaberite Eco način vožnje jer ćete tada uštedjeti nešto na gorivu, no to preporučujemo samo ako ne mislite pretjecati ili ako gluvarite kroz gradske gužve, jer će u drugim situacijama motor jednostavno preslabo reagirati za normalnu vožnju.

Budući vlasnici mogu računati i na udobnu vožnju jer je ovjes dobro podešen i odlično upija rupe, čak i na našim cestama, uz to je i prilično je tih. Kako je malih dimenzija može i prilično brzo prolaziti kroz zavoje držeći zamišljenu putanju bez većih naginjanja.

Uz to je i prilično tih u vožnji, a na autocesti se neugodna buka vjetra pojavljuje tek iznad 145 km/h, a buka iz predjela motora je dobro prigušena, a motor je glasniji jedino ako ga se naglo potjera u (pre)visoke okretaje.

Peugeot 208

U unutrašnjosti nas očekuje jako moderno uređenje, a tu je i poznati Peugeotov i-Cockpit s povišeno postavljenim instrumentima, koji kod ovog modela dolaze i u 3D prikazu! Kao da ekran ima slojeve na kojima se prikazuju informacije. Instrumenti djeluju atraktivno i moguće ih je personalizirati, a ako vam smeta dugotrajno gledanje u 3D prikaz, instrumente je moguće prikazivati i u klasičnom 2D prikazu. Odlično odrađen posao i ovo je zasigurno najatraktivnija digitalna instrument ploča u klasi.

Futuristički kokpit

Osim nje, tu je i 7-inčni središnji multimedijalni zaslon koji je postavljen na najvišu poziciju na sredini kokpita, i putem njega se podešavaju sve funkcije vozila, multimedije, ali i klima uređaja. Nismo zadovoljni s ovakvim rješenjima i uvijek radije vidimo klasične gumbe, no budući vlasnici će se naviknuti na to.

I u ovom modelu središnju konzolu ukrašavaju klavirske tipke, iza kojih su postavljene “soft-touch” tipke za prebacivanje izbornika na zaslonu, a sami prečaci su postavljeni i oko samog zaslona. Sve je logično postavljeno i lijepo izgleda, pa nemamo nikakvog prigovora.

Peugeot 208

Podno njih se smjestio zatvoreni pretinac s mjestom za bežično punjenje mobitela, a oko njega su postavljena dva USB priključka – stari USB, ali i novi USB-C, a tu je i dodatna otvorena polica za sitnice. Između vozača i suvozača se nalazi naslon za ruke s pretince, nosači za čaše te prekidač za odabir vožnje i elektronska ručna kočnica. Dojam čitavog interijera u “dva kata” je odlično izveden i ponovo ide pohvala Peugeotovim dizajnerima.

Peugeot 208

Prednja sjedala su udobna, a mjesta ima i za izrazito visoke vozače kojima neće nedostajati ni prostora za glavu, dok je straga dovoljno prostora samo za djecu. Vidi se kako je Peugeot više igrao na izgled nego na prostranost, no u većini će slučajeva stražnja sjedala biti prazna ili s djecom, pa problema s prostorom neće biti. Tu opet jednim detaljem Peugeot briljira, a to su dva klasična USB priključka putem kojih je moguće puniti uređaje i razlog su tišine mlađih putnika stražnje klupe, a ovu sitnicu mnogi konkurenti ne nude ni uz doplatu!

Peugeot 208

Prtljažnik ima prilično visok utovarni rub, pa će biti nešto teže utovariti teške stvari, no rub je zaštićen pa ga nećete tako lako oštetiti. Prtljažnik ima obujam od 311 litara, što je prosjek klase, a ako vam treba više prostora stražnja je sjedala moguće preklopiti i dobiti koristan obujam od 1.106 litara, i ravnu podnicu. Dovoljno za povremeni prijevoz većih predmeta.

Peugeot 208

Testni model košta 155.204 kune i u cijenu je uključena i dodatna oprema u vidu metalik boje, bežičnog punjača mobitela, dodatno zatamnjenih stražnjih stakala, stražnjih parking senzora i kamere, standardnog 16 colnog rezervnog kotača i DAB – digitalnim radio prijemnikom te 7-inčnim zaslonom s Mirror screen funkcijom.

Dizelski 208 je moguće dobiti i sa slabijim Active paketom opreme po cijeni od 130.940 ili bogatijim GT Line paketom opreme s početnom cijenom od 158.912 kuna, dok bez dodatne opreme Allure paket košta 144.340 kuna.

Atraktivan i sa stražnje strane

208 je moguće dobiti i s benzinskim motorima od 75 KS (od 99.895 kn) 101 KS (od 117.995 kn) i 131 KS (od 172.636 kn), a po prvi puta je Peugeot 208 dostupan i s električnim motorom koji nudi snagu od 136 KS i doseg s jednim punjenjem baterije od 340 km, a cijene takve izvedbe kreću od 244.900 kuna.

Peugeot 208

Peugeot je s novim 208 zaista ponudio velik izbor i kombinacije pogona i mjenjača, ali i opreme, a uz odličan izgled, na putu je da s ovim modelom postigne nove najbolje prodajne rezultate.

(Foto: Zlatko Vrzan)

KOMENTARI