Dublji pogled u novi Golf 8: što je to Car2X?

Dublji pogled u novi Golf 8: što je to Car2X?

Uz Car2X tehnologiju novi Volkswagen Golf nije samo novi Golf. Automobil će moći komunicirati s raznim objektima unutar 800 metara udaljenosti

Seat na MWC u Barceloni predstavlja 5G Connected Car
Uz 5G mreže automobili će dobiti potpuno nove funkcionalnosti
Detektor bijesa na cesti

Volkswagen je s novim Golfom 8 po prvi put predstavio model koji podržava Car2X (ili car-to-X) tehnologiju, o kojoj smo nedavno pisali u članku o Mercedesu te komunikaciji između vozila i prometne infrastrukture. Dakle, nisu samo nova svjetla i nova maska te drugačiji (digitalni interijer) novost za novi Golf 8. Prave novosti se kriju dublje i mnogima su prošle ispod radara. S Golfom počinje i nova faza sigurnosti u prometu.

Sam naziv tehnologije asocira da se radi o povezivanju automobila sa svime iz okoline tako da se uz izraz Car2X (Car to everything) koristi i V2X (Vehicle to everything). Vozila u nekoliko milisekundi dobivaju informacije od ostalih sudionika u prometu, ali i iz njihovog vlastitog okruženja.

WLANp (ili IEEE 802.11p) je tehnički standard posebno osmišljen za komunikaciju između vozilima. Omogućuje prijenos dinamičnih i privremenih podataka u stvarnom vremenu. Ovisno o okolini, signal može dosegnuti 150 metara u gradu i do 800 metara na seoskim cestama i autocestama. Signal pokriva raspon od 360° i nema stalnih troškova komunikacije. Car2X se temelji na radijskoj vezi i ne zahtijeva nužno Wi-Fi ili mobilnu internetsku vezu.

Konkretno, novi VW Golf VIII moći će se povezati s raznim objektima na prometnici, od kojih će dobivati razne prometne informacije, a i sam će moći odašiljati informacije prema drugim vozilima kako bi se u konačnici povećala sigurnost.

Car2X koristi standard koji je već usklađen u Europskoj uniji, a koristi se prijenos podataka putem Wi-Fi, 4G i 5G mreža (ugrađen je eSIM u vozilo). Na primjer, moguće je od semafora kao odašiljača primiti određenu informaciju koja će vozilu pružiti pripremu za situaciju koje može očekivati ispred. Može to biti informacija o gužvi, o zastoju, o nesreći na prometnici, o radovima na cesti, o nepoznatom predmetu ili životinji itd. Ili o vozilu koje vozi u zabranjenom, suprotnom smjeru.

Još se jedna bitna informacija može poslati putem Car2X – o dolasku vozila hitne pomoći i drugih službi kako bi se između zaustavljenih vozila oslobodio koridor za prolazak. Vozač će znati i iz kojeg smjera dolazi vozilo, prije nego li čuje sirenu. Na taj se način mogu uštedjeti dragocjene sekunde kad je nečiji život ugrožen.

Ukoliko je na prometnici prisutna poledica, a to ABS sustav vozila zaključi nakon proklizavanja kotača, informaciju će vozilo samostalno moći poslati prema drugim vozilima koja se nalaze u blizini do 800 metara. Istovremeno, na ovaj će način brže moći reagirati i službe kako bi posule sol po prometnici jer će se informacija prosljeđivati i komunalnim službama.

Nadalje, ako više vozila naglije koči i informacija se iz vozila proslijedi prema objedinjenom centru za prikupljanje informacija onda ostala vozila mogu na vrijeme samostalno ili upozorenjem vozaču reagirati na opasnost, kako bi se izbjegli lančani sudari, naročito u magli i smanjenoj vidljivosti.

Dakle, to što novi Golf 8 podržava tehnologiju i standard Car2X ne znači da će se informacije razmjenjivati samo između novih Golfova, nakon što se u prosincu 2019. krene s prodajom, nego i između drugih marki i modela vozila u kojima je podržan i aktiviran taj sustav.

Europski standardi za Car2X uključuju stroga pravila što se tiče prikupljenih podataka tako da se informacije iz vozila šalju anonimno, a niti ih privatne tvrtke mogu spremati niti pohranjivati u svoje baze. Naime, kod pojedinih modela automobila vozač može samostalno odlučiti želi li dijeliti informacije, s obzirom da je ovdje uključena i anonimnost podataka.

Novi Golf će moći samostalno upravljati autocestom i drugim cestama brzinama do 210 km/h, a vozač će samo trebati nadgledati vozilo – automobil će uz adaptivni, prilagodljivi tempomat i set radara, lidara i kamera samostalno održavati zadanu brzinu vožnje, samostalno kočiti kad se ispred pojavi prepreka ili sporije vozile a zatim će i samostalno ponovo ubrzati do prethodno zadane brzine.

Pročitajte manje bitne novosti koje donosi novi Volkswagen Golf 8

 

KOMENTARI