Što učiniti kad guma zapliva na kiši?

Što učiniti kad guma zapliva na kiši?

Ovih dana su kiše na hrvatskim prometnicama vrlo česte, a to znači i opasnost u vožnji. Što učiniti kad nastupi akvaplaning?

Nova trkaća guma Goodyear
I leteći automobili trebaju gume, zar ne?
Sustav koji prati dubinu profila gume i tlak zraka

Opasnost od proklizavanja gume na mokroj podlozi, poznatije kao akvaplaning je situacija kad se između gume i ceste nakuplja sloj vode, a posljedica je gubitak kontakta s podlogom, klizanje ili čak gubitak kontrole nad vozilom. Kako biste izbjegli poteškoće u takvoj situaciji, donosimo savjete Goodyearovih stručnjaka koji savjetuju što učiniti kad nastupi akvaplaning odnosno kako ga spriječiti.

Kad se pojavi proklizavanje izbjegavajte žestoke pritiske na kočnicu

Kako vozilo ne bi proklizalo na mokroj podlozi, najbitnije je što prije prepoznati akvaplaning i pravilno reagirati. Naime, proklizavanje se pojavljuje kad se između ceste i gume nakupi tanak, najmanje 2,5 milimetra visok sloj vode. Znakovi proklizavanja prvenstveno su brže okretanje pogonskih kotača, glasniji zvuk motora, odnosno brzo povećanje okretaja motora, lagan i neučinkovit upravljač te zanošenje stražnjega dijela vozila.

U takvoj situaciji bitno je da ostanete mirni, nemojte nipošto paničariti te izbjegavajte žestoke pritiske na kočnicu, uz lagano popuštanje papučice zraka. Obruč upravljača zadržite u položaju prije proklizavanja i pratite ponašanje automobila. Dakle, ne okrećite naglo upravljač čak ni ako auto polako klizi prema rubu ceste. Kotači će uz manju brzinu vožnje ponovo postići prianjanje. Ako su prednji kotači pri ponovnom kontaktu s cestom okrenuti prema van, snažno će povući vozilo, a to može prouzročiti gubitak prianjanja posebno stražnjega dijela vozila.

Naravno, odlučujuću ulogu imaju i kvalitetne gume s dovoljno dubokim žljebovima i profilom. Očekivano, istrošene gume manje učinkovito raspršuju vodu, što znatno povećava vjerojatnost proklizavanja. Guma koja ima dubinu profila od samo 4 milimetra može proklizati već kod 10 kilometara na sat manje brzine od nove gume, a ako je profil gume još manji, razlika još brže raste.

Active Grip i Active CornerGrip su Goodyearove tehnologije koje dodatno poboljšavaju raspršivanje vode

Između guma mogu biti osjetne razlike u otpornosti na akvaplaning, na što značajno utječe prvenstveno dezen gazne površine guma, osobito oblik žljebova koji raspršuju vodu. I sami proizvođači guma mogu povećati otpornost na akvaplaning drugim tehnologijama. Osiguravanjem ravnomjerne raspodjele pritiska gazne površine gume na cestu Goodyearova napredna rješenja Active Grip i Active CornerGrip dodatno poboljšavaju raspršivanje vode i brinu se za otpornost na akvaplaning na ravnoj cesti i u zavojima.

KOMENTARI