Kadjar je bio (pre)brz odgovor na konkurenciju, pa su mu možda falile finese kako bi postigao veći uspjeh na tržištu. No zato je Renault dugo radio i pripremao Austral, potpuno novi C-SUV, kako bi ovog puta napravio puno ozbiljniji i dorađeniji automobil, a imali smo ga prilike voziti od tmurnog i hladnog Zagreba, preko vjetrovitog Gorskog Kotara, pa sve do sunčane, ali i vjetrovite i hladne Ike i nazad.
Na tom putu smo se uvjerili kako Renault ima ozbiljan model u jednoj od trenutno najtraženijih klasa vozila na europskom tržištu. Austral je prvi Renault koji je postavljen na novu Alijansinu platformu CMF-CD, a dolazi s blagohibridnim i full hibridnim pogonskim sklopovima. Zanimljiva je činjenica kao je Austral jedan od rijetkih hibridnih modela koji je dostupan i s ručnim mjenjačem!
U odnosu na prethodnika, Austral je narastao u svim smjerovima, pa je tako ukupna duljina 4510 mm, širina 1843 mm i visina 1618 mm, dok je međuosovinski razmak dug 2667 mm. Veće dimenzije su odmah vidljive u kabini, gdje ima više prostora, posebice straga, a dostupna je i klizna stražnja klupa. Veći je sada i prtljažnik koji u osnovi zaprima 500/575 litara prtljage (430/555 litara kod full hibrid izvedbe) ovisno o položaju stražnje klupe, dok je s preklopljenom stražnjom klupom obujam 1525 litara (1455 litara kod full hibrid izvedbe).
Na putu smo imali prilike isprobati najsnažniju izvedbu s full hibrid E-TECH pogonskim sustavom koji se temelji se na novom 1,2-litrenom 3-cilindarskom motoru s turbopunjačem koji razvija 96 kW snage i 205 Nm okretnog momenta, koji je kombiniran s električnim motorom za dodatnu isporuku snage i okretnog momenta (50 kW i 205 Nm), litij-ionskom baterijom kapaciteta 2 kWh (400 V) i mjenjačem s dva stupnja prijenosa za električni motor i četiri stupnja za benzinski motor. Ovaj mjenjač s 15 načina rada može podnijeti više okretnog momenta (do 410 Nm u usporedbi s 350 Nm za prvu generaciju) i snage te nudi brži odziv, a ukupna snaga sustava je 147 kW/200 KS.
S ovim motorom Austral se odlično snalazi i u gradskim gužvama, ali i pri visokim brzinama na autocesti. Buka u kabini je minimalna, a baterija se brzo puni, pa je prosječna potrošnja bila 8,4 litara. No tu treba napomenuti kako je 80 % vožnje bilo na autocesti. Uskoro nam Austral stiže i na test, pa ćemo vidjeti detaljnije potrošnju u gradu i na otvorenoj cesti, gdje će vjerojatno i provesti većinu životnog vijeka.
Početni blagohibridni modeli se temelje na 1,3-litrenom četverocilindarskom benzinskom turbomotoru s izravnim ubrizgavanjem. On je razvijen u suradnji s Daimlerom, a u radu mu pomažu elektropokretač i 12 V litij-ionska baterija. Dostupan je u izvedbama sa 103 kW/140 KS ili 116 kW/160 KS s prerađenim CVT mjenjačem ili sa 140 KS u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. 12 V blagi hibrid novog Australa sa 160 KS razvija maksimalni okretni moment od 270 Nm pri 1800 do 3750 o/min (260 Nm od 1750 do 3500 o/min u izvedbi sa 140 KS), a odlikuje se i niskom potrošnjom goriva (od 6,2 l/100 km) i vrijednostima emisija CO2 od 140 g/km u mješovitom ciklusu vožnje (6,1 l/100 km i 138 g/km u izvedbi sa 140 KS).
Renault za Kadjar nije pripremio pogon na sve kotače, no zato se nudi 4CONTROL Advanced sustav upravljanja na sva četiri kotača. Sustav 4CONTROL Advanced nema konkurencije još otkako je predstavljen 2007. godine. Sada se odlikuje brojnim poboljšanjima kojima ostvaruje veću okretnost, a riječ je o sustavu koji donosi upravljanje četirima kotačima kojemu duguje jedinstvene vozne osobine i stabilnost u svim uvjetima. Ovisno o situaciji, omogućuje male prilagodbe smjera stražnjih kotača do 5 ° u suprotnom smjeru od prednjih kotača (u usporedbi s 3,5 ° prethodne generacije sustava). Tako smo se imali prilike uvjeriti kako je krug okretanja jednak pola metra kraćem Renaultu Clio. Odlično za gradske prometnice i uska parkirališta.
Ono što je puno bolje izvedeno nego kod Kadjara je unutrašnjost. Ona je moderna i kvalitetno napravljena, a odlikuje se i puno kvalitetnijim materijalima nego što je to bilo kod prethodnika. Tako već serijski dolazi 12,3-inčna digitalna instrument ploča, dok je okomito postavljen središnji multimedijski zaslon dijagonale 12 inča (izuzev osnovnog paketa Equilibre, gdje dolazi s dijagonalom od 9 inča). Komande dvozonskog klima uređaja (serijska oprema) su odvojene i postavljene tik ispod zaslona, pa je i upravljanje njima jednostavno.
Novi OpenR multimedijski sustav je napravljen u suradnji s Googleom, i donosi sve njegove funkcije, uključujući i glasovne naredbe, a serijski i dolazi s podrškom za bežično spajanje s Apple Car Play i Android Auto mobitelima. Za audiofile tu je i opcijski Harman Kardon audio sustav s 12 zvučnika strateški postavljenih po kabini, a ukupna snaga tog sustava je 485 W.
U prilogu je fotografija sa svim cijenama i izvedbama Australa, a već početni model Equilibre donosi Full LED Pure Vision prednja svjetla, sigurnosni paket, 17-inčne aluminijske naplatke, automatska svjetla i senzor za kišu, Renault kartica „slobodne ruke“, Arkamys audio sustav i ostalu opremu. Techno paket dodatno donosi 12-inčnu multimediju, prilagodljiva LED prednja svjetla, multi-sense sustav, stražnju kameru, navigaciju, 17-inčne aluminijske naplatke, pomičnu stražnju klupu i ostalu opremu. Modeli Australa na fotografijama su opremljeni Iconic Esprit Alpine opremom, no već Techno Esprit Alpine oprema izgleda jednako izvana.
Renault sada ima ozbiljnog predstavnika u C-SUV segmentu, a uz dugo jamstvo, dobru cijenu, mnoštvo opreme i privlačan izgled, kao i brzu isporuku, Austral ima velike šanse postati novi Renault hit na tržištu.
KOMENTARI