Test: Renault Austral techno mild hybrid 160 auto

Test: Renault Austral techno mild hybrid 160 auto

Vozili smo novi Renault Austral, nasljednika Kadjara, čije cijene startaju od 29.990 eura
Novi teaser za Renault Austral otkriva njegovu bočnu siluetu
Potpuno otkrivenje: ovo je elektrificirani kompaktni SUV Renault Austral

Prvo je bio Koleos, koji je u svojoj drugoj generaciji narastao i otišao u klasu više, onda se pojavio Kadjar, koji je bio prosječan automobil, no nije imao ništa posebnog čime bi se mogao izdići iz svojeg mnogobrojnog segmenta, a sada je tu Austral, i možemo reći odmah na početku kako se ovog puta Renault primio posla i napravio puno bolji proizvod u ovoj klasi nego ikad prije. Dizajn je robustan i privlačan, u ponudi su samo hibridne izvedbe, a možda će mu samo neki zamjeriti što se ne nudi u kombinaciji s pogonom na sve kotače. No, budimo realni, vjerojatno 99 % kupaca ove klase automobila nikada neće imati potrebu za takvim pogonom.

U ponudi Australa su dvije blagohibridne izvedbe, sa 103 kW/140 KS i sa 116 kW/158 KS, a mi smo testirali potonju. Riječ je o sustavu koji kombinira 1,3-litreni benzinski turbo motor s izravnim ubrizgavanjem kojemu u radu pomažu elektropokretač i 12 V litij-ionska baterija. Sustav je uparen s prerađenim CVT automatskim mjenjačem kojemu ponekad nedostaju finese, pa zna trznuti prilikom kretanja dok je upaljen start/stop sustav. Osim toga, okretni moment od 270 Nm dostupan je između 1800 i 3750 okretaja, pa se Austral s lakoćom pokreće, bilo da je riječ o gradskoj vožnji ili pak na autocesti.

Pritom treba napomenuti kako je Renault poradio na udobnosti, pa je ovjes ugodno podešen, a sjedala su udobna i prilikom dužih vožnji. Tu je i Multi-Sense sustav pa sami možete podesiti vozilo kako vam najbolje odgovara. Razlike nisu velike, no osjete se. Što se pak prosječne potrošnje tiče, nakon tjedan dana prosjek nam je bio 8,1 litru, s time da moramo napomenuti da smo testni automobil preuzeli s manje od 1000 km, pa se još nije ni razradio kako spada. Na otvorenoj nam je cesti trošio između 6 i 7 litara, a na autocesti i u gradu između 7 i 8 litara. Doduše, uz malo pažljiviju nogu na gasu prosjek ćete lako spustiti.

Što se samog izgleda tiče, Austral je tipičnog aktualnog dizajnerskog izričaja za Renault i nekako nam se čini kako je možda i najbolje uspio baš na Australu. U odnosu na prethodnika, Austral je narastao u svim smjerovima, pa je tako ukupna duljina 4510 mm, širina 1843 mm i visina 1618 mm, dok je međuosovinski razmak dug 2667 mm. Veće dimenzije su odmah vidljive u kabini, gdje ima više prostora, posebice straga, a dostupna je i klizna stražnja klupa. Veći je sada i prtljažnik koji u osnovi zaprima 500/575 litara prtljage, ovisno o položaju stražnje klupe, dok je s preklopljenom stražnjom klupom obujam 1525 litara.

Tako se sada i odrasli mogu straga smjestiti iza visokog vozača, a neće im nedostajati mjesta ni za koljena ni za glavu. Po širini ima mjesta za dvoje, dok će se treća osoba ipak gurati, a za putnike straga Renault je pripremio dva USB-C priključka za punjenje te ventilacijske otvore. Tu je i preklopni središnji naslon za ruke s dva držača za čaše. Također treba napomenuti kako je straga sve uređeno jednako kao i sprijeda, a pritom mislimo na materijale i kvalitetu.

Sprijeda ima mnoštvo prostora i za vozača i za suvozača, a između njih je postavljena široka konzola s ugrađenim naslonom za ruke, ali i posebnim kliznim dijelom na kojem se nalazi prostor za naslanjanje ruke, ispod kojeg je smješten bežični punjač. Ispod tog kliznog dijela su dva držača za čaše s USB-C i 12V priključcima, odnosno jedan veliki pretinac. Ovisno o položaju naslonjača za ruke ti pretinci su otkriveni ili sakriveni. A ako se slučajno pitate gdje je postavljena ručica automatskog mjenjača, ona se nalazi iza upravljača s desne strane, mjesto gdje se sve češće postavlja u posljednje vrijeme.

Ispred vozača se nalazi najnoviji trend uređenja unutrašnjosti kod Renaulta, a koji je najavljen s najnovijim električnim Meganeom, a koji donosi L izgled digitalnih instrumenata i multimedijskog zaslona. Dijagonala instrumenata je 12,3 inča, dok je okomito postavljen multimedijski zaslon dijagonale 12 inča. Naravno, oba se zaslona mogu prilagođavati, a nudi se mnoštvo opcija, pa bi budući vlasnici mogli izgubiti čitavo poslijepodne igrajući se s postavkama.

A sada je i lako se igrati s njima jer je riječ o novom OpenR sustavu koji je napravljen u suradnji s Googleom, a donosi sve mogućnosti koje znate s mobitela i tableta, uključujući i glasovno navođenje, a bežično spajanje s Apple CarPlay i Android Auto mobitelima dolazi serijski. I ono što je najvažnije, sustav je fluidan u radu i nije ga teško koristiti. Ono što uvijek posebno hvalimo su odvojene komande klimatizacije, koje su smještene tik ispod zaslona i lako ih je koristiti. Gumbi daju taman potrebne povratne informacije da znate je li nešto prihvaćeno ili ne, bez micanja pogleda s ceste. Nekada je to bilo normalno, a danas moramo posebno naglašavati.

Austral je opremljen i novim dizajnom multifunkcionalnog upravljača, na kojem je postavljena i tipka za izbor načina rada, a posebno nam se svidjelo što je Renault napravio jednu tipku sa zvjezdicom, gdje možete sami odrediti koji prečac će to biti. Također nas je iznenadila i sama kvaliteta materijala i završna obrada. Sve je čvrsto postavljeno i nema klimanja ni škripanja, jedino što pod rukom ventilacijski otvori djeluju jeftino, iako nisu loše kvalitete.

Cijena testnog modela se popela na 38.920 eura u koji je uključen dug popis dodatne opreme, dok je bez dodatne opreme njegova cijena 35.190 eura. Iako će ovo biti čest izbor kupaca, nekako nam se privlačnija čini doplata od svega 1.700 eura na osnovnu cijenu, gdje dobivate Alpine paket opreme koji donosi puno atraktivniji vanjski, ali i unutarnji izgled ovog modela. No i bez njega će se često glave okretati za ovim modelom. Izgleda kako je ovaj put Renault napravio sve kako treba, no ipak će pravi sud donijeti kupci.

TEHNIČKI PODACI Renault Austral techno mild hybrid 160 auto
Dimenzije (DxŠxV) 4510 x 1825 x 1618 mm
Osovinski razmak 2667 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1539 kg/ 464 kg
Veličina prtljažnika 500-575/1525 litara
Vrsta motora/broj cilindara Blagi hibrid/4
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski, CVT
Snaga 116 kW / 158 KS
Okretni moment: 270 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 174 km/h / 9,7 s
Potrošnja (prosjecna l/100 km) 8,1
CO2 emisija 141 g/km
Cijena 38.920 eur (293.242,74 kn)
Oprema 12,3-inčni digitalni instrumenti + 12-inčni multimedijski sustav s navigacijom, 360 stupnjeva sustav kamera za parkiranje, automatski dvozonski klima-uređaj, prilagodljiva LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, sjedala presvučena kombinacijom tkanine i umjetne kože, sigurnosni paket, Multi-Sense sustav,19-inčni aluminijski naplatci…

KOMENTARI