Renault Grupa zabilježila značajan rast u prošloj godini

Renault Grupa zabilježila značajan rast u prošloj godini

U odnosu na 2022. godinu Renault Grupa je zabilježila rast od 9 %, a pritom je prodala ukupno 2.235.345 vozila.

Test: Renault Austral techno mild hybrid 160 auto
Vozili smo novi Renault Austral, nasljednika Kadjara, čije cijene startaju od 29.990 eura
Novi teaser za Renault Austral otkriva njegovu bočnu siluetu

2023. godina je bila dobra godina za Renault Grupu jer je u odnosu na 2022. godinu prodala 9 % više vozila, a brojka se zaustavila na 2.235.345 vozila u čitavom svijetu. Pritom je Renault prodao 1.548.748 vozila bilježeći rast od 9,4 %. Dacia je u istom razdoblju prodala 658.321 vozila, što predstavlja rast od 14,7 % u odnosu na godinu ranije. Rast od 22,1 % je zabilježila i marka Alpine, koja je prodala 4.328 vozila.

Gledajući samo Europu, marka je ostvarila rast od 19,3 % s ukupno 977.635 registriranih vozila. Renault je zabilježio natprosječan napredak na europskom tržištu koje je poraslo za 13,9 %, ostvario dobar tržišni udjel i pomaknuo se s petog na drugo mjesto najprodavanijih marki na europskom tržištu osobnih vozila i LGV-ova. Rast prodaje prvenstveno je zabilježen u Španjolskoj (+30 %), Italiji (+37 %) i Ujedinjenoj Kraljevini (+51 %). Renault je predvodnik i na tržištu LGV-ova te bilježi rast od 25,7 % na tržištu koje je poraslo za 15,3 %. Kangoo/Express (+32,4 %) i Master (+14,5 %) vodeći su modeli u segmentu. Za ovu godinu su najavljena i nova vozila – Scenic E-Tech electric, Renault 5 E-Tech electric, dva nova hibridna modela te novi Master.

Dacia je u Europi prodala 562.890 vozila i time je ostvarila rast od 17,4 % na tržištu koje je poraslo za 13,9 %. Dacia je napredovala za četiri mjesta te sada zauzima 11. mjesto na europskom tržištu osobnih vozila i LGV-ova. Na europskom tržištu osobnih vozila Dacia je postala jedna od deset najprodavanijih marki. Ove godine se očekuju još bolji rezultati, posebno zahvaljujući novoj generaciji Dustera, ali i u cijelosti redizajniranoj Daciji Spring, a krajem godine se očekuje i premijera Bigstera.

I u Hrvatskoj je Renault u 2023. ostvario vrhunske rezultate budući da je prvi put u 20 godina zauzeo prvo mjesto u ukupnoj prodaji osobnih i gospodarskih vozila s 8.178 prodanih vozila što je povećanje od 105 % u odnosu na 2022. Glavni pokretač takvoga rasta je prodaja LGV-a gdje je Renault već 6. godinu za redom vodeća marka s prodanih 2.316 vozila i zauzima 25 % udjela na segmentu. Najprodavaniji model među lakim gospodarskim vozilima je Renault Master furgon s 887 vozila, iza kojeg slijedi Express Van s prodanih 602 i Trafic Passenger s prodanih 296 vozila. Na segmentu osobnih vozila Renault je zauzeo 3. mjesto s prodanih 5.862 vozila i 10 % udjela što je povećanje od 124 % u odnosu na prošlu godinu. Pokretači takvog rasta su prije svega Renault Clio koji je s prodanih 2.585 vozila (197 % više u odnosu na 2022.) postao najprodavaniji gradski automobil u Hrvatskoj. Drugi pokretač rasta je Captur koji je s 1.479 vozila preuzeo titulu najprodavanijeg gradskog SUV-a u Hrvatskoj.

Marka Dacia je u Hrvatskoj također poboljšala svoje prodajne rezultate u odnosu na 2022. povećavši prodaju za 20 % te prodavši 3.931 vozilo. Pri tome je njezin najprodavaniji model Duster i dalje na tronu kao najprodavaniji SUV model C segmenta s 1.766 prodanih vozila (16 % više u odnosu na 2022.), dok je Dacia Sandero zauzeo 2. mjesto na segmentu malih gradskih automobila s 1.465 prodanih vozila tj. 19 % više u odnosu na 2022.

KOMENTARI