2023. godina je bila dobra godina za Renault Grupu jer je u odnosu na 2022. godinu prodala 9 % više vozila, a brojka se zaustavila na 2.235.345 vozila u čitavom svijetu. Pritom je Renault prodao 1.548.748 vozila bilježeći rast od 9,4 %. Dacia je u istom razdoblju prodala 658.321 vozila, što predstavlja rast od 14,7 % u odnosu na godinu ranije. Rast od 22,1 % je zabilježila i marka Alpine, koja je prodala 4.328 vozila.
Gledajući samo Europu, marka je ostvarila rast od 19,3 % s ukupno 977.635 registriranih vozila. Renault je zabilježio natprosječan napredak na europskom tržištu koje je poraslo za 13,9 %, ostvario dobar tržišni udjel i pomaknuo se s petog na drugo mjesto najprodavanijih marki na europskom tržištu osobnih vozila i LGV-ova. Rast prodaje prvenstveno je zabilježen u Španjolskoj (+30 %), Italiji (+37 %) i Ujedinjenoj Kraljevini (+51 %). Renault je predvodnik i na tržištu LGV-ova te bilježi rast od 25,7 % na tržištu koje je poraslo za 15,3 %. Kangoo/Express (+32,4 %) i Master (+14,5 %) vodeći su modeli u segmentu. Za ovu godinu su najavljena i nova vozila – Scenic E-Tech electric, Renault 5 E-Tech electric, dva nova hibridna modela te novi Master.
Dacia je u Europi prodala 562.890 vozila i time je ostvarila rast od 17,4 % na tržištu koje je poraslo za 13,9 %. Dacia je napredovala za četiri mjesta te sada zauzima 11. mjesto na europskom tržištu osobnih vozila i LGV-ova. Na europskom tržištu osobnih vozila Dacia je postala jedna od deset najprodavanijih marki. Ove godine se očekuju još bolji rezultati, posebno zahvaljujući novoj generaciji Dustera, ali i u cijelosti redizajniranoj Daciji Spring, a krajem godine se očekuje i premijera Bigstera.
I u Hrvatskoj je Renault u 2023. ostvario vrhunske rezultate budući da je prvi put u 20 godina zauzeo prvo mjesto u ukupnoj prodaji osobnih i gospodarskih vozila s 8.178 prodanih vozila što je povećanje od 105 % u odnosu na 2022. Glavni pokretač takvoga rasta je prodaja LGV-a gdje je Renault već 6. godinu za redom vodeća marka s prodanih 2.316 vozila i zauzima 25 % udjela na segmentu. Najprodavaniji model među lakim gospodarskim vozilima je Renault Master furgon s 887 vozila, iza kojeg slijedi Express Van s prodanih 602 i Trafic Passenger s prodanih 296 vozila. Na segmentu osobnih vozila Renault je zauzeo 3. mjesto s prodanih 5.862 vozila i 10 % udjela što je povećanje od 124 % u odnosu na prošlu godinu. Pokretači takvog rasta su prije svega Renault Clio koji je s prodanih 2.585 vozila (197 % više u odnosu na 2022.) postao najprodavaniji gradski automobil u Hrvatskoj. Drugi pokretač rasta je Captur koji je s 1.479 vozila preuzeo titulu najprodavanijeg gradskog SUV-a u Hrvatskoj.
Marka Dacia je u Hrvatskoj također poboljšala svoje prodajne rezultate u odnosu na 2022. povećavši prodaju za 20 % te prodavši 3.931 vozilo. Pri tome je njezin najprodavaniji model Duster i dalje na tronu kao najprodavaniji SUV model C segmenta s 1.766 prodanih vozila (16 % više u odnosu na 2022.), dok je Dacia Sandero zauzeo 2. mjesto na segmentu malih gradskih automobila s 1.465 prodanih vozila tj. 19 % više u odnosu na 2022.
KOMENTARI