Austral donosi treću generaciju sustava 4CONTROL Advanced

Austral donosi treću generaciju sustava 4CONTROL Advanced

Renaultov sustav 4CONTROL upravljanja četirima kotačima, koji je predstavljen 2007. godine, sada dolazi u trećoj generaciji, a jedinstvena je tehnologija u C-SUV segmentu, a osim veće udobnosti nudi i bolje performanse.

Potpuno otkrivenje: ovo je elektrificirani kompaktni SUV Renault Austral
Novi teaser za Renault Austral otkriva njegovu bočnu siluetu
Započela cestovna testiranja novog Renaulta Austral, nasljednika Kadjara

Novi Austral predstavlja treću generaciju Renaultova sustava upravljanja četirima kotačima: 4CONTROL Advanced. Za razliku od ostalih sustava u ovom segmentu, 4CONTROL Advanced može se pohvaliti većom udobnošću, boljom okretnošću i boljim performansama. Tom prigodom je Filippo Mantovani, voditelj odjela za upravljanje dinamikom vozila Renault rekao: „Renault predstavlja tehnologiju upravljanja četirima kotačima na novoj platformi CMF-CD. Zahvaljujući elektroničkoj kontroli upravljanja stražnjim kotačima, sada je moguće modificirati stražnji ovjes kako bi se postigle najbolje performanse u svim uvjetima vožnje: upravljivost u gradu, okretnost na seoskim i planinskim cestama te stabilnost i sigurnost na autocesti.”

Povrh šasije sa sustavom upravljanja četirima kotačima, novi Austral ima i multi-link stražnji ovjes za bolje prianjanje uz cestu, udobniju vožnju i iznimnu stabilnost u svim uvjetima. Optimizacija sustava upravljanja utjecala je na zakretanje stražnjih kotača, što je u konačnici pridonijelo učinkovitijem svladavanju loših i neravnih cesta. Prilikom vožnje velikim brzinama ili ulasku u zavoj pri brzini većoj od 50 km/h, stražnji se kotači okreću u istom smjeru kao i prednji do kuta od 1 °.

Za to je zaslužan upravljački aktuator ugrađen na stražnji ovjes koji kontrolira informacije dobivene od servoupravljača, motora i elektroničkog programa stabilnosti (ESP). Novi Austral prilično je okretan i u gradu, a krugom okretanja od samo 10,1 m nadmašuje čak i neke gradske automobile. Upravljački aktuator ugrađen na njegovu stražnju osovinu prava je tehnička poslastica: može zakretati stražnje kotače u suprotnom smjeru od prednjih do kuta od 5 ° (u usporedbi s 3,5 ° u prethodnoj generaciji ovog sustava)!

Tu je i najnovija generacija sustava MULTI-SENSE koja pomaže naglasiti dinamičan doživljaj vožnje. Dakako, ovisno o tome koji pretprogramirani način rada odaberete: Eco, Comfort ili Sport. Sva tri načina rada moguće je podesiti na čak 13 različitih razina! Postavke omogućuju prilagodbu ponašanja vozila te kontrolu rada pojedinih elemenata (otpor upravljača, odziv motora i ovjesa, kontrola prianjanja i dinamička kontrola vozila). Značajci je moguće pristupiti izravno preko zaslona OpenR ili pritiskom novog namjenskog gumba na upravljaču.

KOMENTARI