Vikend iz snova: Porsche On Track na Grobniku

Vikend iz snova: Porsche On Track na Grobniku

Može li bolje od ovoga: na novom asfaltu na Grobniku isprobali smo desetak najjačih izvedbi svih aktualnih Porschea, snage od 300 do 680 KS

Izgleda kako će redizajnirani Porsche 911 dobiti novi boxer motor
Porsche 911 GT3: samo za zahtjevne vozače sportskih automobila
Nova GARAŽA je na svim kioscima: Usporedili smo male gradske jurilice, zamijenili disk kočnice i vozili najjače Porsche automobile na Grobniku

911 (992), Panamera, 718 Boxster, 718 Cayman, Macan i Cayenne te različite (najjače) izvedbe šest aktualnih Porschea stigle su na Grobnik. Na istom mjestu pojavili smo se i mi te na cjelodnevnom Porsche on Track događanju na vrućem asfaltu isprobali što sve mogu benzinski i benzinsko-električni motori snage od 300 do 680 KS.

Cijeli događaj podijeljen je u četiri dijela kroz koja se u četiri različita scenarija isprobavaju performanse i mogućnosti Porsche modela – off-road, 4-door Cars on Track, slalom/ Launch control i Sport Cars on Track.

Ricardo Megre i Janusz Dudek vrhunski su vozači i poznavatelji Porscheovih automobila

Sve su nadzirali Porscheovi instruktori, a s nama su se družili Portugalac Ricardo Megre i Poljak Janusz Dudek koji su nam prije samih vožnji ispričali što sve Porsche modeli mogu, bilo na asfaltu ili izvan njega.

Porsche Cayenne S

Cayenne S bio je prvi model koji smo isprobali po odlično napravljenoj off-road stazi, sa situacijama za koje nismo bili sigurni hoćemo li ih zaista i proći. Međutim, nekoliko sekundi kasnije postalo je jasno da su šasija i 2.9 motor snage 440 KS u 2425 kilograma teškom Cayenne modelu itekako sposobni za izvesti i praktički nemoguće – voziti se na samo dva dijagonalna kotača preko rupa dubine oko pola metra, spuštati se po nizbrdici pod 45 stupnjeva, kao i proći prepreku koja je pod kutom od također 45 stupnjeva. Jedan dio vožnje Cayenne je samostalno odradio, brzinom od 2 do 3 km/h, bez da smo morali kočiti. Sve smo to ponovili i s Cayenne Turbo Coupe modelom snage 550 KS s 8 cilindara koji postiže 286 km/h.

Pogledajte naš video s Cayenne Turbo Coupe s lica mjesta u off-road vožnji:

Panamera GTS Sport Turismo

Zatim smo na glavu obukli zaštitnu masku („fantomku“) i stavili kacigu te se uputili u četverovratne izvedbe. Panamera GTS Sport Turismo ima 460 KS, stotku lovi za 4,1 s uz pogon na sve kotače, postiže 292 km/h, a sve to omogućuje 8-cilindarski 4.0 benzinski motor. Panamera Turbo S e-hybrid je bio najjači automobil na Grobniku – ukupno 680 KS dolazi iz 4.0 litrenog V8 biturbo benzinca koji daje 550 KS + još električnih 136 KS.

Porsche Panamera Turbo S e-hybrid

Porsche Macan S

Porsche Cayenne Turbo

Porsche Panamera Turbo S e-hybrid:

Najglasniji na stazi bio je Cayenne Turbo s 550 KS i 770 Nm, uz 4.0 benzinski motor i 8 cilindara stotku lovi za samo 3,9 s, dostiže 286 km/h. Dužine je 4926 mm, što je 23 cm duže od Macana S druge generacije kojeg smo vozili u neobičnoj zelenoj Mamba boji. 3.0 benzinski motor sa šest cilindara preko PDK mjenjača isporučuje 354 KS, što je za nešto više od 100 KS jače od 2.0 izvedbe s četiri cilindra (245 KS), koju smo testirali u lipanjskom broju časopisa Garaža. Po stazi smo se s guštom provozali na 21-inčnim kotačima koji inače dolaze na 911 Turbo modelima. Crvena Panamera e-hybrid snage 462 KS postiže 278 km/h.

Porsche Panamera e-hybrid

Treći dio uživancije na Grobniku traje vrlo kratko, ali slatko – Porsche 911 Turbo S (991.2) u Launch Control s 580 KS ubrzava s mjesta do 100 km/h za samo 2,8 sekundi. Za razliku od drugih proizvođača koji ovu opciju dopuštaju da se koristi samo nekoliko puta, uz potrebnu naknadnu pauzu, kod Porschea praktički nema ograničenja; možemo start s lijevom nogom na kočnici, a desnom na gasu odraditi tisuću puta.

Porsche 911 Turbo S (991.2 generacija)

Pogledajte kako ubrzavamo s Porscheom 911 Turbo S:

Posebno je bilo zanimljivo odraditi slalomsku vožnju u Porscheu 718 Boxter GTS s 365 KS:

Sportski automobili na stazi četvrti je dio iskustva s Porscheovim automobilima i taj svakako spada u najslađi dio. Krenuli smo s crvenom Porsche 911 (992) Carrerom S koja uz 3.0 benzinski motor razvija 450 KS, uz masu od 1515 kilograma i PDK mjenjač.

Porsche 911 (992) Carrera S

Porsche 911 (992) Carrera S

Zatim je uslijedio 911 GT3 s pola tisuće konjskih snaga (500 KS) čija je cijena 188.000 eura. Iako nismo dostigli 318 km/h, koliko postiže, uspjeli smo se po grobničkom novom asfaltu provozati brzinom većom od 220 km/h. Automobil je mase 1430 kilograma, a uz stražnji pogon i 6 cilindara ukupnog obujma 4 litre stotku lovi za samo 3,4 s uz PDK mjenjač.

Porsche 911 GT3

718 Cayman T noviji je model, također sa stražnjim pogonom te četiri cilindra obujma dvije litre, a snage je 300 KS, što mu je uz PDK mjenjač dovoljno da 100 km/h postigne za samo 4,7 s, a najveća brzina mu je 275 km/h.

Porsche 718 Cayman T

Nastavljamo dalje sa stražnjim pogonom te isprobavamo performanse 718 Caymana GTS, također s četiri cilindra, ali obujma 2.5 te snage 365 KS koji postiže 290 km/s. U interijeru se nalaze žuti sigurnosni pojasevi za vezanje. Žuta pozadina instrumenata brzinomjera i okretomjera.

Porsche 718 Cayman GTS

Porsche 911 Carrera 4S

Porsche 911 Carrera 4S

Porsche 911 Carrera 4S

Zabava u još većem obliku nudi Porsche 911 Carrera 4S sa šest cilindara, 3.0 obujam motora, 450 KS i 530 Nm uz koje stotku lovi za samo 3,4 s, uz maksimalnih 306 km/h. Snaga se preko 8-stupanjskog PDK mjenjača prenosi na sve kotače.

Više detalja o testiranim Porsche automobilima moći ćete pročitati u časopisu Garaža u srpanjskom izdanju.

Pogledajte fantastičan drifting s Porsche 718 Boxter GTS snage 365 KS:

KOMENTARI