Vikend iz snova: Porsche On Track na Grobniku

Vikend iz snova: Porsche On Track na Grobniku

Može li bolje od ovoga: na novom asfaltu na Grobniku isprobali smo desetak najjačih izvedbi svih aktualnih Porschea, snage od 300 do 680 KS

Porsche 911 GT3: samo za zahtjevne vozače sportskih automobila
Svjetska premijera: novi Porsche 911
Što kažete na ovaj Porsche 911 Soundbar

911 (992), Panamera, 718 Boxster, 718 Cayman, Macan i Cayenne te različite (najjače) izvedbe šest aktualnih Porschea stigle su na Grobnik. Na istom mjestu pojavili smo se i mi te na cjelodnevnom Porsche on Track događanju na vrućem asfaltu isprobali što sve mogu benzinski i benzinsko-električni motori snage od 300 do 680 KS.

Cijeli događaj podijeljen je u četiri dijela kroz koja se u četiri različita scenarija isprobavaju performanse i mogućnosti Porsche modela – off-road, 4-door Cars on Track, slalom/ Launch control i Sport Cars on Track.

Ricardo Megre i Janusz Dudek vrhunski su vozači i poznavatelji Porscheovih automobila

Sve su nadzirali Porscheovi instruktori, a s nama su se družili Portugalac Ricardo Megre i Poljak Janusz Dudek koji su nam prije samih vožnji ispričali što sve Porsche modeli mogu, bilo na asfaltu ili izvan njega.

Porsche Cayenne S

Cayenne S bio je prvi model koji smo isprobali po odlično napravljenoj off-road stazi, sa situacijama za koje nismo bili sigurni hoćemo li ih zaista i proći. Međutim, nekoliko sekundi kasnije postalo je jasno da su šasija i 2.9 motor snage 440 KS u 2425 kilograma teškom Cayenne modelu itekako sposobni za izvesti i praktički nemoguće – voziti se na samo dva dijagonalna kotača preko rupa dubine oko pola metra, spuštati se po nizbrdici pod 45 stupnjeva, kao i proći prepreku koja je pod kutom od također 45 stupnjeva. Jedan dio vožnje Cayenne je samostalno odradio, brzinom od 2 do 3 km/h, bez da smo morali kočiti. Sve smo to ponovili i s Cayenne Turbo Coupe modelom snage 550 KS s 8 cilindara koji postiže 286 km/h.

Pogledajte naš video s Cayenne Turbo Coupe s lica mjesta u off-road vožnji:

Panamera GTS Sport Turismo

Zatim smo na glavu obukli zaštitnu masku („fantomku“) i stavili kacigu te se uputili u četverovratne izvedbe. Panamera GTS Sport Turismo ima 460 KS, stotku lovi za 4,1 s uz pogon na sve kotače, postiže 292 km/h, a sve to omogućuje 8-cilindarski 4.0 benzinski motor. Panamera Turbo S e-hybrid je bio najjači automobil na Grobniku – ukupno 680 KS dolazi iz 4.0 litrenog V8 biturbo benzinca koji daje 550 KS + još električnih 136 KS.

Porsche Panamera Turbo S e-hybrid

Porsche Macan S

Porsche Cayenne Turbo

Porsche Panamera Turbo S e-hybrid:

Najglasniji na stazi bio je Cayenne Turbo s 550 KS i 770 Nm, uz 4.0 benzinski motor i 8 cilindara stotku lovi za samo 3,9 s, dostiže 286 km/h. Dužine je 4926 mm, što je 23 cm duže od Macana S druge generacije kojeg smo vozili u neobičnoj zelenoj Mamba boji. 3.0 benzinski motor sa šest cilindara preko PDK mjenjača isporučuje 354 KS, što je za nešto više od 100 KS jače od 2.0 izvedbe s četiri cilindra (245 KS), koju smo testirali u lipanjskom broju časopisa Garaža. Po stazi smo se s guštom provozali na 21-inčnim kotačima koji inače dolaze na 911 Turbo modelima. Crvena Panamera e-hybrid snage 462 KS postiže 278 km/h.

Porsche Panamera e-hybrid

Treći dio uživancije na Grobniku traje vrlo kratko, ali slatko – Porsche 911 Turbo S (991.2) u Launch Control s 580 KS ubrzava s mjesta do 100 km/h za samo 2,8 sekundi. Za razliku od drugih proizvođača koji ovu opciju dopuštaju da se koristi samo nekoliko puta, uz potrebnu naknadnu pauzu, kod Porschea praktički nema ograničenja; možemo start s lijevom nogom na kočnici, a desnom na gasu odraditi tisuću puta.

Porsche 911 Turbo S (991.2 generacija)

Pogledajte kako ubrzavamo s Porscheom 911 Turbo S:

Posebno je bilo zanimljivo odraditi slalomsku vožnju u Porscheu 718 Boxter GTS s 365 KS:

Sportski automobili na stazi četvrti je dio iskustva s Porscheovim automobilima i taj svakako spada u najslađi dio. Krenuli smo s crvenom Porsche 911 (992) Carrerom S koja uz 3.0 benzinski motor razvija 450 KS, uz masu od 1515 kilograma i PDK mjenjač.

Porsche 911 (992) Carrera S

Porsche 911 (992) Carrera S

Zatim je uslijedio 911 GT3 s pola tisuće konjskih snaga (500 KS) čija je cijena 188.000 eura. Iako nismo dostigli 318 km/h, koliko postiže, uspjeli smo se po grobničkom novom asfaltu provozati brzinom većom od 220 km/h. Automobil je mase 1430 kilograma, a uz stražnji pogon i 6 cilindara ukupnog obujma 4 litre stotku lovi za samo 3,4 s uz PDK mjenjač.

Porsche 911 GT3

718 Cayman T noviji je model, također sa stražnjim pogonom te četiri cilindra obujma dvije litre, a snage je 300 KS, što mu je uz PDK mjenjač dovoljno da 100 km/h postigne za samo 4,7 s, a najveća brzina mu je 275 km/h.

Porsche 718 Cayman T

Nastavljamo dalje sa stražnjim pogonom te isprobavamo performanse 718 Caymana GTS, također s četiri cilindra, ali obujma 2.5 te snage 365 KS koji postiže 290 km/s. U interijeru se nalaze žuti sigurnosni pojasevi za vezanje. Žuta pozadina instrumenata brzinomjera i okretomjera.

Porsche 718 Cayman GTS

Porsche 911 Carrera 4S

Porsche 911 Carrera 4S

Porsche 911 Carrera 4S

Zabava u još većem obliku nudi Porsche 911 Carrera 4S sa šest cilindara, 3.0 obujam motora, 450 KS i 530 Nm uz koje stotku lovi za samo 3,4 s, uz maksimalnih 306 km/h. Snaga se preko 8-stupanjskog PDK mjenjača prenosi na sve kotače.

Više detalja o testiranim Porsche automobilima moći ćete pročitati u časopisu Garaža u srpanjskom izdanju.

Pogledajte fantastičan drifting s Porsche 718 Boxter GTS snage 365 KS:

KOMENTARI