Subaru je u Ženevi predstavio prva dva hibridna modela

Subaru je u Ženevi predstavio prva dva hibridna modela

Novi Subaru XV i potpuno novi Forester dolaze s posebno izrađenim horizontalno postavljenim motorima

Kakav kupe: Alfa Romeo GTV Quadrifoglio
Stigla je peta generacija Toyote RAV4
Dizel, benzinac ili hibrid?

Subaru je na europsko tržište u 2019. krenuo s hibridnom ofenzivom – XV i Forester predstavljeni su kao prva dva hibridna modela namijenjena za Europu, imaju posebno izrađene horizontalno postavljene motore i kombiniraju Motor Assist s tehnologijom Boxer i simetričnim pogonom na sva četiri kotača.

Prvi hibridni Subaru XV pokreće e-BOXER koji ima prilagođeni prijenos Lineartronic koji integrira električni motor pokretan litij-ionskom baterijom visokih performansi, istosmjerni pretvarač i inverter za elektromotore. Subaru e-BOXER s 2.0-litarskim horizontalno postavljen četverocilindričnim motorom s izravnim ubrizgavanjem ima 80% novih komponenti. Izrađen je na novoj Subaruovoj globalnoj platformi (SGP) kako bi se poboljšala sigurnost pri sudarima i sustav izbjegavanja nesreća, kao i upravljivost i udobnost vožnje.

SGP donosi značajna poboljšanja što se tiče krutosti tijela i podvozja (prednja bočna fleksijska krutost +90%, torzijska krutost +70%, krutost prednje suspenzije +70%, krutost stražnjeg podokvira +100%), a apsorpcija energije udara povećana je za 40% u odnosu na prijašnje modele.

Združen s električnim motorom s prilagođenim prijenosom Lineartronic, benzinsko-električna kombinacija zajedno postiže glađe, 30% više linearno, responzivno ubrzanje i izuzetno responzivan okretni moment. Istovremeno, Subaruov sustav e-Boxer prilagođava odnos raspodjele snage između posebnog 2,0-litarskog motora s izravnim ubrizgavanjem i električnog motora te se dobivaju tri načina vožnje: na pogon motora, na pogon elektromotora i na pogon Motor Assist.

Iz mirovanja ili pri niskoj brzini, Subaru XV kreće samo uz električni motor, a ovisno o vozilu i stanju baterije, u ovom načinu rada može se voziti oko 1,6 km i doseći brzinu od 40 km/h. Pri srednjim brzinama kombiniraju se električni i motor s unutarnjim izgaranjem kako bi dali linearnu i učinkovitu akceleraciju, dok pri visokim brzinama vozilo pokreće 2,0-litarski motor DI BOXER koji istovremeno puni bateriju. Na ovaj se način potrošnja goriva može smanjiti do 11% u usporedbi s benzinskom verzijom 2,0-litarskog motora.

Subaru je električni Motor Assist i bateriju postavio longitudinalno – motor je smješten u blizini težišta vozila dok su baterija i ostale komponente razmještene iza stražnje osovine, i tako se
težište vozila nalazi još niže (220 mm), a masa između prednjeg i stražnjeg dijela vozila uravnoteženija je.

U standardnoj opremi Subaru XV e-BOXER nudi niz funkcionalnosti za pomoć u vožnji i sigurnost kao što su tehnologija pomoći u vožnji EyeSight dok se uz Subaru Rear Vehicle Detection vozača obavještava o vozilima koja ga pretječu. Stiže nova ekskluzivna plava boja Lagoon Blue Pearl, a na Subaruov originalni sustav Symmetrical AWD smo već navikli, uz sustav Active Torque Vectoring i poboljšani sustav X-Mode.

Pročitajte što donosi Subaru Forester e-BOXER

KOMENTARI