Koliko prostran i robustan kompaktni automobil može biti?

Koliko prostran i robustan kompaktni automobil može biti?

Kroz Concept GLB Mercedes-Benz stavlja naglasak na prostranost i robusnost

Koncept Renault Symbioz u Frankfurtu
Kako vam se sviđa Škoda Sunroq?
Rimac će razbiti 30 komada C_Two u vrijednosti 60 milijuna dolara

Mercedes-Benz je u Shangaju predstavio Concept GLB, novi model koji je za sada u fazi koncepta, ali je istovremeno i pokazni model na kompaktnoj platformi, uz dužinu od 4634 mm. Unutar kabine ima mjesta za sedam putnika zahvaljujući dugom međuosovinskom razmaku od 2829 mm.

U Mercedesu su se pitali postoji li između modela GLA i GLC prostor za novi SUV model, a odgovor bi trebao ponuditi GLB, ukoliko se krene sa serijskom proizvodnjom. Inače, u prošloj 2018. godini 820.000 kupaca širom svijeta odlučilo se za Mercedesove SUV automobile, a ukupno je do danas Mercedes prodao 6 milijuna SUV vozila.

Koncept GLB se najavljuje kao izdržljiv i praktičan SUV, ali s kompaktnim dimenzijama. Dizajnerski, uz naglašene konture i mišićne proporcije, do izražaja dolaze Multbeam LED svjetla, a ima kratke prevjese u prednjem i stražnjem dijelu. Pri offroad vožnji sa 17-inčnim kotačima mogu se koristiti LED reflektori, kao orijentacijska pomagala ali i kao ambijentalna rasvjeta.

Naslon sjedala u drugom redu može se razdvojiti u omjeru 40:20:40 te zatim preklopiti kako bi se stvorila ravna površina. Istovremeno, sjedala u drugom redu su podesiva za 140 mm – 90 mm prema naprijed kako bi se povećao prtljažni prostor odnosno prema natrag za 50 mm kako bi putnici imali više mjesta za noge. U ponudi je podešavanje nagiba sjedala u osam položaja.

Kako bi se olakšao pristup do trećeg reda sjedala, sjedala u drugom redu imaju funkciju jednostavnog ulaska: kada se poluga za otključavanje na gornjem vanjskom rubu naslona otvori, nasloni se preklapaju naprijed i zatim se cijelo sjedalo može gurnuti prema naprijed. Inače, ukupno se četiri dječja sjedala mogu pričvrstiti u drugom i u treće redu sjedala.

Sjedala i dio interijera obloženi su nappa kožom, uz naglasak kestenasto smeđe boje dok paneli oraha imaju isklesan uzorak saća koji blijedi prema rubovima.

Mercedes-Benz Concept GLB pokreće četverocilindrični benzinski M 260 motor od lijevanog aluminija te u kombinaciji s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom isporučuje 224 KS (165 kW), uz najveći okretni moment od 350 Nm.

U aluminijskoj glavi motora s četiri ventila nalazi se Camtronic, sustav promjenjivog rasporeda ventila koji omogućuje dvostupanjsko podešavanje podizanja ventila na usisnoj strani sklopa ventila. U djelomičnom rasponu opterećenja, ova varijabilna regulacija podizanja ventila omogućuje ulazak manje zraka u komoru za izgaranje s manjim podizanjem ventila, što dovodi do manjih gubitaka u plinskom ciklusu. U većim rasponima opterećenja sustav se prebacuje na viši podizač ventila kako bi postigao punu snagu motora.

Concept GLB opremljen je stalnim (permanentnim) pogonom na sve kotače 4Matic, s promjenjivom raspodjelom okretnog momenta. Vozač putem prekidača može promijeniti karakteristike 4Matic pogona – u uobičajenom načinu vožnje “Eco / Comfort” koristi se distribucija u omjeru 80:20 (prednja osovina: stražnja osovina), u “Sportu” omjer je 70:30 dok u off-road načinu rada kvačilo pogona na svim kotačima djeluje kao međuosna blokada diferencijala, s osnovnom raspodjelom 50:50.

Inače, prije šest godina, upravo na Auto Shangai Show 2013 Mercedes je predstavio svjetsku premijeru modela GLA, a komercijalno je bio ponuđen od studenog iste godine dok su isporuke krenule početkom 2014.

KOMENTARI