I leteći automobili trebaju gume, zar ne?

I leteći automobili trebaju gume, zar ne?

Goodyear je u Ženevi predstavio konceptnu gumu Aero namijenjenu autonomnim letećim vozilima

Jaguar i Land Rover automobili razgovaraju jedni s drugima
Razlozi zašto ljudi (još uvijek) ne vjeruju u autonomne automobile
Autonomna ProPILOT vožnja stigla u Nissan Qashqai

Jednog dana kada oko nas budu letjeli autonomni, samovozeći automobili također ćemo trebati gume. Goodyearova konceptna guma Aero namijenjena za autonomna leteća vozila budućnosti predstavljena je na Međunarodnom salonu automobila u Ženevi.

Konceptna guma Aero označava prekretnicu u razvoju autonomnih letećih vozila. Guma budućnosti vizionarski je osmišljena kao multimodalni nagibni rotor koji omogućuje vožnju cestom i istodobno letenje vozila zrakom kako bi se odgovorilo na suvremene izazove prometne opterećenosti gradova.

Uz dvostruku funkcionalnost Goodyear guma Aero bila bi primjerena i za vožnju cestom i za letenje zrakom, a pritom bi gume djelovale kao propeleri. Ovo je zaista vizionarski!
U klasičnom položaju guma bi služila kao pogonski sklop za prijenos i apsorbiranje sila na cestu i s nje, a u položaju za letenje djelovala bi kao pogonski sustav za pouzdano omogućivanje uzlijetanja vozila.

U konceptnu gumu Aero bio bi ugrađen i procesor s umjetnom inteligencijom

Jedinstvena bezračna guma sa žbicama bi na cesti osiguravala dovoljnu potporu i nosila masu automobila, a u položaju za letenje služila bi kao lopatice rotora namijenjenoga za uzlijetanje. Elastičnost nepneumatske konstrukcije gume trebala bi biti dovoljno elastična da tijekom cestovne vožnje ublaži trzaje, a ujedno i dovoljno snažna da se vrti brzinom koja rotorima omogućuje vertikalno podizanje.

Uz magnetsku silu konceptna guma Aero bi osiguravala pogon bez trenja, što bi omogućilo dovoljno velike brzine okretanja za vožnju cestom te za uzlijetanje i letenje zrakom. Guma bi pomoću optičkih senzora na osnovi svjetlosti kontrolirala situaciju na cesti te habanje i besprijekornost vlastite strukture, a Goodyear u konceptnu gumu Aero planira ugraditi i procesor s umjetnom inteligencijom koji bi udruživao podatke optičkih senzora s podatcima dobivenima u komunikaciji vozila s infrastrukturom i drugim vozilima, analizirao bi i preporučio određeni tijek provođenja mjera. Ako bi se mogle dogodile bilo kakve poteškoće s gumama, one bi trebale biti riješene i prije nego što bi se dogodile.

Iako se radi o konceptu, neke od značajki gume Aero kao što su bezračna struktura i inteligencijska izdržljivost gume već su predmet daljnjega razvoja u Goodyearu. Istovremeno i ostale spomenute prednosti gume Aero potiču nove ideje o razvoju guma i tehnologija mobilnosti ubuduće.

Zahvaljujući dvostrukoj funkcionalnosti, guma Aero bila bi primjerena za cestovnu vožnju i za letenje zrakom

KOMENTARI