Test: Toyota Prius Plug-In Hybrid Premium

Test: Toyota Prius Plug-In Hybrid Premium

U svojoj petoj generaciji Prius dolazi u najprivlačnijem obliku koji pomalo koketira s kupeovskim linijama, tu je i snažniji motor koji mu omogućuje bolje performanse uz nisku potrošnju, a prepreku k većoj uspješnosti može stvoriti cijena, jer je novi Prius dostupan isključivo kao plug-in hibrid.

Radi neznanja vlasnika plug-in hibridi zagađuju i tri puta više od deklariranog
Potpuno nova Toyota Prius stigla u salone, a znamo i cijene
Mazda je predstavila CX-90, novi SUV koji donosi čak 8 sjedala

Najstariji, i zasigurno najpoznatiji hibrid je Toyota Prius. Prva generacija je predstavljena još u prošlom stoljeću, da budemo točni, 10. prosinca 1997. godine, i upravo je taj model obilježio jedno novo poglavlje u automobilskom svijetu. Doduše, prva generacija nije bila dostupna europskim kupcima, no s dolaskom druge generacije 2003. godine, Prius stiže i u Europu, a tada počinje i velik rast u prodaji. Preko 5 milijuna Priusa je prodano u svijetu, a nova generacija će zasigurno povećati tu brojku. I to ne samo radi tehnologija i opcija, već i stoga što izgleda bolje nego ikad prije.

Da, Toyota je poradila na dizajnu, no gledajući je s boka linije su poznate od druge generacije, ali sve ostalo izgleda jednostavno dobro i moderno. To je i posljednji nedostatak koji su kupci prigovarali prethodnim generacijama – izgled. Stoga se sada više ne može puno toga prigovoriti. Možda jedino zato što se ne ugrađuje brisač stražnjeg prozora, pa je staklo uvijek prljavo i time se smanjuje vidljivost? Da, Toyota nije jedini proizvođač koji je krenuo tim putem, no ni na jednom modelu ovakvog oblika bez stražnjeg brisača stražnje staklo nije bilo čisto.

No nije sve u izgledu, pa je tako Prius postavljen na drugu generaciju GA-C platforme, a dobio je i puno snažniji pogonski sklop od prethodnika. Sada ga pokreće dvolitreni benzinac koji razvija maksimalnu snagu od 111 kW/148 KS i elektromotor koji razvija maksimalnu snagu od 120 kW/160 KS, dok je ukupna snaga sustava 164 kW/223 KS. To je gotovo dvostruko snažniji pogon u odnosu na dosadašnji model koji je imao ukupnu snagu sustava od 90 kW/122 KS. A to se u vožnji itekako osjeti.

Sada je Prius puno startniji, a za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba puno kraćih 6,8 sekundi, što je i više nego dovoljno brzo, posebice za ekonomični automobil, a povećana je i maksimalna brzina, pa je ona sada 177 km/h. Doduše, na brzinomjeru se prikazuje 183 km/h a točno se osjeti da na 180 km/h prestaje davati snagu za ubrzanje, iako bi motor mogao još povući. Tu je i nova baterija kapaciteta 13,6 kWh, a ona bi trebala omogućiti autonomiju do 86 km, što je uglavnom dovoljno za većinu vožnji tijekom dana, i u gradskoj vožnji. No već malo izvan grada ona se prilično brzo potroši. Razlog tome je i što vas auto „vuče“ da jače pritisnete papučicu gasa. Inače, nova Litij-ionska baterija ima veću gustoću energije, radi čega ima 50 % veći kapacitet nego kod prethodnika, a pritom upotrebljava 30 % manje ćelija, što je omogućilo da se paket baterije skrati i ugradi ispod stražnjeg sjedala. Zahvaljujući tome što se upotrebljava baterija većeg kapaciteta, mogla se uvesti i bolja regeneracija (eng. Energy Boost) odnosno sustava koji omogućuje snažnije usporavanje i obnavljanje veće količine energije. Vozač može odabrati jedan od tri različita načina regeneracije (blagi, srednji ili snažni) i uživati u opuštenijoj vožnji s otprilike 80 % usporavanja ostvarenog bez pritiskanja papučice kočnice. Kad je vozilo parkirano, ugrađen punjač od 3,3 kW može napuniti bateriju putem klasične strujne utičnice od 220 W od nule do pune razine za samo nekoliko sati.

Kako smo Prius imali prilike isprobati i po toplom vremenu, ali i sada po hladnom, potrošnja se ne razlikuje puno. Tako je potrošnja benzina po zimi 5,9 litara, dok nam je na jesen Prius trošio 5,5 litara. Rasla je i potrošnja struje, pa je sada u prosjeku trošio 14,1 kWh, dok je na jesen trošio 13,3 kWh. A što očekivati od stvarnog korištenja? Pa, ako redovito punite bateriju i vozite se uglavnom po gradu, prosječna potrošnja benzina će biti između 2 i 3 litre, a bez punjenja struje će biti prosjek koji smo gore napisali.

Nova generacija Priusa je i nešto veća nego prijašnja, s dužinom od 4600 mm, širinom od 1782 mm i visinom od 1470 mm, dok je međuosovinski razmak dug 2750 mm. Obujam prtljažnika je tek 284 litre i prilično je plitak, no još uvijek nismo uspjeli pronaći podatak o obujmu kada se preklope stražnja sjedala, a onako od oka to je manje od 1000 litara, a ve radi male ukupne visine vozila. Svakako treba spomenuti i meku policu prtljažnika koja se lako preklapa na pola veličine, te ju je lako spremiti da ne smeta prilikom prijevoza većih predmeta. Spomenimo i kako je težina praznog vozila 1460 kg, dok je nosivost tek 375 kg.

U unutrašnjosti nas ponovno očekuje pozitivno iznenađenje, a to prvenstveno mislimo na prostranost, koja je puno bolja nego kod prethodnika. Sprijeda će se ugodno smjestiti svi, a čak i iza vozača dvometraša se mogu smjestiti odrasle osobe. Zanimljivo je kako će one imati dovoljno prostora za glavu i za koljena, bez obzira na nisku liniju krova. Prava je šteta što ih na stražnjim sjedalima ne očekuje ni središnji naslon za ruke, ali ni ventilacijski otvori! Naime, putnici straga mogu uživati samo u dva USB priključka, te u grijanim sjedalima, ako se odabere Premium paket opreme.

Sprijeda je zato sve kako treba, posebice u ovako bogato opremljenom modelu. Digitalni instrumenti su udaljeni od vozača i a i oni i upravljač su preuzeti s električne Toyote bZ4x. Veliki 12,3-inčni multimedijski zaslon je pregledan i brz u radu, no i ne uvijek logično posložen. No zato su nas oduševile kontrole klimatizacije koje su odvojene i kojima je lako upravljati. Tu su i fizičke tipke za upravljanje svim grijačima i ostalim sitnicama, a svakako treba napomenuti kako su prednja sjedala i grijana i hlađena, a grijan je u upravljač, kao i prednje vjetrobransko staklo, što odlično dođe po zimi, kada je svakodnevno prisutan mraz.

Toyota je s novim Priusom napravila puni pogodak, a iako je u ponudi i standardna hibridna i plug-in hibridna izvedba, u Europu stiže isključivo plug-in. To je i jedan od razloga nešto više cijene, a da je u ponudi i hibridna inačica ulazila bi u borbu s Corollom. U ponudi su tri izvedbe – Elegant, po cijeni od 48.330 eura, slijedi Executive po cijeni od 50.435 eura i Premium po cijeni od 56.397 eura. Već osnovni Elegant nudi potpuni Toyota Safety Sense paket + kameru za nadzor vozača, parking senzori s automatskim kočenjem, grijano vjetrobransko staklo i mlaznice, Bi-LED prednja svjetla, 17-inčne aluminijske naplatke, dodatno zatamnjena stražnja stakla, dvozonsku klimu, 12,3-inčni zaslon, grijana prednja sjedala i niz druge opreme…

Više fotografija i informacija možete vidjeti OVDJE!

TEHNIČKI PODACI: Toyota Prius Plug-In Hybrid Premium
Dimenzije (DxŠxV) 4600 x 1782 x 1470 mm
Osovinski razmak 2750 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1620 kg/ 375 kg
Veličina prtljažnika 284 litre
Vrsta motora/broj cilindara Plug-In Hibridni/4
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski, CVT
Snaga 164 kW / 223 KS
Okretni moment 190 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 177 km/h / 6,8 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 5,9
CO2 emisija 11 g/km
Cijena 57.021 eur
Oprema Grijani upravljač, grijana prednja i stražnja sjedala, hlađena prednja sjedala, Bi-LED svjetla, solarni krov, sustav kamera u 360 stupnjeva, kožna sjedala, 12,3-inčni multimedijski sustav, 7-inčna digitalna instrument ploča, automatski dvozonski klima-uređaj, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, 19-inčni aluminijski naplatci…

KOMENTARI