Vozili smo: Toyota Prius Plug-In Hybrid Premium

Vozili smo: Toyota Prius Plug-In Hybrid Premium

U svojoj petoj generaciji Prius dolazi u najprivlačnijem obliku koji pomalo koketira s kupeovskim linijama, snažnijih motorom, a na europskom će tržištu biti dostupan samo u plug-in hibridnoj izvedbi što podiže ukupnu cijenu.

Toyota RAV4 kakvu još niste vidjeli: Mitsuoka Buddy
Uskoro stiže treća generacija Mazde CX-5, a imat će i hibridni pogon
Honda otkrila sve detalje o novoj generaciji kompaktnog SUV modela HR-V

Razvojem i proizvodnjom Priusa Toyota je htjela ispuniti dva cilja: stvoriti automobil za 21. stoljeće (koje je te 1997. godine već kucalo na vrata) te transformirati način na koji Toyota radi automobile. U to vrijeme rijetki su proizvođači automobila željeli adresirati ekološka pitanja. Toyota se odlučila uhvatiti se u koštac s tim i pokrenula je hibridnu revoluciju. Prius je bio začetnik i pokretač elektrifikacije kao prvo na svijetu hibridno elektrificirano vozilo masovne proizvodnje, a prikladno je plasiran na tržište pod sloganom „Upravo na vrijeme za 21. stoljeće“. Danas, četvrt stoljeća nakon što je Prius prvi put krenuo elektrificiranim stazama, većina vozila marke Toyota prodanih u Europi su hibridi.

Peta generacija Priusa je nešto potpuno novo i nešto što do sada nismo imali prilike vidjeti kod ovog modela. Iako je na prvi pogled glavna dizajnerska linija ista već generacijama, novi Prius je podigao ljestvicu, jer je Toyota zaista napravila privlačan automobil, posebice u žutoj boji. Ovih par dana za upravljačem ovog modela često su nas pitali je li to stvarno Prius. Ukus kupaca je pogođen.

No nije sve u izgledu, pa je tako Prius postavljen na drugu generaciju GA-C platforme, a dobio je i puno snažniji pogonski sklop od prethodnika. Sada ga pokreće dvolitreni benzinac koji razvija maksimalnu snagu od 111 kW/148 KS i elektromotor koji razvija maksimalnu snagu od 120 kW/160 KS, dok je ukupna snaga sustava 164 kW/223 KS. To je gotovo dvostruko snažniji pogon u odnosu na dosadašnji model koji je imao ukupnu snagu sustava od 90 kW/122 KS. A to se u vožnji itekako osjeti.

Sada je Prius puno startniji, a za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba 6,8 sekundi, što je i više nego dovoljno brzo, posebice za ekonomični automobil, a povećana je i maksimalna brzina, pa je ona sada 177 km/h. Svemu tome pripomaže i još bolja aerodinamičnost, a kao i mnogi novi automobili, radi aerodinamike je i Prius izgubio stražnji brisač stakla. Za vrijeme vožnje nije bilo kiše, no nadamo se da će se biti kada nam stigne na sedmodnevni test kako bi vidjeli koliko je snažan grijač i koliko lako voda sklizne sa stakla.

Osim toga, tu je i nova baterija kapaciteta 13,6 kWh, a ona bi trebala omogućiti autonomiju do 86 km, što je uglavnom dovoljno za većinu vožnji tijekom dana. Litij-ionska baterija ima veću gustoću energije, zbog čega ima 50 % veći kapacitet nego kod prethodnika, a pritom upotrebljava 30 % manje ćelija, što je omogućilo da se paket baterije skrati i ugradi ispod stražnjeg sjedala. Zahvaljujući tome što se upotrebljava baterija većeg kapaciteta, mogla se uvesti i bolja regeneracija (eng. Energy Boost) odnosno sustava koji omogućuje snažnije usporavanje i obnavljanje veće količine energije. Vozač može odabrati jedan od tri različita načina regeneracije (blagi, srednji ili snažni) i uživati u opuštenijoj vožnji s otprilike 80 % usporavanja ostvarenog bez pritiskanja papučice kočnice.

Kad je vozilo parkirano, ugrađen punjač od 3,3 kW može napuniti bateriju putem klasične strujne utičnice od 220 W od nule do pune razine za samo nekoliko sati. U ovih par dana smo ostvarili sasvim dobre rezultate što se tiče potrošnje, pa je tako potrošnja struje bila 13,3 kWh, dok smo u prosjeku trošili ravno 5 litara benzina.

Novi Prius je dug 4600 mm, širok 1782 mm i visok 1470 mm, dok je međuosovinski razmak dug 2750 mm. Obujam prtljažnika je 284 litre, no nismo uspjeli pronaći podatak o obujmu kada se preklope stražnja sjedala. A kad smo već kod prtljažnika svakako treba spomenuti i mekanu policu prtljažnika koja se lako preklapa, te ju je lako spremiti da ne smeta prilikom prijevoza većih predmeta. Spomenimo i kako je težina praznog vozila 1460 kg, dok je nosivost 375 kg.

U unutrašnjosti nas ponovno očekuje pozitivno iznenađenje, a to prvenstveno mislimo na prostranost, koja je puno bolja nego kod prethodnika. Sprijeda će se ugodno smjestiti svi, a čak i iza vozača dvometraša se mogu smjestiti odrasle osobe. Zanimljivo je kako će one imati dovoljno prostora za glavu i za koljena, bez obzira na nisku liniju krova. Prava je šteta što ih na stražnjim sjedalima ne očekuje ni središnji naslon za ruke, ali ni ventilacijski otvori! Naime, putnici straga mogu uživati samo u dva USB priključka, te u grijanim sjedalima, ako se odabere Premium paket opreme.

Sprijeda je zato sve kako treba. Digitalni instrumenti su udaljeni od vozača i a i oni i upravljač su preuzeti s električne Toyote bZ4x. Veliki 12,3-inčni multimedijski zaslon je pregledan i brz u radu, no i ne uvijek logično posložen. No zato su nas oduševile kontrole klimatizacije koje su odvojene i kojima je lako upravljati.

Toyota je s novim Priusom napravila puni pogodak, a iako je u ponudi i standardna hibridna i plug-in hibridna izvedba, kod nas, odnosno u Europu stiže isključivo potonja izvedba. Inače bi se „vodio rat“ s Corollom, no plug-in je i nešto skuplji. Kod nas su dostupne tri izvedbe – Elegant, po cijeni od 48.768 eura, slijedi Executive po cijeni od 50.890 eura i Premium po cijeni od 56.679 eura.

Već osnovni Elegant nudi potpuni Toyota Safety Sense paket + kameru za nadzor vozača, parking senzori s automatskim kočenjem, grijano vjetrobransko staklo i mlaznice, Bi-LED prednja svjetla, 17-inčne aluminijske naplatke, dodatno zatamnjena stražnja stakla, dvozonsku klimu, 12,3-inčni zaslon, grijana prednja sjedala i niz druge opreme…

TEHNIČKI PODACI: Toyota Prius Plug-In Hybrid Premium
Dimenzije (DxŠxV) 4600 x 1782 x 1470 mm
Osovinski razmak 2750 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1620 kg/ 375 kg
Veličina prtljažnika 284 litre
Vrsta motora/broj cilindara Plug-In Hibridni/4
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski, CVT
Snaga 164 kW / 223 KS
Okretni moment 190 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 177 km/h / 6,8 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 5,0
CO2 emisija 11 g/km
Cijena 57.303 eur (431.749,45 kn)
Oprema Grijani upravljač, grijana prednja i stražnja sjedala, hlađena prednja sjedala, Bi-LED svjetla, solarni krov, sustav kamera u 360 stupnjeva, kožna sjedala, 12,3-inčni multimedijski sustav, 7-inčna digitalna instrument ploča, automatski dvozonski klima-uređaj, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, 19-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI