Nova Corolla dostupna u tri karoserijske izvedbe od samog početka predstavljanja predivno izgleda, složili su se s nama mnogi koji su vidjeli 12. generaciju najprodavanijeg automobila na svijetu – svakih 10 sekundi u svijetu se proda po jedna Toyota Corolla. Prodano ih je od davne 1966. godine više od 45 milijuna, a kad bismo ih poredali jednu iza druge mogli bismo napraviti četiri kruga oko ekvatora.
Tri put je triput
Tijekom 53 godine postojanja Corolla je evoluirala u zanimljiv automobil koji je danas dostupan u hatchback, limuzinskoj i karavanskoj izvedbi, na kratko je nastupila pauza sa zamjenskim modelom Auris koji se u međuvremenu nakon dvije generacije prestao proizvoditi. Na test nam je stigla karavanska Corolla Touring Sports inačica uz snažan, novi 2.0 hibridni pogon snage 180 KS (132 kW) koji će se koristiti i u novom C-HR modelu. U ponudi su još i godinama poznati 1,8-litreni hibridni pogon sa 122 KS (90 kW) te atmosferski benzinski 1.2 snage 116 KS (85 kW).
Ono što je zanimljivo kod nove Corolle je da se ne koriste baš svi pogoni kod svih izvedbi pa je tako sedan (limuzina) dostupna uz 1.8 hibrid i 1.6 benzinski sa 132 KS (97 kW), a hatchback s pet vrata koristi iste motore kao i karavan – Corolla Touring Sports razvijena je na bazi hatchback izvedbe.
Bogat start opreme
Corolla je prostrani obiteljski automobil sa srednje bogatom opremom u paketu Sport s grijanim prednjim i stražnjim sjedalima, dodatnom zvučnom izolacijom kabine, a straga se nalaze otvori za ventilaciju kako bi u svježem zraku mogli uživati i putnici u drugom redu sjedala. Putnici će uživati i u ambijentalnom osvjetljenju, središnjoj konzoli obučenoj u kožu s ukrasnim šavovima, a specifičnost karavanske izvedbe prema drugima je LED osvjetljenje prtljažnog prostora.
Stražnja se sjedala jednostavno preklapaju kako bi se prtljažni prostor od 581 litre povećao na 1591 litru. Spomenimo kako karavanski hibridni model ima za 10 litara manji prtljažnik, a kad se sjedala obore dojma smo da bi se moglo prespavati bez problema jer je podnica ravna. Ističe se električno otvaranje otvora prtljažnika, a podnica dolazi s dva lica te ima kromirane šine i dodatni prostor ispod podnice prtljažnika.
Ekran od 8 inča koristi Toyota Touch 2 sučelje dok se ispred vozača putne informacije prikazuju na 7-inčnom ekranu uz analogne instrumente okretomjera te mjerača temperature vode i nivoa goriva u rezervoaru od samo 43 litre. Izvana uz Sport paket dolaze 18-inčni naplatci (standardno su 15-inčni), a Corolla standardno nudi višestruka LED svjetla: dnevna, glavna i stražnja dok se prednja za maglu dobiju s drugim po jakosti paketom Terra. Imamo i kameru za vožnju unatrag te panoramski krov iznad glave. Boja vozila je siva metalik Manhattan Grey.

Dvobojni s 5 dvostrukih krakova 18” aluminijski naplatci strojno su obrađeni te su standardno dostupni za opremu Sport i Executive
Već u početnom paketu Corolla donosi bogat sigurnosni paket koji se sastoji od automatskog kočenja ako vozač ne reagira na pješake i bicikliste, zadržava se samostalno vozilo unutar vozne trake, automatski se prebacuju duga i kratka svjetla, prepoznaju se prometni znakovi, a tempomat je prilagodljiv u odnosu na druga vozila.
Nema niti nadoplate za dvozonski klima uređaj, upravljač je obložen kožom, na kolu upravljača nalaze se komande za upravljanje audio sustavom, telefonom i putnim računalom, središnji naslon za ruke je pomičan, vozačevo sjedalo je podesivo i po visini, a parking kočnica je električna. Nije to sve što dolazi u početnom paketu, Toyota je zaista izdašna po pitanju osnovne opreme.

Ekran s multimedijskim funkcijama djeluje visoko, ali je i dalje ispod ravnine pogleda prema prednjem staklu
Hibrid u vožnji
S ukupno 180 KS jasno je kako se radi o snažnom automobilu kod kojeg naglasak nije samo na uštedi energije i manjoj emisiji CO2 nego se nude i sportske performanse – vidljivo je to i po prisutnom okretomjeru kojeg inače Toyotini hibridi najčešće nemaju nego se koristi obilježavanje s eko i sport načinom vožnje. U stvarnosti, 2.0 Hybrid Dynamic Force benzinski motor uz kompresijski omjer 14,0:1 nudi 153 KS i 190 Nm dok električni motor isporučuje 40 kW i 202 Nm (koristi se prednji pogon).
Ono što se primjećuje jeste nešto manja buka u vožnji, kada se pritisne papučica gasa do kraja. I dok se 1.8 motor malo teže bori s masom i nevelikom snagom od 122 KS, kod jače izvedbe se 2.0 motor ipak toliko ne pati pa je i samim time vožnja, što se tiče zvučne kulise, ipak ugodnija, a i startniji je za čak tri sekunde ukoliko se usporede na ubrzanju do 100 km/h.
Jasno, puno je veći problem u vozačima koji ne voze pravilno CVT mjenjač te papučicu gasa pritisnu prejako, čime zazivaju veliku buku motora, umjesto da doziraju pritisak na papučici gasa. Sam e-CVT mjenjač ima virtualne stupnjeve prijenosa pa šest stupnjeva glumi brzine, kao da imate ručicu mjenjača. A u stvarnosti to ipak nije tako, ali izgleda kao da jeste. Uz papučice na kolu upravljača moguće je mijenjati brzine, a zgodno je to i za kočenje prilikom usporavanja.
Maksimalno će Corolla potegnuti do 180 km/h, što je i zakonski definirano zbog hibridne kombinacije (toliko može potegnuti i slabija inačica sa 122 KS), a stotku lovi za 8,1 sekundu. Dakle, ovaj je motor startan, efikasan, dinamičan, a nije veliki potrošač. Da se radi o snažnoj izvedbi pokazuje i dvostruka ispušna cijev. Uz korištenje iste platforme kao i za C-HR i Prius, TNGA-C platforma je donijela 1 centimetar niže težište, za 60 posto veću krutost karoserije te ugodniju vožnju.
NiMH baterije od 6,5 Ah kapaciteta smještene straga imaju tri puta više članaka te samim time dvostruko veći kapacitet za vožnju samo na struju nego što nudi izvedba 1.8 snage 122 KS (3,6 Ah). Naše je iskustvo, nakon vožnje autocestom i po gradu, uz otprilike 500 prijeđenih kilometara, pokazalo da je na 100 kilometara dovoljno 6,8 litara benzina. U samo gradskoj vožnji potrošnja nam je bila odličnih 5,4 litre, ali je moguće potrošnju smanjiti za još litru manje, ako se opreznije vozi.
Razlike između izvedbi
Uz različite motore, između triju karoserijskih izvedbi primjetne su još neke razlike. Sedan izvedba Toyote Corolle ima primjetno drugačiji prednji kraj od druge dvije izvedbe – prednja i stražnja svjetla su drugačija, prednja maska djeluje agresivnije tako da se cijeli prednji kraj drugačije doživljava. U odnosu na prethodnika, sedan ima za 10 mm veću dužinu i širinu veću za 5 mm, a nešto je duža i šira i peterovratna hatchback izvedba. Karavan je u odnosu na limuzinu duži 2 centimetra, a imaju isti međuosovinski razmak od 2700 mm.
Početna cijena za sedan i hatchback izvedbu je od 139.900 kuna, a Touring Sports od 146.900 kuna. Nema dizelskih motora u ponudi, a kupac može birati između benzinskih s ručnim i automatskim mjenjačima te dva benzinsko-električna pogona (hibrida) koji se uparuju s CVT mjenjačem. Ako vas zanima prtljažni prostor, onda treba znati kako peterovratna benzinska izvedba nudi 361 litru, ali hibridni pogon ipak krade dio prostora te vam preostaje 313 litara. Kod karavanske hibridne izvedbe prtljažnik je manji za 10 litara.
Ono što je još bitno, karavani su i dalje prisutni na tržištu, ne doživljavaju sudbinu sve većeg broja dizelaša.
G TOČKA
Dva motora su ipak jača od jednog tako da ste prava faca uz ukupno 180 KS
PLUS
– LED svjetla u osnovnoj opremi
– performanse hibridnog sklopa
– bogata opremljenost
– napredne infotainment tehnologije
MINUS
– spremnik goriva samo 43 litre
– glasniji motor pri visokim okretajima
– manja udobnost uz 18-inčne gume i visinu 40
Tehnički podaci: Toyota Corolla Touring Sports hybrid 2.0 180 Sport | |
Modelska godina: | 2019. |
Dimenzije (DxŠxV) / broj vrata | 4650 x 1790 x 1435 mm / 5 |
Osovinski razmak: | 2700 mm |
Masa vozila / dopuštena nosivost / prtljažnik | 1560 kg / 436 / 581 l |
Vrsta motora / broj cilindara: | benzinski + električni, poprečno postavljen / 4 |
Obujam / pogon: | 1987 ccm / prednji pogon |
Mjenjač: | automatski, CVT |
Snaga: | 132 kW / 180 KS (6000 okr/min) |
Okretni moment: | 190 Nm (4400–5200 okr/min) |
Najveća brzina / 0 - 100 km/h: | 180 km/h / 8,1 s |
Kočnice / parking kočnica | naprijed i natrag diskovi / električna |
Potrošnja (grad/otvorena/kombinirana) / CO2 emisija | 3,6 / 4,0 / 3,9 l / 89 g/km |
Stacionarna buka / EuroNCAP test (max 5) | 66,4 dB (pri 2500 okr/min) / 5 zvjezdica |
LED svjetla / laki naplatci / gume | prednja i stražnja / da / 225/40 R18, ljetne |
USB / navigacija / Bluetooth | da / da / da |
Oprema | stražnja kamera, automatski dvozonski klima uređaj, bezručno otvaranje prtljažnika |
Cijena do registracije / cijena osnovnog modela | 213.500 kn / 146.900 kn |
REZULTATI TESTIRANJA: | |
Testni uvjeti | ~25°C |
Potrošnja goriva tijekom testiranja | 6,8 l/100 km, klima uređaj uključen |
Međuubrzavanje (80-120 km/h) / 6. stupanj pri 130 km/h | 7,81 s / 3200 okr/min |
Stvarna izmjerena brzina | 60 km/h = 59 km/h; 100 km/h=98 km/h, 130 km/h=127 km/h |
Buka u kabini | 60 db (60 km/h); 64 db (100 km/h); 66 dB (130 km/h) |
Testni vozač | 76 kg, 173 cm |
KOMENTARI