TEST Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 129 KS Comfort

TEST Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 129 KS Comfort

Što kažete na Porsche Cayenne sa 680 KS i 40 km dosega na struju
Porscheova 911 serija dobila je novog člana
TEST Range Rover Evoque 2.0D 150 SE R-Dynamic AWD: Tehnološki dragulj

Potpuno nova Honda Civic – potpuno nova filozofija u gotovo svakom pogledu. Tako bismo najkraće opisali novi Civic desete generacije. Da, već je stigla deseta generacija, a sve je počelo davne 1972. godine kada je Civic bio namijenjen građanima. U prijevodu, naziv Civic to i znači (građanin), a danas je to moderni kompakt koji najviše cilja na obitelji koji traže nešto veći kompaktni automobil u koji će moći smjestiti pet odraslih nogu. Bez kompromisa po pitanju prostranosti ne samo u prednjem dijelu kabine nego i na stražnjim sjedalima, ali i u prtljažniku.

Kokpit je izrađen od mekanih i tvrdih na dodir materijala

Ispod stražnjih sjedala smješten je rezervoar goriva, čime se dobilo na prostranijem prtljažniku

Gepek može zaprimiti rekordnih 478 litara, ukoliko se ispod podnice ne nalazi rezervni kotač nego samo set za popravak probušene ili ispuhane gume. Trik je u smještaju rezervoara goriva ispod stražnjih sjedala. Krenuli smo na putovanje s novim Civicom te ponijeli gotovo pola stana 🙂

Rezervoar goriva je kod prethodne generacije Honde Civic bio ispred prednjih sjedala dok je kod nove generacije smješten ispod stražnjih

Osim što je novi Civic komforan i prostran, može se pohvaliti i udobnošću jer vozilo dužine 4518 mm nudi i veliki međuosovinski razmak koji je uvijek u korelaciji s udobnošću. Provozali smo Civic s trocilindričnim turbobenzinskim motorom snage 129 KS (95 kW) po vrlo lošim cestama i oduševili se udobnošću, u odnosu na mnoge konkurente. Zatim smo odabrali dionicu s većim brojem zavoja kako bismo provjerili „držanje ceste“ – i u tom dijelu našeg testa Honde Civic smo zabilježili pozitivne dojmove. Civic se dobro drži na cesti, nema previše podupravljanja, a izlasci iz zavoja su vrlo smireni i za karoseriju i za vozača.

Mali motor, veliki gušt u vožnji

Honda se s novim Civicom vratila svojim korijenima, u vrijeme kada je Honda označavala sinonim za sportsku i uzbudljivu vožnju. Možda ćete se pitati kako je moguće dobiti performanse na cesti s tri cilindra, ali VTEC odrađuje svoj zadatak i postiže iz samo jedne litre obujma motora odlične rezultate. Civic je agilan, brzo reagira na naš pritisak na papučicu gasa, ali se istovremeno vrti do samo 5700 okretaja. Tu mu dajemo zamjerku jer u recimo drugom stupnju prijenosa ne možemo računati na to da ćemo pretjecati odraditi bez potrebe za pritiskom noge na papučicu spojke i prebacivanje ručice ručnog mjenjača u sljedeći stupanj. Maksimalno se može postići 78 do 80 km/h u drugom stupnju, a zatim dolazi i do laganog usporavanja. Kako bi se sačuvao motor od opterećenja.

Motor se vrti do maksimalnih 5700 okretaja, ACC i LKAS su sustavi uz koje Civic može i samostalno voziti po prometnici

Maksimalnu snagu od 129 KS Honda Civic postiže pri 5500 okretaja, što je i znakovito za benzince ali ovdje se radi o turbaku pa smo očekivali maksimum na nešto nižim okretajima. Nema veze, bitno je znati sve te podatke i što motor može isporučiti u nekom trenutku pa nema iznenađenja na cesti.

Ukoliko vam se ovaj trocilindraš čini nedostatnim, iako u praksi nije tako, na izbor se nudi daleko jači motor od 1,5 litara obujma, također pojačan s turbinom, uz jedan cilindar više, a maksimalna snaga mu je 182 KS. Kao i 1.0 tako se i 1.5 može kombinirati s ručnim šeststupanjskim mjenjačem i (automatskim) CVT mjenjačem. S ručnim smo izrazito zadovoljni jer daje odličan povratni osjećaj na ručici, hodovi su ugodni i vrlo precizni. CVT traži nešto drugačiji način vožnje te nema potrebe za pritiskom do kraja na papučicu gasa inače dobijemo samo kontraefekt: veću buku, motor se bespotrebno vrti u prazno jer ne može prenijeti snagu u tako kratkom vremenu, a imat ćete i veću potrošnju, uz iste performanse kao da ste odmjereno pritisnuli papučicu gasa.

Ručica mjenjača je povišena te je ergonomski postavljena za lakše “šaltanje” u vožnji

Vratimo se na našu testnu Hondu Civic. Pri startu je potrebno pritisnuti nešto više papučicu gasa, čak i do 3000 okretaja kako bi se snaga motora mogla prenijeti na kolnik, a i zadovoljavajuće ubrzati vozilo. Zbog toga je Civic nešto veći potrošač u gradskoj vožnji – potrošit će 8 do 9 litara, čak i ako ga ne forsirate previše. Test vozač ima 77 kilograma i visok je 173 cm. Izlaskom na otvorenu cestu potrošnja pada ispod 5 litara dok se na autocesti potrošnja kreće oko 7 litara. Ukoliko vas zanima razina buke, ona je u kabini zadovoljavajuća u gradskoj vožnji – zvuk triju cilindara se čuje pri svakom startu, ali nestaje pri dostizanju željene brzine vožnje pa ako s obitelji krećete na duži put onda možete očekivati da će vožnja proći vrlo ugodno. Pri tome, dok je u vozilu bilo više odraslih osoba, Civic je pokazao dobre performanse, dobra međuubrzavanja i nije bio nimalo trom.

STRANICE

1 2