TEST Subaru XV 2.0D 147 Unlimited

TEST Subaru XV 2.0D 147 Unlimited

Plemenitost Subaruovih motora prisutna je i kod dizelske inačice - zvuk bokser motora oduvijek cijene pravi znalci te sve ono što ide uz taj zvuk

TEST Subaru Forester 2.0i 150 CVT Unlimited SAAS
Subaru je u Ženevi predstavio prva dva hibridna modela
Levorg i Viziv Adrenaline predstavljeni u Ženevi

Bokser motor, bilo u benzinskoj ili dizelskoj inačici, znači odličan osjećaj težišta vozila, bez obzira koju karoserijsku izvedbu vozili jer su cilindri vodoravno suprotstavljeni jedan drugome („boksaju se“). Kad tome dodate Subaru, onda znate da ste dobili i stalni simetrični pogon na sve kotače. Tako rijedak u moru današnjih SUV i raznih derivata SUV vozila koji mogu svugdje, ali je uvijek pitanje koliko njih će se i vratiti od tamo gdje ih odvezete. Testirali smo Subaru XV, punokrvni crossover u kompaktnim dimenzijama, s odličnim turbodizelskim četverocilindričnim motorom snage 147 KS. S više nego dovoljno snage u svim situacijama te ručnim 6-stupanjskim mjenjačem ugodnih hodova ručice. I spremnim na odlazak u avanturu s 22 cm podignute podnice od tla.

4×4 spašava i iz opasnih situacija

Što sve može pogon na sve kotače uvjerili smo se sami na zagrebačkoj obilaznici, u jednoj vrlo kritičnoj i opasnoj situaciji u kojoj smo kao vozač sudjelovali. Vozimo se ugodno 130 km/h po pretjecajnom traku dok pretječemo srednje veliki kamion. U jednom se trenutku vozač kamiona odlučuje na prelazak u našu voznu traku jer drugi kamion ispred njega skreće na odmaralište, pritom još i kočeći. Vozač kamiona ispred nas ne želi kočiti, nego želi zadržati brzinu, ali ne primjećuje nas u Subaru XV. Naglo kočimo, usput i trubom upozoravamo vozača da se vrati u svoju voznu traku, ali vozač kamiona ne odustaje. Nama preostaje samo još naglije kočiti, ali u tom trenutku krajičkom oka primjećujemo da se vozilo iza nas previše blizu vozi. Popuštamo malo kočnicu, a Subaruova šasija i karoserija sve podnose bez velikog stresa, vozilo pritom u tih nekoliko sekundi ne gubi kontrolu nego ravnodušno pokušava učiniti sve što je moguće kako ne bi došlo do gubitka kontrole. I sve na kraju prolazi u najboljem redu zahvaljujući našem XV-u, središnjem diferencijalu s viskoznom spojkom LSD, a vjerojatno u svemu udjela ima i naše iskustvo.

Kožna sjedala i crveni prošiv interijer čine ekskluzivnijim

Mjesta u XV-u ne manjka niti na stražnjoj klupi

Sa stalnim pogonom na sve kotače dobit ćemo pravu kontrolu trakcije, stabilnosti, a sve je popraćeno prepoznatljivim zvukom bokser motora kojeg u pojedinim okretajima ipak nadjača karakteristični dizelski zvuk. Inače, dizelski Subaru motori, dostupni samo za europsko tržište neće još dugo biti dobavljivi, Subaru će ih ukinuti u svojoj ponudi. Za desetak i više godina ovi će motori biti pravi raritet, to je sigurno. Na otvorenoj cesti XV nije veliki potrošač s obzirom na pogon – 5,2 litre je „puna šaka brade“. U konačnici, prosjek s gradskom vožnjom i autocestom potrošnju podiže na opet prihvatljivih 6 litara, za jedan crossover SUV. Početna cijena za Subaru XV je 162.051 kn (1,6-litreni benzinac snage 114), dok testirani dizelski model s poprilično bogatim paketom opreme Unlimited cijenu podiže na 289.646 kuna.

KOMENTARI