TEST Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 4×4 Tekna+

TEST Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 4×4 Tekna+

Kompaktni SUV s pogonom 4x4 idealan je za kupce kojima takvo nešto baš treba

TEST Renault Megane GT 1.6 dCi 165 EDC
TEST Dacia Sandero Black & White 0.9 Tce 90
TEST Mazda 3 1.5 CD105 Sport Takumi

Qashqai svoj naziv nosi po jednom nomadskom plemenu s područja Irana, a kao koncept prvi je put predstavljen 2004. godine u Ženevi da bi tri godine kasnije započela prodaja finalnog modela koji je naglavačke okrenuo cijelu automobilsku industriju. Nastala je crossover kategorija vozila, svojevrsni miks kompaktnih vozila i SUV vozila, a gotovo svi proizvođači u svojoj ponudi imaju barem jedan crossover model. U međuvremenu, prestala je upotreba naziva crossover jer su SUV vozila evoluirala po raznim dimenzijama, širinama i visinama pa danas imamo kompaktne i gradske SUV automobile. Ipak, svih njih ne bi bilo da nije bilo hrabrog poteza Nissana.

Rasni 4×4 pogon

Podignuta podnica za 20 cm i veliki 19-inčni kotači Qashqai čine vrlo atraktivnim

Qashqai je 2014. godine stigao do druge generacije, a samo tri godine kasnije uslijedio je redizajn u koji upravo gledate na našim fotografijama. Jasno, Qashqai je sve ljepši i ljepši, ali nije naglasak samo na ljepoti, nego i na sigurnosnim sustavima koji su sve učestalija pojava u novim vozilima. Zaigrate li se s opcijama, vrlo lako je za cijenu jednog jako dobro opremljenog Qashqaija moguće kupiti praktički dva bazna. Takav je i testni model s najjačim dizelskim motorom u ponudi, s 1,6-litrenim dCi snage 130 KS. Prijenos snage na cestu, bilo na asfalt ili neku drugu podlogu, moguć je s prednjim i s pogonom na sve kotače. Dodajte na sve još i Tekna+ paket opreme i imate bogato opremljen automobil s kožnim sjedalima, panoramskim staklenim krovom, pomoći pri parkiranju, upozorenjem na opasnost ispred nas… Vratimo se ipak na pogon, ono što karakterizira svaki SUV model. Qashqai s 4×4 pogonom može voziti u tri različite kombinacije, a koje biramo jednostavnim pritiskom na prekidač s lijeve strane upravljača nakrcanog velikim brojem prekidača. Inicijalno se koristi prednji pogon i tada imamo najmanju potrošnju goriva, pogon na sve kotače koristi se kada se vozimo po mekanoj podlozi, po skliskoj cesti i nešto žešće po zavojima, dok se treći način, uz zaključani prijenos snage na obje osovine koristi samo kad za to postoji potreba. Ta potreba je moguća samo pri brzinama do 40 km/h, dakle ako se nalazimo na offroad putovanju preko planine, rijeke, u blatu, vozimo se po dubokom snijegu. Tad nam treba maksimalna snaga i moment koji se u tom slučaju maksimalno na stražnju osovinu raspoređuje do 50 posto. U drugim situacijama, kada prijeđemo brzinu vožnje veću do 40 km/h koristi se primarno prednji pogon dok se stražnji uključuje samo kada vozilo procijeni da za to postoji potreba – ulazimo u zavoj s mokrom podlogom, a prije negoli mi sami shvatimo da se nešto događa, vozilo će već odreagirati prebacivanjem snage i momenta na stražnje kotače i tako će stabilizirati putanju vozila te izbjeći nekontroliranu vožnju.

LED stražnja svjetla serijski su dostupna, dok su ukrasni srebrni umetci na stražnjem (i prednjem) odbojniku posebna oprema

Nije veliki potrošač

Motor dCi sa 130 KS poznajemo već godinama; poznat je po svojoj dinamičnosti, performansama i ne velikoj štedljivosti koju smo testirali uz mjerenje stvarne potrošnje. U konačnici, nakon 200-ak kilometara putno računalo je pokazalo potrošnju 4,4 litre, a mi smo izračunom između dva punjenja došli do preciznog podatka od 4,3 litre. Zadovoljni smo, a vjerujemo da će biti s potrošnjom presretni i svi koji se odluče za kupnju Qashqaija, bilo s 1.6 dCi ili 1.5 dCi motorom snage 110 KS, dok se u benzinskoj ponudi nalaze dva turbom pogonjena modela – 1.2 DIG-T sa 115 KS i 1.6 DIG-T sa 163 KS. Dakle, ponuda je poprilično bogata, a opcijski se uz 1.2 DIG-T i 1.6 dCi nudi X-Tronic CVT mjenjač. Testirani 4×4 pogon dostupan je samo uz 1.6 dCi pa je po tom pitanju izbor nešto slabiji, a prati trendove kao kod većine proizvođača koji pogon na sve kotače ne nude uz sve kombinacije motora i mjenjača. Upareni 6-stupanjski mjenjač je precizan, ugodan u vožnji, uz srednje odmjeren drugi stupanj koji bi se možda mogao još i malo rastegnuti za pretjecanja jer u drugom stupnju možemo dostići oko 80 km/h, iako se motor zavrti do čak 5500 okretaja. Poprilično neobično za dizelske motore koji rijetko kad idu iznad 5000 okr/min, uz još neke iznimke. Pri tome motor u kabini Qashqaija nije preglasan, ali glasan itekako može biti Bose zvučnički sustav koji smo imali kao dodatnu opciju u testnom vozilu. Na početku teksta spomenuli smo kožna sjedala – u prednjem dijelu se nalazi prava Nappa koža s grijanim sjedištima dobrog osjećaja u vožnji i s bočnim potporama, dok se straga nalazi imitacija kože. Sjedala su predivnog dizajna, asociraju na narukvice skupih satova. Vozačko i suvozačko sjedalo su električno podesiva, imamo i lumbalno podešavanje što nam je dobro došlo kad smo krenuli na putovanje od tri sata. Vozačka je pozicija u Nissanu Qashqai poprilično visoka, pruža pravi SUV osjećaj u vožnji, uz podnicu od tla uzdignutu za 200 mm. Ipak, ulazak u vozilo nije nezgodan, kao niti izlazak pa nemamo osjećaj propadanja pri izlasku, a na stražnja sjedala se samostalno mogu popeti i mala djeca. Izlazak za malu djecu je nešto viši pa treba pripaziti na to.

430 litara omogućuje Qashqaiju ulazak u klasu obiteljskih vozila

Prepun je detalja

Sviđa nam se plava Vivid boja kombinirana s mnogim detaljima eksterijera – crnim plastičnim oblogama koje štite vozilo u donjem dijelu, srebrnim detaljima na prednjem i stražnjem odbojniku te na krovnim nosačima, vanjskim električno preklopivim retrovizorima, zatamnjenim staklima te 19-inčnim lakometalnim kotačima. Nemojte se plašiti, Qashqai nije pretvrd u vožnji, a vozački se osjećaj u vožnji može podešavati odabirom tvrdoće kola upravljača, što dobro dođe i u gradskoj vožnji i na autocesti (tada pri 130 km/h Qashqai troši oko 6,5 litara goriva na 100 km). Svakako su zanimljiva LED svjetla – serijski ćete dobiti prednja dnevna i stražnja bez obzira koji paket opreme odabrali. Glavna LED svjetla stižu tek s paketom Tekna, a vozilo izgleda još dinamičnije i atraktivnije. U odnosu na Qashqai prije redizajna, prednja LED svjetla su sada primjetno tanja i dinamičnija, dok su stražnja ostala vrlo slična. Pogled s boka otkriva kompaktne dimenzije pa s dužinom 4394 mm i 2646 mm međuosovinskog razmaka Qashqai dobro izgleda i kao gradsko i kao prigradsko vozilo. Ne snalazite li se najbolje s parkiranjem, tu je pomoć uz čak nekoliko sustava. Prednji i stražnji parking senzori su klasika, pa i stražnja kamera, ali imati četiri kamere (oba vanjska retrovizora s donje strane imaju kameru, dok se četvrta nalazi na rešetki hladnjaka) je već pojam. Nissan je po 360° sustavu koji na ekranu od 7 inča daje sliku kao iz ptičje perspektive poznat već nekoliko godina, ali otišli su još i korak naprijed te omogućuju da vozilo doslovce preuzme kontrolu nad upravljačem i samostalno vodi vozilo do pravilno parkiranog položaja. Mi samo kontroliramo gas i kočnicu te mijenjamo ručicu mjenjača kako nam sustav nalaže, nakon što poskenira okoliš. Vrlo je jednostavno rješenje, korisno je za vozače koji možda teže procjenjuju situaciju za parkiranje, dok će za “prave vozače” to biti prilika da pokažu kako je njihovo vozilo pametno i napredno. Spomenute četiri kamere zgodne su u situacijama kada se trebamo parkirati uz rubnjak, u offroad vožnji s rubno opasnim situacijama tako da bez izlaska iz vozila možemo pripaziti na naplatke na kotačima kako ih ne bismo oštetili ili zapali u kakav glib ako se odvažimo i krenemo po blatnoj površini. Ili kroz šumu, do planinarske vikendice.

Interijer je razigran, s kvalitetnim kožnim sjedalima i bogatom multimedijom

Dakle, Qashqai je vrlo moćan u vožnji, komforan je i prepun detalja u interijeru, prtljažnik mjeri 430 litara uz maksimalnih 860 litara sa spuštenim stražnjim sjedalima, nudi napredne sustave kao što je i upozorenje na mogući sudar s vozilom ispred (može i samostalno zakočiti ako mi ne reagiramo na vrijeme), a početna cijena starta od 152.034 kune, dok ovako opremljeno vozilo do registracije ima cijenu 282.610 kuna.

Bočna kamera u kombinaciji s ostale tri kamere stvara sliku iz ptičje perspektive

KOMENTARI