TEST Range Rover Evoque 2.0D 150 SE R-Dynamic AWD: Tehnološki dragulj

TEST Range Rover Evoque 2.0D 150 SE R-Dynamic AWD: Tehnološki dragulj

Ovako puno luksuza u kompaktnom izdanju ne viđa se često; testirali smo Range Rover Evoque

TEST Mazda6 2.2 CD184 AT Takumi Plus
VIDEO Hyundai i30N 2.0 T-GDI 275 Performance
Peugeot 2008 u klubu milijun

Nevjerojatno je koliko je novi Evoque napredovao u drugoj generaciji, iako izvana sve izgleda kao facelift. Ipak, ne radi se o redizajnu nego o potpuno novom modelu kojem je posvećena jako velika pozornost u pogledu zadržavanja kvalitete korištenih materijala u interijeru, ugradnje novih tehnologija, vozljivosti te cjelokupnog nastupa. Bilo na cesti ili izvan nje uz pogon na sve kotače i mogućnost da bez problema prođe kroz vodu dubine do 60 cm (10 cm više nego prethodnik), a prethodno će sam otkriti okruženje uz pomoć ultrazvučnih senzora u retrovizorima.

Srebrna boja kombinirana je sa zlatno-bakrenim detaljima

Sve kreće od dizajna

Na domaćem je cestama Evoque sve češći model, a zbog izražajnosti dizajna i detalja odmah je uočljiv u moru monotonih automobila – prva generacija L538 s nama je od 2011. Novi model L551 predstavljen je službeno krajem studenog prošle 2018. godine žičanom instalacijom po Londonu, a zatim je uslijedilo i pravo predstavljanje prolaskom kroz vodu.

Upečatljiv dizajn prethodnog modela Evoque sad je dodatno pojačan s detaljima koji dolaze s Velara

 

 

Prvo što se vidi na Seoul Pearl Silver (srebrnoj) boji protkanoj zlatnim detaljima (s crnim krovom) svakako su prednja Matrix LED svjetla stilski oblikovana i po njima ćete najprije razlikovati novi od starog modela. Saćasta struktura prednje maske daje mu sportski look, a zakrivljeni usisnici zraka nešto mu smanjuju širinu, čime se dobilo na kompaktnosti itekako potrebnoj vlasnicima ove marke koji uglavnom voze veće modele.

Uz jednostavan gornji dio stražnjeg dijela u limuzinskom stilu, donji dio je izrazito razigran i SUV orijentiran

Za grad su modeli poput Evoquea idealni jer s dužinom od 4371 mm i povišenošću i podnicom odmaknutom od tla za 212 mm jasno ukazuju da se radi o rasnom terencu (pristupni kut od 22,2°, izlazni kut od 30,6°). Stražnjim krajem dominira difuzor s funkcijom zaštite, veliki naziv Range Rover na liniji koja vizualno razdvaja gornji od donjeg dijela vrata prtljažnika koja se otvaraju električno (zamahom noge ispod podnice) dok se u prtljažnik sada može smjestiti nešto više prtljage – za 10 posto je veći, širi je te prima 591 litru (1383 litre spuštanjem stražnjih sjedala).

Vrata vozila otvaraju se pritiskom na maleni gumb te se zatim električno izdiže vanjska brava. Ne brinite, neće vam se dogoditi ništa ukoliko vam pri zatvaranju ostane prst ispod jer nema velikog pritiska. Isprobali smo, sve je prošlo bez ikakve boli.

Muči li vas pitanje što u slučaju da se akumulator isprazni, kako ući u vozilo, rješenje se nalazi ispod ručke, s fizičkom bravicom

 

 

Tri velika ekrana

U interijeru pak imamo što pisati malo duže, ali najbolje je da sami odete do salona i sjednete. A tamo ćete sjedeći na sjedalima od Ebony eukaliptus vlakana i Ultrafabrics sintetičke imitacije kože vidjeti čak tri ekrana – na glavnom od 12,3 inča je moguće podesiti prikaz instrumenata okretomjera i brzinomjera dok se druga dva od 10 inča (osjetljiva na dodir) koriste za podešavanje ventiliranja zraka u kabini, grijanje prednjih sjedala, odabir načina vožnje, ovisno o uvjetima na podlozi.

Vozačka se pozicija može savršeno podesiti uz električno podešavanje sjedala

S tri velika ekrana u interijeru Evoque je zasigurno jedan od najnaprednijih kompaktnih SUV-ova

Pogledate li malo više, na unutarnji retrovizor te zatim pritisnete gumb, tada se retrovizor pretvara u ekran na kojem se prikazuje slika sa stražnje kamere (ClearSight interior rearview mirror). Odlično ako od tereta ili putnika u kabini ne vidite situaciju iza sebe. Na dodir reagiraju i tipke na kolu upravljača pa je recimo po lijevom dijelu moguće kružnim pokretom pojačati glazbu. Jasno, pritisak je i dalje moguć.

 

 

Središnje postavljen ekran multimedije može se podesiti po nagibu

Spomenimo i kako se gornjem središnjem ekranu električno podešava kut, što je zgodno za sunce i različite visine vozača. Korištenjem donjeg ekrana nešto je kompliciranije s obzirom da se za odabir komandi klima uređaja prvo treba odabrati klima a zatim krenuti na podešavanje. Srećom, moguće je definirati koji je ekran početni jer grijanje sjedala ne trebate toliko često.

Podešavanje klime i grijanja sjedala traži privikavanje, ali onda sve postaje jednostavnije

U interijeru je prisutno puno detalja – vozač i suvozač si odvojeno mogu podesiti središnji naslon za ruku. I na stražnjim je sjedalima poprilično mjesta, nije ovo baš mali automobil, a koji je kroz dolazak druge generacije i dodatnih 21 mm većeg međuosovinskog razmaka donio 20 mm dodatnog prostora za koljena straga.

Na stražnjoj klupi nalazi se poprilično mjesta za noge i koljena

Blagi hibrid uz dizelski pogon

Pri otpuštanju papučice gasa i kočenju prikupljena energija se pohranjuje u akumulator te se koristi kao ispomoć 2.0 dizelskom Ingenium motoru koji je zamijenio prethodni 2.2, uz snagu od 150 KS. Kad usporavamo, ispod 17 km/h motor se automatski gasi, a mild hibrid (MHEV) radi na standardnih 48 V.

Po prvi put je Land Rover uveo ovu tehnologiju u svoj model, a zahvaljujući elektropokretaču-generatoru integriranom s remenom na motor, energija se pohranjuje u bateriju koja se nalazi ispod podnice. Kada krećemo, pohranjena će se energija iskoristiti kao pomoć motoru pri ubrzanju i smanjenju potrošnje goriva.

U gradu i na otvorenoj cesti se pri brzinama oko 60 km/h Evoque vozi na ugodnih 1200 okr/min. Izuzetno je tih u radu dok se 150 KS pokazalo sasvim dovoljnima i za ozbiljnije vožnje; uzevši u obzir masu vozila od gotovo dvije tone, finalni rezultat je odličan, uz dinamičan start vozila (u ponudi su još dizeli od 180 i 240 KS te benzinci od 200, 250 i 300 KS).

Ručica mjenjača omogućuje da se Evoque vozi i u ručnom načinu mijenjanja stupnjeva prijenosa, iako će se pri maksimumu sve obaviti automatski

Automatski ZF-ov mjenjač s devet stupnjeva je ugodan i dobro izbalansiran, a pri jačem pritisku na papučici gasa, s obzirom da veći broj zupčanika, samo prebacivanje nešto duže traje. I sami možemo mijenjati stupnjeve prijenosa, ali samo kad je ručica mjenjača u S načinu vožnje, ne i u D. Na taj način ne možemo kočiti, kao kod drugih automobila, što je inače vrlo praktično jer ne moramo stalno koristiti nožnu kočnicu. Iako je generalno ovjes ugodan, tvrdoća se primijeti na 245/45 R21 kotačima.

Potrošnja se kreće od 7 do 8 litara, što smatramo solidnim rezultatom, opet uzevši u obzir masu i snagu. Motor se vrti do 4200 okretaja, zabavan je u konačnici. Upravljač djeluje mekan, zato je dobar u gradu, ali je vrlo precizan, dok kočnice dobro doziraju kočenje.

Uz pomoć za parkiranje Range Rover Evoque smo uspjeli natjerati da nas sam parkira, a mi smo nadzirali cijeli proces:

Jasno, cijena za premium vozila u Hrvatskoj je visoka, ali zato znate da ćete dobiti cijeli niz najnovijih sigurnosnih tehnologija, pogon na sve kotače, kvalitetu na dodir i status, bilo da ste muškog ili ženskog spola. Sve počinje od 338.035 kn, a završava na 511.000 kuna.

Uz devet stupnjeva prijenosa motor se pri 130 km/h vrti pri samo 1950 okretaja

Na izbor se nudi nekoliko načina vožnje kako bi se vozilo prilagodilo offroad terenu ili pak vremenskim uvjetima

 

G TOČKA

Stavili smo prst ispod vanjske kvake i sve je prošlo bez kapi krvi

 

PLUS

– performanse u odnosu na masu vozila
– ugodan mjenjač
– bogata opremljenost
– napredne infotainment tehnologije
– terenske sposobnosti

MINUS

– sustav upravljanja klima uređajem (uvjetno)
– pretvrd ovjes na 21-inčnim kotačima
– sporiji rad mjenjača pri naglim ubrzavanjima

 

 

Evoque je idealan za grad, ali uz prostran prtljažnik poslužit će odlično i za obiteljska putovanja

Prtljažnik je obujma 591 litre, a ispod podnice se nalazi rezervni kotač

Ispod podnice prtljažnika, pored rezervnog kotača, pronašli smo i mali lijevak

Visoka kvaliteta materijala i napredne, moderne tehnologije vidljive su na svakom milimetru

Središnji naslon je po dužini podesiv u dva dijela, što je idealno za vozača i suvozača drugačijih prohtjeva

Evoque nudi veći broj sustava pomoći u vožnji poput samostalnog kočenja u nuždi, praćenja mrtvog kuta, zadržavanja unutar vozne trake

Na R21 kotačima Evoque vizualno odlično izgleda, uz skladan omjer dužine prednjeg i stražnjeg dijela

Matrix LED svjetla još uvijek su rijetkost na našim prometnicama

Usis za zrak u donjem dijelu prednjeg odbojnika dodatno je dizajnerski istaknut crnim i zlatno-bakrenim detaljima

Unutar antene smještena je kamera koja sliku stražnjeg dijela prebacuje na unutrašnji retrovizor

Pri otvaranju vrata na podu se projicira Evoque silueta

Urbani crossover s visokom podnicom spreman je i za odlazak izvan grada

KOMENTARI