TEST: Citroen C3 SHINE 110 BVM6 – Agresivniji nastup malenog C3

TEST: Citroen C3 SHINE 110 BVM6 – Agresivniji nastup malenog C3

Nedavno redizajnirani C3 ne donosi mnogo promjena u odnosu na raniju izvedbu, uglavnom su tu nova maska i prednja svjetla. Uostalom, čemu mijenjati ono što je dobro?

Redizajnirani Citroen C3 od studenog i na našem tržištu
Specijalna edicija: Citroen C3 Elle
Testiramo: Citroen C3 s 1.2 PureTech benzinskim motorom snage 82 KS

Treća generacija Citroena C3 je predstavljena na ljeto 2016. godine, pa je stiglo vrijeme za redizajn, a sve kako bi se mogao što bolje nositi s novopridošlom konkurencijom i da se lakše dočeka nova generacija. Promjene koje je napravio Citroen ovog puta nisu brojne i prvenstveno su vizualne i to uglavnom na prednjem dijelu vozila. Na taj mu je način produžena mladost, što je i logičan potez jer je riječ o uspješnom modelu o čemu govori i činjenica kako je u četiri godine prodan u više od 850.000 primjeraka.

Citroenovi ševroni produžuju se u dvije aluminijske linije nalik na slovo X koje spajaju svjetla

Citroenovi ševroni produžuju se u dvije aluminijske linije nalik na slovo X koje spajaju svjetla

Sprijeda C3 donosi novi dizajnerski potpis marke s ševronima i kromiranom letvicom koja s gornje strane spaja LED dnevna svjetla (od Feel opreme), dok se donja letvica proteže do novooblikovanih svjetala koja sada serijski dolaze u svim izvedbama. Tu je i novi dizajn Air Bumpova, odnosno plastičnih štitnika na vratima (od Feel Pack opreme), a u ponudi su i dvije nove boje karoserije. Mnogi će reći kako je promjena malo, no C3 je i dalje vizualno privlačan automobil, pa nije bilo potreba za većim zahvatima.

Air Bump – odbojnici na vratima sada su jednostavniji i ljepšeg izgleda

Air Bump – odbojnici na vratima sada su jednostavniji i ljepšeg izgleda

A u unutrašnjosti? Vizualnih promjena nema, ali… Sada su u opciji i poznata Citroenova Advance Comfort sjedala, a riječ je o sjedalima koji nude 1,5 cm više pjene za udobnost, a dodatna su oprema od modela Feel po cijeni od 2.500 kuna. No, svatko tko često putuje svakako bi trebao razmisliti o doplati jer ni nakon dugog puta neće osjećati umor. Tu se Citroen ponovo pokazao kao kralj udobnosti, čak, eto, i u gradskom automobilu.

Unutrašnjost je uglavnom ostala ista s dovoljno udobnog prostora za vozača i suvozača

Unutrašnjost je uglavnom ostala ista s dovoljno udobnog prostora za vozača i suvozača

Ispred vozača se nalazi multifunkcionalni volan, dok je instrument ploča klasična – znači analogni instrumenti te maleni ekran na kojem se prikazuju razne funkcije putnog računala. Tu su i analogne kazaljke za temperaturu motora i količinu goriva. Sve je jednostavno i pregledno te ne zahtijeva nikakvo prilagođavanje. Isto vrijedi i za tipke na volanu – posložene su logično i lako ih je koristiti, a i vrlo su intuitivne, pa ćete već drugi dan sve moći obavljati putem volana.

Analogni instrumenti daju fini retro ugođaj

Analogni instrumenti daju fini retro ugođaj

Središnjom konzolom dominira 7-inčni tablet, s virtualnim tipkama prečaca, a putem kojeg se podešavaju sve opcije vozila, radio uređaja, ali i klimatizacijskog uređaja. Serijski je C3 opremljen automatskim klima uređajem, no više volimo kada su komande odvojene, kako bismo i bez gledanja mogli promijeniti temperaturu ili pak brzinu ventilacije. Šteta. Tu su i dva otvorena pretinca za sitnice, kao i držači za čaše, a ručica mjenjača je i dalje kvadratičnog izgleda. Iako tako ne djeluje, odlično leži u ruci, a hvalimo i klasičnu ručicu ručne kočnice. Iako moderan, s nekim detaljima C3 je i retro, ali na dobar način.

Kako na prednjim, tako i na stražnjim sjedalima ima dovoljno prostora za udobno sjedenje

Kako na prednjim, tako i na stražnjim sjedalima ima dovoljno prostora za udobno sjedenje

A ono što je još dobro je i prostranost, kako na prednjim sjedalima, tako i na stražnjim. Naime, stražnja klupa je jedna od najprostranijih u klasi, a zahvaljujući visini od 147 cm, na stražnjim sjedalima ima mjesta za glavu i za odrasle koji su viši od prosjeka. Tu je i prtljažnik obujma 300 litara, koji nije najveći u klasi, no sasvim je dovoljan i za kraća putovanja. Uostalom, stražnja sjedala se mogu preklopiti i tada mu obujam raste na 922 litre, a zahvaljujući visokom krovu, u njega stanu i prilično veliki predmeti.

Turbobenzinac obujma 1199 cm3 razvija najveću snagu od 110 KS pri 5500 okretaja/min te najveći okretni moment od 205 Nm pri 1750 o/min

Turbobenzinac obujma 1199 cm3 razvija najveću snagu od 110 KS pri 5500 okretaja/min te najveći okretni moment od 205 Nm pri 1750 o/min

Pod poklopcem motora je smješten 1,2-litreni turbo benzinski motor s 3 cilindra koji razvija maksimalnu snagu od 81 KW/110 KS i uparen je sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem. Ovaj motor je i više nego dovoljan za pokretanje 1.100 kg teškog vozila, a i kada se u potpunosti optereti, ne nedostaje mu snage. Dovoljno govori i činjenica kako pojuri do gotovo 200 km/h, a za ubrzanje do stotke mu treba 9,4 sekunde.

Stražnji kraj nije doživio promjene

Stražnji kraj nije doživio promjene

U praksi ga je bila prava uživancija voziti. Automobil je dovoljno poletan, a istovremeno udoban, što su vrlo poželjne karakteristike u klasi. Očito 110 konja daje i dovoljno zabave i dinamike na cesti ako pretendirate takvu vožnju. Neravnine na cesti dobro upija dobro leži u zavoju, a udobnost je stalno prisutna.

LED Vision svjetla su standardna oprema, dok LED dnevna svjetla dolaze od druge kategorije serijske opreme na više

LED Vision svjetla su standardna oprema, dok LED dnevna svjetla dolaze od druge kategorije serijske opreme na više

Potrošnja mu je kao i kod svih trocilindraša. Pri normalnoj vožnji otvorenom cestom potrošnja se drži oko 4 litara goriva na 100 km. U gradu je nešto zahtjevniji i tu mu se potrošnja diže gotovo do 6 litara, ovisno o težini noge. No, najzahtjevniji je na autocesti gdje se iz zapremine 1,2 litra ipak izvlači više nego za što je optimiziran pa se tu potrošnja diže preko šest litara. Sve u svemu, u stvarnim uvjetima potrošnja će biti između četiri i pet litara.

Moguće je izabrati mnogo kombinacija boja i detalja na karoseriji.

Moguće je izabrati mnogo kombinacija boja i detalja na karoseriji.

Novi C3 je dostupan s dva benzinska motora, početnim od 83 KS i testnim sa 110 KS, a potonji je dostupan i s automatskim mjenjačem, a u ponudi je i dalje izvedba s turbo dizel motorom sa 100 KS i ručnim mjenjačem, što je sve rjeđe viđena motorizacija u ovoj klasi automobila.

Zapremina prtljažnika od 300 litara se preklapanjem stražnje klupe povećava na 922 litra

Zapremina prtljažnika od 300 litara se preklapanjem stražnje klupe povećava na 922 litra

Sada se nude i četiri paketa opreme, a cijene kreću od 94.185 kuna, odnosno od 102.275 kuna za prvu izvedbu s klima uređajem. Cijena testnog modela se popela na 127.700 kuna u što je uključena i dodatna oprema – nova Elixir crvena perla troslojna boja, crvena krovna naljepnica, dodatno zatamnjena stražnja stakla, svi električni prozori, bijeli color paket i 16-inčni Hellix aluminijski naplatci.

TEHNIČKI PODACI

Modelska godina 2020.
Dimenzije (DxŠxV) 3996 x 1749 x 1474 mm
Osovinski razmak 2539 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1165 kg/ 405 kg
Veličina prtljažnika 300/922 litara
Vrsta motora/broj cilindara Benzin / 3
Obujam/pogon 1199 / prednji kotači
Mjenjač Ručni, 6 stupnjeva
Snaga 81 kW / 110 KS (pri 5500 okr/min)
Okretni moment: 205 Nm (1750 okr/min)
Najveća brzina / 0-100 km/h 198 km/h / 10,5 s
Potrošnja (prosječna l) 5,5 litare
CO2 emisija 104 g/km
LED svjetla / laki naplatci da/da
USB/navigacija/Bluetooth da/da/da
Ostala oprema Tempomat, automatski klima-uređaj, aluminijski naplatci, DAB radio, 7-inčni infotainment zaslon, LED Vision prednja svjetla, Advanced Comfort sjedala…

KOMENTARI