Priča o Nissanu Qashqai nije duga, no poprilično je uspješna. Prvi koncept predstavljen je na Ženevskom salonu 2004. godine, a dvije i pol godine kasnije je na Pariškom salonu prikazana i serijska izvedba novog kompaktnog SUV modela. Prodaja je započela početkom sljedeće godine i Qashqai je postao instantni hit. Naime, bilo je riječ o modelu koji je, u neku ruku, zamijenio ostarjelu Almeru, ali i veću Primeru, a nudio je solidnu količinu prostora i ono najvažnije – povoljnu cijenu.

Oštriji bridovi novog dizajna dižu dojam prema višoj klasi
Naime, tada je ponuda SUV modela bila gotovo nikakva, a uglavnom su se nudili veći terenci s pogonom na sve kotače koji su imali i značajno višu cijenu, a u realnosti, većini kupaca to nije bilo važno. No, svidjelo im se povišeno sjedenje koje je olakšalo ulazak i izlazak iz vozila, a nudilo je i bolju preglednost na cestu ispred vas. Kada se tome pribroji lakše penjanje na nogostupe i vožnja makadamom bez bojazni da ćete negdje zapeti s postrojem, lako dolazimo do zaključka zašto se taj model svidio tolikom broju kupaca. I bez problema ga možemo nazvati začetnikom navale SUV vozila, posebice na europskom tržištu, ali jednako takom i tihim ubojicom monovolumena, koji su od pojave tog modela i navale SUV modela ostalih proizvođača sve manje i manje traženi.

Turbobenzinski motor zapremine 1,3 litre sa 158 KS, uz pomoć blagog hibridnog sustava razvija okretni moment od 270 Nm
A što je sve novo u novom Qashqaiu? Pa gotovo sve. Postavljen je na novu CMF-C platformu alijanse Renault – Nissan, nudi 12-voltni blagi hibridni sustav, a u budućnosti stiže i potpuno novi i inovativni e-POWER sustav, a riječ je o sustavu koji čine baterija povezana sa 116 kW/158 KS snažnim benzinskim motorom, generator energije, inverter i 140 kW/190 KS snažan elektromotor, a pritom benzinski motor služi isključivo za proizvodnju električne energije koja potom pogoni elektromotor, čime autonomija traje sve dok imate benzina.

Testni model je imao najveće kotače u ponudi ovog modela s gumama dimenzija 235/45 R20
No, vratimo se mi na trenutno dostupne inačice ovog modela, a riječ je o već dobro poznatom 1,3-litrenom turbobenzincu koji razvija maksimalnu snagu od 140 KS i 158 KS, a na testu smo imali snažniju inačicu, koja je bila uparena s novom generacijom bestupanjskog automatskog CVT mjenjača, dok se snaga prenosila samo na prednje kotače. Zahvaljujući boljoj zvučnoj izolaciji i dobro podešenom motoru i mjenjaču, buka u kabini je minimalna, što doprinosi i boljem ugođaju u kabini. Vozaču je na izbor dano i ručno mijenjanje brzina putem polugica iza volana, koje funkcioniraju dobro, no nekako smo imali osjećaj da je bolje u potpunosti prebacivanje virtualnih brzina prepustiti automatici jer je onda vožnja ugodnija, tiša, a sve se to odražava i na manju potrošnju.

Preglednost instrumenata je iznimna: 12,3-inčna instrumentna ploča, 10,8-inčni head-up zaslon i središnji 9-inčni multimedijski zaslon
Iako nije riječ o sportskom modelu, ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 10 sekundi i gotovo 200 km/h maksimalne brzine sasvim su dovoljne za svakodnevnu upotrebu, a i potrošnja je uvelike ovisna o težini noge, kao što je i inače riječ u kombinaciji 1,3 litrenog motora i vozila prilične težine od 1450 kg. Ako niste vični takvoj kombinaciji, potrebno je neko vrijeme privikavanja da bi se došlo do optimalnog odnosa performansi vožnje i potrošnje. Prosjek našeg testa iznosio je 7,6 litara, pri čemu je pola testa odvoženo na autocesti. Na otvorenoj cesti moglo ga se dobiti da troši 6 litara, dok je na autocesti trošio i do 9 litara. U gradu se pak ovisno o gužvi držao oko 7 litara.

Sada na stražnjim sjedalima ima više prostora za koljena, ali i za glavu
Nissan je za novu generaciju pripremio i potpuno novu unutrašnjost koja, osim što izgleda moderno, nudi puno više prostora za putnike i prtljagu nego ranije. To je posebice primjetno na stražnjim sjedalima, gdje sada i više osobe imaju kamo s koljenima i glavom. A kad već spominjemo prtljažnik, svakako treba reći da je podnica prtljažnog prostora snižena za 20 mm, a i sam je prtljažnik veći za 74 litre, pa mu sada obujam iznosi 504 litre. No, još kad se preklopi stražnji naslon, čime se dobiva ravna utovarna površina, obujam raste na 1447 litara.

Spuštanjem stražnjeg naslona, uz ravnu utovarnu površinu, dobiva se i korisni obujam od 1447 litara
Ispred vozača sada je postavljena nova instrumentna ploča s prilagodljivim prikazom, a tu je i novi trokraki volan. Dijagonala instrument ploče je zavidnih 12,3 inča i nudi dobru preglednost, a stvarno se može i dosta toga konfigurirati na njoj, pa će svatko moći napraviti prikaz baš po svojem guštu. Moderniziran je i multimedijski zaslon, koji ima dijagonalu od 9 inča i donosi malo brži softver nego ranije, dok je izgled gotovo identičan. I Qashqai treba pohvaliti zbog odvojenih komandi automatskog dvozonskog klima-uređaja, koje su jednostavne i može ih se koristiti bez gledanja.

Subwoofer je smješten unutar pomoćnog rezervnog kotača
Testni model je bio opremljen paketom Tekna+, koja, među ostalim, donosi i kožna sjedala koja su grijana i nude mogućnost masaže, tu je i grijani volan, kao i stakleni krov, Bose audiosustav, kao i niz ostale opreme. Nova sjedala su zanimljivog dizajna i puno udobnija nego kod prethodnika, a za pohvalu je i središnji naslon za ruke između prednjih sjedala koji je dobro podstavljen, pa ni nakon duže vožnje neće žuljati.

Maska V-izgleda i svjetla u obliku bumeranga
I za kraj smo ostavili komentare na vanjski dizajn, koji je moderan i ostavlja snažan utisak, posebice u plavoj boji s crnim krovom te dvobojnim 20-inčnim aluminijskim naplatcima i decentnim srebrnim umetcima. Sprijeda se nalazi velika maska oblika V, koja je zaštitni znak novih modela Nissan, a prednja svjetla svojim oblikom bumeranga dodatno naglašavaju širinu vozila, dok bismo dizajn stražnjeg dijela mogli nazvati evolucijom druge generacije, no puno modernijeg izgleda. Dobrom dojmu pridonose i nešto veće dimenzije nego kod prethodnika, a to se posebice odnosi na širinu, koja je veća za 35 mm, jednako kao i dužina, a Qashqai je narastao i u visinu za 25 mm te nudi i 20 mm duži međuosovinski razmak.

Iz kojeg god kuta da pogledate novi Qashqai, on uvijek izgleda snažno
Cijena testnog modela se popela na 284.000 kuna, u što je uključena i dodatna oprema u vidu dvobojne karoserije, što je sam vrh ponude izvedbi s pogonom na prednje kotače. Početni model sa slabijim motorom starta od 179.900 kuna, no ne treba gledati taj model, već onaj koji donosi Acenta opremu po cijeni od 198.660 kuna. Najpovoljnija izvedba sa snažnijim benzincem pak starta od 207.682 kune, dok je pak najpovoljniji automatik dostupan od 219.181 kune. Izvedbe s pogonom na sve kotače startaju od 251.118 kuna.
Qashqai u najnovijoj generaciji pokazuje tko je gazda u klasi pa se bez problema može nositi s konkurencijom, a zahvaljujući mnogim tehnologijama, kao i sigurnosnim sustavima, Euro NCAP ga je i proglasio najsigurnijim modelom u klasi!
TEHNIČKI PODACI |
|
Modelska godina | 2022. |
Dimenzije (DxŠxV) | 4425 x 1835 x 1625 mm |
Osovinski razmak | 2665 mm |
Masa vozila/dopuštena nosivost | 1468 kg/ 517 kg |
Veličina prtljažnika | 504/1447 litara |
Vrsta motora/broj cilindara | Blagi hibrid / 4 |
Obujam/pogon | 1332 ccm / pogon na prednje kotače |
Mjenjač | CVT automatski |
Snaga | 116 kW / 158 KS (pri 5500 okr/min) |
Okretni moment: | 270 Nm (1800 okr/min) |
Najveća brzina / 0-100 km/h | 199 km/h / 9,2 s |
Potrošnja (prosječna l) | 7,6 litara |
CO2 emisija | 125 g/km |
LED svjetla / laki naplatci | da/da |
USB/navigacija/Bluetooth | da/da/da |
Ostala oprema | dvozonski automatski klima-uređaj, DAB radio, 12,3-inčna digitalna instrument ploča, 10,8-inčni head-up zaslon, 9-inčni multimedijski zaslon, senzor za kišu, tempomat, parking senzori + stražnja kamera, kožna sjedala, panoramski krov… |
KOMENTARI