Dopadljiv kompaktni SUV sportskog izgleda

Dopadljiv kompaktni SUV sportskog izgleda

C-HR je netipično dizajnirana Toyota koja s novim paketom opreme GR Sport izgleda još atraktivnije, a pokreće je već dobro poznati hibridni sustav koji raspolaže s ukupnom snagom od 184 KS, a prava je šteta što se nudi isključivo pogon na prednje kotače

I Toyota C-HR dobiva opremu GR Sport, a promjena ima i kod C-HIC paketa opreme
Toyota u prvoj polovici ove godine prodala 18 posto više hibridnih modela
Novi izgled, ali i novi motor u Toyoti C-HR

Još kad je prije 5 godina predstavila serijsku izvedbu modela C-HR, Toyota je sve iznenadila dizajnom ovog automobila. Bio je to jedan od prvih kompaktnih SUV modela coupeovskog izgleda, koji je bio nešto potpuno drugačije od onoga što smo od Toyote navikli. Stoga nije ni čudno kako je taj model i jako dobro prihvaćen na europskom tržištu. No nedostatak u startu mu je bio izostanak snažnijeg motora u ponudi kojeg je ipak dobio krajem 2019. godine, a krajem prošle godine je najavljen i poseban GR Sport paket opreme s kojim C-HR izgleda još atraktivnije. Šteta je samo što nema nikakvih dorada ispod poklopca motora, pa se sve svodi na vanjski glanc. Koji doduše nije loš, naprotiv.

Mat plastika grila pretvorila se u sjajnu plastiku

Mat plastika grila pretvorila se u sjajnu plastiku

Tako GR Sport izvana krase 19-inčni aluminijski naplatci koji dolaze s gumama dimenzija 225/45 R19, a tu su i projektorska Bi-LED prednja svjetla, LED svjetla za maglu, dok su straga također ugrađena LED svjetla, no ovog puta s dinamičnim pokazivačem smjera. Uz to dodan je i sjaj prednjoj masci i većini ostalih dijelova karoserije od crne plastike, to je uglavnom to. Ali već i to je dovoljno za još sportskiji nastup, a sve kako bi se svidio i mlađim kupcima. Ne treba zaboraviti niti 8 bi-tonalnih kombinacija boja, kao što je ova naša crveno-crna, koja na C-HR-u izgleda odlično.

Projektorska Bi-LED prednja svjetla i svjetla za maglu

Projektorska Bi-LED prednja svjetla i svjetla za maglu

Iako u unutrašnjosti razlike nisu velike, primjetne su na prvi pogled. Tako su ugrađena sportska sjedala u kombinaciji tkanine i Alcantare, a ispred vozača je ugrađen i sportski GR volan s perforiranom kožom i šavovima od crvenog konca kojim su opšivena i sjedala te mjenjač. Pali se na start-stop gumb, na kojem je ponosno istaknuta oznaka GR, kakva je i na sjedalima, ukrasnim pragovima te vratima prtljažnika. Oznaka GR je ustvari kratica Toyotina sportskog pogona Gazoo Racing.

Udobna unutrašnjost sa sportskim detaljima

Udobna unutrašnjost sa sportskim detaljima

Ostatak unutrašnjosti već je poznat iz ostalih Toyota modela. Ugrađen je 8-inčni Toyota Touch 2 multimedijski zaslon koji nudi podršku za Android Auto i Apple Car play, a smješten je visoko na središnju konzolu, a donosi i fizičke tipke prečaca koje uvelike olakšavaju upotrebu tijekom vožnje. Doduše, brzina izvođenja radnji, kao ni sama grafika nije na razini najnovijih modela i Toyota bi trebala poraditi na tome. Komande klima uređaja su odvojene od zaslona, no više bismo voljeli da se podešavanje temperature radi putem kotačića, a ne tipke koje pomičete gore ili dolje. Podno njih je smješten i USB priključak i polica, koja bi vjerojatno trebala služiti za mobitel, no premala je, pa će iole noviji mobitel biti prevelik za nju. Šteta, jer imamo osjećaj kako su se na ovom dijelu mogli napraviti puno praktičniji pretinci. Instrument ploča je analogna s digitalnim ekranom u sredini preko kojeg možete pratiti razne informacije, a putem njega se pale i gase sigurnosni sustavi na automobilu, a takvih je ugrađeno mnogo.

Infotainment možda nije najsuvremeniji, ali je pouzdan

Infotainment možda nije najsuvremeniji, ali je pouzdan

Prostora sprijeda ima u svim smjerovima, a sjedalo vozača i volan se dovoljno izdašno mogu podešavati pa pronalazak idealne pozicije ne predstavlja nikakav problem, no putnicima straga bi moglo ponestati prostora za glavu, ali samo ako ste viši od prosjeka. Svatko od njih dobiva i praktičan nosač čaša u vratima, a nedostaju jedino ventilacijski otvori i bilo kakav 12V ili USB priključak za punjenje gadgeta. S druge strane, JBL-ov audio sustav s 9 zvučnika daje izvrstan zvuk, pa će audiofili s ovim automobilom također doći na svoje.

Na stražnjim sjedalima visoki putnici neće biti sasvim zadovoljni

Na stražnjim sjedalima visoki putnici neće biti sasvim zadovoljni

Sjedala su na testnom primjerku bila iznimno udobna, a neće vam biti naporne ni duže vožnje, a jedino bismo voljeli da sjedala imaju malo više bočnog oslonca.

Sviđa nam se što Toyota i dalje koristi analogne kazaljke uz digitalni displej

Sviđa nam se što Toyota i dalje koristi analogne kazaljke uz digitalni displej

Prilikom vožnje upravljač je prilično direktan, dok veće gume bolje prianjaju uz podlogu pa GR odlično reagira na 184 KS dajući vožnji sportski osjećaj, koji se donekle kosi s i dalje prisutnom Toyotinom udobnošću i sigurnošću. Zanimljiva kombinacija…

Prebacivanjem stražnjih sjedala kapacitet prtljažnika se povećava na 1141 litru

Prebacivanjem stražnjih sjedala kapacitet prtljažnika se povećava na 1141 litru

Dimenzije ovog modela su na razini tipičnih predstavnika kompaktne klase. Tako je C-HR dug 4.395 mm, širok 1.795 mm i visok 1.555 mm, a međuosovinski razmak broju 2.640 mm dužine. Šteta je jedino što je prtljažnik obujma tek 358 litara, a danak je to dizajnu automobila. Ako pak zatrebate više prostora, možete preklopiti naslon stražnjih sjedala, a tada se korisni obujam povećava na 1141 litru.

Kombinacija benzinca i elektromotora zajedno razvija snagu od 184 KS

Kombinacija benzinca i elektromotora zajedno razvija snagu od 184 KS

Za pogon se brine dvolitreni benzinac u kombinaciji s elektromotorom, a ukupna snaga sustava je 135 kW/184 KS, okretni moment od 190 Nm dostupan je od visokih 4.400 okretaja. Motor je uparen s automatskim CVT mjenjačem, pogon se prenosi samo na prednje kotače, a pogon na sve kotače se ne nudi ni uz doplatu.

Tzv. bi-tonalna boja u crveno-crnoj kombinaciji odlično pristaje u GR Sport izvedbi

Tzv. bi-tonalna boja u crveno-crnoj kombinaciji odlično pristaje u GR Sport izvedbi

Mjenjač često drži motor u (pre)visokim okretajima kada u kabini postaje bučno, a to se posebice događa kada jače pritisnete papučicu gasa, pa će budući vlasnici dobro naučiti dozirati pritisak. A zauzvrat ćete dobiti iznimno tih, ali i štedljiv automobil. Tijekom testa potrošnja je bila 5,2 litra u prosjeku, ali tek kad smo ga tjerali. U gradu i laganoj vožnji na otvorenoj cesti zahvaljujući hibridnoj tehnologiji može ga se držati i ispod 4 litre, a na 4,5 ako se vozi normalno. Na autocesti potrošnja ovisi o tome koliko nam je teška noga, ali to je u razmaku od 6 do 7 litara.

Izraženi krovni spojler karakteristika je svih C-HR-a

Izraženi krovni spojler karakteristika je svih C-HR-a

C-HR s GR Sport paketom opreme košta 231.800 kuna. Cijena je to s uračunatim popustom koju Toyota daje na hibride, a ako vam ne treba tako snažan model, na izbor se nudi i C-HR GR Sport sa slabijim hibridnim sustavom snage 122 KS, a cijena tada pada na 218.000 kuna s popustom. Ne treba zaboraviti da dolazi s pregršt napredne tehnologijie i dodatne opreme koja cijenu čini još atraktivnijom.

Ovaj model je namijenjen svima koji se žele isticati izgledom svojeg automobila, a Toyota je pogodila u sridu, pa je ovaj model jednako zanimljiv i mladima i starima. Cijena je fer odmjerena, a jedinstven izgled donosi prednost u odnosu na konkurenciju.

 

TEHNIČKI PODACI

Modelska godina 2021.
Dimenzije (DxŠxV) 4395 x 1795 x 1555 mm
Osovinski razmak 2640 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1485 kg/ 445 kg
Veličina prtljažnika 358/1141 litara
Vrsta motora/broj cilindara Hibrid / 4
Obujam/pogon 1598 / prednji kotači
Mjenjač Automatski, CVT
Snaga 135 kW / 184 KS (pri 6000 okr/min)
Okretni moment: 320 Nm (6000 okr/min)
Najveća brzina / 0-100 km/h 180 km/h / 8,2 s
Potrošnja (prosječna l) 5,2 litare
CO2 emisija 92 g/km
LED svjetla / laki naplatci da/da
USB/navigacija/Bluetooth da/da/da
Ostala oprema Tempomat, automatski klima-uređaj, pokretanje na gumb, 19-inčni aluminijski naplatci, DAB radio, 8-inčni infotainment zaslon, sportska sjedala presvučena kombinacijom Alcantare i tkanine…

KOMENTARI