Iako je premijera pete generacije Hyundaija Santa Fe bila još na ljeto 2023. godine, u Europu je stigla tek godinu dana kasnije. Hyundai je bio prilično uspješan s ovim modelom i na europskom tržištu, gdje su prethodne generacije prodane u preko 450.000 primjeraka, a koliko će nova generacija imati uspjeha, to ćemo tek vidjeti. Jer Santa Fe nudi puno toga, no polemike oko dizajna stražnjeg dijela su poprilične. No krenimo redom.
Novi Santa Fe je postavljen na N3 platformu grupacije Hyundai-Kia i s dužinom od 4830 mm je najveći Santa Fe do sada, ne uzimajući u obzir produžene izvedbe za kinesko tržište, a s 1900 mm širine i 1720 mm visine, te s 2815 mm međuosovinskog razmaka, riječ je o impresivnom vozilu, posebice zahvaljujući kockastom dizajnu. Prednji i stražnji kraj su gotovo okomito odrezani, a pravilne se linije nastavljaju i na blatobranima, ali i prilikom oblikovanja prednjih i stražnjih svjetala. Tu su i LED dnevna svjetla u obliku slova H sprijeda, ali i straga, no nikako ne možemo promijeniti mišljenje kako je prednji kraj vozila puno bolje dizajniran nego stražnji. No bez obzira na sve navedeno, Santa Fe djeluje pomalo futuristički, što je danas potrebno, jer se teško isticati u ovoj kategoriji vozila. Osim toga, posebno nam se svidio i jedan gadget koji je ugrađen u C nosač iza stražnjih vratiju, a riječ je o skrivenoj ručki koja vam pomaže da se popnete na kotač i da zatim lakše baratate stvarima na krovu. Kako bi se to danas reklo – cool detalj!
No stražnji kraj ima i dobrih strana. Zato ručica za otvaranje nije iznad tablice, kako bi se na prvu pomislili, već se ručica postavljena više, između svjetala, čime je malo zaštićenija od prljanja, u što smo se i mogli uvjeriti jer nas tijekom testnog tjedna često „prala“ kiša, no nismo morali prati prste nakon svakog korištenja prtljažnika. Kada su sva sjedala u upotrebi, prtljažnik je malen i iako ne postoje službeni podaci, „od oka“ bi reli da mu je obujam oko 200-tinjak litara, što je dovoljno za par vrećica iz dućana ili par mekih sportskih torbi za trening. No sa samo pet sjedala u upotrebi, prtljažnik raste na velikih 628 litara, a kada se koriste samo prednja sjedala, onda je na raspolaganju čak 1949 litara. A ono što je najbolje, zahvaljujući kutijastoj karoseriji, iskoristivost je izrazito velika, jer će u njega stati i velike kutije.
Ulaskom na vozačevo mjesto, odmah dolazite do zaključka kako je riječ o jako bogato opremljenom modelu jer je podešavanje sjedala i upravljača na struju, uz to, prednja sjedala su grijana i ventilirana, a stražnja su grijana. Grijan je i upravljač, a klimatizacijom se upravlja putem fizičkih i dodirnih tipki. Ispred vozača se nalazi 12,3-inčni zaslon instrumenata, na koji se nastavlja multimedijski zaslon iste dijagonale. Digitalni okrugli prikaz brzinomjera i s desne strane jednako velikog prilagodljivog okruglog prikaza raznih informacija prilikom uključivanja žmigavca pretvaraju se u ekrani koji pokazuju mrtvi kut putem kamera s lijeve, odnosno desne strane, što uvelike povećava vidljivost, a funkciju možete koristiti i prilikom parkiranja uz rubnik, kada se zahvaljujući njima možete parkirati na milimetar.
Multimedijski zaslon donosi poznati Hyundaijev raspored i prilagodljivost, no voljeli bi da Hyundai poradi na jednostavnijem isključivanju neželjenih sigurnosnih sustava, jer trenutačno morate zaslon dotaknuti barem devet puta kako bi isključili tek par osnovnih sustava. No zato su nam se svidjele fizičke tipke za glazbu koje su postavljene tik iznad klimatizacije, a tu su i čak dva bežična punjača na konzoli između prednjih sjedala. Tako su i USB priključci, kao i ostale funkcijske tipke. Ne smijemo zaboraviti napomenuti i kako se ispred suvozača nalazi i dodatan pretinac za sitnice, koji ima gumenu podlogu, pa predmeti neće „letjeti“ po njemu tijekom vožnje.
Prostora sprijeda ima zaista mnogo u svim smjerovima, a isto vrijedi i za drugi red sjedala. On je klizan i ima naslone koji se podešavaju po nagibu. Putnike očekuju i ventilacijski otvori koji su ugrađeni u B stupove, dok se prekidači za grijanje sjedala nalaze u vratima. Također, USB priključci su ugrađeni u naslone sjedala, a u suvozačev naslon su ugrađeni i prekidači za podešavanje sjedala. Time se omogućilo da se i putnici straga mogu koristiti pretincem ispod prednjeg naslona za ruke, jer se isti može otvoriti i sa stražnjih sjedala. A treći red sjedala je ipak namijenjen za djecu, jer će odraslima nedostajati mjesta za noge, ali i za glavu, a ista stvar je i uglavnom kod svih konkurenata. Ipak ni jedan SUV ne može ponuditi istu količinu prostora kao nekadašnji monovolumen.
Novi Santa Fe je dostupan isključivo kao hibrid ili kao plug-in hibrid (PHEV), a testni model je pokretao PHEV sustav koji se sastoji od 1,6-litrenog turbo benzinskog motora koji razvija snagu od 118 kW/160 KS i nudi 265 Nm okretnog momenta i elektromotora koji razvija snagu od 72 kW/98 KS i nudi 304 Nm okretnog momenta. Ukupna snaga sustava je 186 kW/253 KS i 367 Nm okretnog momenta. Sustav je uparen sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem i baterijom kapaciteta 13,8 kWh, a snaga se prenosi na sve kotače. PHEV izvedba uvijek dolazi u takvoj konfiguraciji, dok kod hibridne izvedbe možete birati između pogona na dva ili na sve kotače.
S punom baterijom na struju možete prijeći oko 45 km, a tada je i prosječna potrošnja benzina oko 4 litre, no s praznom baterijom potrošnja raste na, i dalje prihvatljivih, 7 do 10 litara, ovisno kuda se vozite i koliko vam je teška noga na gasu. Naravno, najviše troši na autocesti, jer se baterija brzo potroši, pa onda sav rad preuzima benzinski motor, dok mu težina od preko dvije tone i kockasta karoserija ne pomažu u radu. Santa Fe nije sportaš, bez obzira na puno konja, i sve je podešeno na smireniju vožnju, a jedino automatski mjenjač ponekad zna biti neodlučan. Na primjer, pri dugim uzbrdicama, na kontinuirano jednak pritisak na papučicu gasa, stalno će mijenjati brzine – malo u nižu, malo u višu, pa pritom zna i malo trzati, no u drugim situacijama nema problema. Ovjes je također dobro podešen pa nema neugodnih ljuljanja kakve smo očekivali od ovako velikog automobila.
Hyundai Santa Fe više nije jeftin model, posebice ako se odlučite za najskuplju izvedbu, kakvu smo imali na testu, a čija cijena je 76.834 eura, no cijene startaju već od 54.990 eura za hibridnu izvedbu s pogonom na dva kotača i sasvim solidnom opremom, što je već puno prihvatljivije.
TEHNIČKI PODACI: | |
Dimenzije (DxŠxV) | 4830 x 1900 x 1720 mm |
Osovinski razmak | 2815 mm |
Masa vozila/dopuštena nosivost | 2165 kg/ 575 kg |
Veličina prtljažnika | 628/1949 litara |
Vrsta motora/broj cilindara | Hibridni/4 |
Pogon | Svi kotači |
Mjenjač | Automatski, 6 stupnjeva prijenosa |
Snaga benzin + Snaga elektro/ukupno | 118kW/160KS + 72kW/98KS/ 186kW/253KS |
Okretni moment benzin + elektro/ukupno | 265 Nm + 304 Nm/ 367 Nm |
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 180 km/h / 9,3 s |
Prosječna potrošnja benzin/struja | 8,1 l/100 km / 19,8 kWh/100 km |
CO2 emisija | 171 g/km |
Cijena | 76.834 eur |
Oprema | 12,3-inčni digitalni instrumenti, 12,3-inčni multimedijski sustav, head-up zaslon, BOSE premium audio sustav, automatski klima-uređaj, kožna sjedala, prednja sjedala grijana i hlađena, straga grijana, 7 sjedala, dvostruki bežični punjač, kamere u 360 stupnjeva, LED svjetla, 20-inčni aluminijski naplatci… |
KOMENTARI