TEST Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 TechRoad: Za brojnu obitelj

TEST Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 TechRoad: Za brojnu obitelj

Sedmerosjed omogućuje i brzi prelazak do željene relacije jer testiranu Dacia Lodgy pogoni motor sa 130 KS

(Ne)moguća usporedba: Mercedes-AMG E 63 S vs Dacia Logan
TEST Dacia Duster 1.5 dCi 110 4WD Prestige
TEST Dacia Sandero Black & White 0.9 Tce 90

Kome je Dacia Lodgy namijenjena? Taksistima, obiteljima s većim brojem članova ali i tvrtkama koje trebaju modularno vozilo koje će se u tren oka pretvoriti u dostavno vozilo. Iako se u unutrašnjosti nalazi sedam sjedala na koja se može smjestiti do sedam osoba, u treći red će najvjerojatnije sjesti djeca i niže osobe.

Prtljaga tada nije u prvom planu, ako vas baš ide sedmero jer je tada kapacitet prtljažnika samo 207 litara, uz nosivost do 648 kilograma. Ali ako u vozilo sjedne šest osoba, tada se jedno sjedalo u trećem redu može i izvaditi kroz minutu-dvije i ostaviti u garaži, u kući, na tavanu. Može i ostati u vozilu, zajedno s drugom prtljagom. Preklapanjem sjedala u drugom redu i vađenjem van u trećem dobit će se obujam do 2617 litara.

Mnogostruke se mogućnosti prilagodbe koje nudi Dacia Lodgy. Moguće je dakle izvaditi sjedala u trećem redu dok se sjedala u drugom redu preklapaju i naslanjaju iza prednjih pa se time otvara ogromni prostor za smještaj ormara, većeg hladnjaka, nekoliko velikih televizora. Tada postaje dvosjed. A obično se uz dvosjede veže sportski naglasak.

I u tom pogledu testirana Dacia Lodgy ima što za ponuditi jer se ispod poklopca motora nalazi četverocilindrični motor obujma 1,3 litre. Dakle, novi motor koji se nalazi i u drugim automobilima ne samo u grupaciji Renault – Nissan – Dacia nego i u mnogo skupljim brandovima. Pa ako je tako, onda mora da je i dobar. I jeste, u praksi, potentan je, agilan. Zaista potegne kad je potrebno, a ako vam ne trebaju sve te konjske snage onda ih možete i umanjiti pritiskom na eko tipku. Tada je motor manje responzivan, a samim time i potrošnja goriva.

Uz predlaganje za sljedeći stupanj na oko 2000 okretaja (ali može potegnuti i ranije), ako se toga držite, moguće je potrošnju poprilično smanjiti u odnosu na onu kada se vozi sa svim raspoloživim konjima. Ustrebaju li, u pripravnosti su te se odazivaju na pritisak papučice gasa do kraja. U praksi, potrošnja se kreće od 5 do 6 litara na otvorenoj cesti, od 7 do 8 u gradu te na autocesti oko 8 litara.

U drugoj će Dacija Dokker postići 95 km/h što znači da je praktična i za pretjecanja, bez straha da će izgubiti dah pri tome. Upareni ručni mjenjač dobro se ponaša, ima kratke hodove ručice, a izrađen je od kože kao i kolo upravljača. Za upravljač ne možemo reći da je pretjerano precizan, ali je iskoristiv u vožnji. Odlučite li se na agilniju vožnju koja znači i česte promjene smjera, recimo ako pretječete jedno po jedno vozilo u koloni, budite spremni na više motanja.

Sjedi se na mekanim ali udobnim sjedalima, s tim da vozač ima mogućnost podešavanja svoje visine. Dobra je i preglednost vozila u vožnji, ali kad imate (jako dobru i u noćnim uvjetima) stražnju kameru i stražnje parking senzore onda nema straha niti ako ste manje iskusan vozač kojem je parkiranje problem. Zgodno je što sva stakla imaju električno podizanje, zgodno je što ručni klima uređaj ima tri kružna prekidača, a sviđaju nam se i pretinci u interijeru. Naročito onaj na gornjem dijelu instrument ploče koji se može i zatvoriti.

Dacia Lodgy je poprilično prostrana, udobna u vožnji, ali odiše onim klasičnim stilom što se tiče uređenja unutrašnjosti pa je na dodir sve tvrdo, ali istovremeno i lagano za održavanje. Vlažnu krpu u ruke i sve je čisto za minutu-dvije.

Vizualno, u metalik plavoj Cosmos boji i crvenim linijama na vanjskim retrovizorima Dacia Lodgy, zaštitnim plastikama oko blatobrana i u donjem dijelu karoserije te srebrnim prednjim i stražnjim završetkom odbojnika i aluminijskim naplatcima od 16 inča mnogima koji ciljaju na takav tip vozila je dobar izbor. Naročito ako ih je više u kući. Dobro će doći i obrtnicima koji preko tjedna prevoze materijal i alat za rad, a za vikend žele obiteljski automobil za odlazak u prirodu. Techroad izvedba označava nešto više multimedije poput navigacije, Bluetootha, touch ekrana od 7 inča, spajanja USB sticka s glazbom direktno na infotainment.

Lodgy je opremljen je sustavom ABS s funkcijom pomoći pri naglom kočenju, četirima zračnim jastucima, elektroničkim sustavom za nadzor stabilnosti vozila (ESC) i sustavom ISOFIX za jednostavno pričvršćivanje dječjih sjedalica.

U ponudi motora za Lodgy su dizel s 95 i 115 KS te benzinac sa 130 KS ukoliko vas zanima Stepway odnosno Techroad izvedba. Sama Techroad izvedba donosi: 16″ dvobojni Flexwheel naplatci, prekrivalo prtljažnog prostora, presvlake TechRoad, vanjske ručice na vratima u crnoj boji, pojedini elementi unutrašnjosti u crno-bijeloj boji, vanjska osvrtna ogledala u sjajno crnoj boji s matiranim uzorkom.

Cijena do registracije za Daciju Lodgy je 134.570 kuna, a tu su uključeni i neki dodaci poput spomenute metalik boje, parking senzora i kamere, električnog podizanja stražnjih stakala te rezervnog kotača standardne veličine koji košta 550 kuna. Početna cijena starta od 115.500 kuna za dizel 1.5 Blue dCi 95 te ćete za taj novac dobiti udoban jednovolumen s 2810 mm međuosovinskom razmaka, sa svim benefitima koje smo naveli.

 

G TOČKA

Unutrašnjost se poput transformera pretvara iz sedmoerosjeda u praktički dvosjed (uz preklopljena sjedala u drugom redu)

 

PLUS

– modularnost sjedala
– prostranost
– udoban ovjes
– solidna opremljenost
– cijena

MINUS

– putno računalo ne prikazuje više informacija istovremeno
– buka u unutrašnjosti pri većim brzinama vožnje
– obujam prtljažnika sa sedam sjedala

 

 

KOMENTARI