TEST Dacia Dokker 1.3 TCe 130 Techroad: Brzi dostavljač

TEST Dacia Dokker 1.3 TCe 130 Techroad: Brzi dostavljač

Izuzetna otvorenost, prilagodljivost i prostranost karakteriziraju Daciju Dokker, uz snažan benzinski motor

Novi Peugeot 5008 sa sedam sjedala i velikim prtljažnikom
Novi Mitsubishi Outlander PHEV modelske godine 2019.
Što kažete na Porsche Cayenne sa 680 KS i 40 km dosega na struju

Zamislite dostavno vozilo koje je najbrže u gradu. Najstartnije je na semaforu, bez problema obavlja međuubrzavanja, a na dostavu stiže i prije vremena. Tko ne bi koristio usluge takve dostavne službe koja nikad ne kasni. Prije nego li spustite slušalicu dostavljač je već pred vratima i zvoni.

Iako ova najava testa izgleda šaljivo, u stvarnosti je zaista tako. Uz snažan 1,3-litreni Tce benzinski turbo motor s četiri cilindra, inače relativno novi motor koji se ugrađuje u veći broj modela i marki automobila, zabava na kotačima traje u svakom trenutku. 130 KS u dostavnom vozilu koje služi i kao putničko pa se može kombinirati za posao i obitelj možda ne djeluje puno u odnosu na današnje automobile.

Ali, Dokker se ipak ističe u masi dostavnih lakih komercijalnih vozila ne samo performansama koje se osjete i u gradu i na otvorenoj cesti i na autocesti nego i detaljima poput nešto bogatije opremljenosti (za ovaj brand), ali i za općenito dostavna vozila. Zato i ima naziv (opreme) Techroad koji ne ispunjava svoju svrhu baš u potpunosti jer se recimo kamera za vožnju unatrag treba dodatno platiti. Ali, standardna oprema ima potencijala za svakodnevnu upotrebu.

U vizualnom pogledu Dokker izgleda skladno uz tamnosivu Comete boju koja se plaća 3400 kuna, a plastični rubovi oko blatobrana sigurno će dobro doći manje opreznim vozačima. Pronaći ćemo i srebrnu boju u donjem dijelu prednjeg i stražnjeg branika te zgodne pravokutnike na maski hladnjaka. Sporta nota kao da se pokušava istaknuti crvenim linijama na vanjskim retrovizorima. Ustreba li, na krovu se nalaze i nosači koji će proširiti ionako velik tovarni prostor.

Prostranost

Ono što najviše privlači pozornost na Dokkeru dužine 4388 mm su praktična bočna klizna vrata s obje strane. Dodajmo i asimetrična stražnja vrata na prtljažniku pa kad se sve to otvori postoji mogućnost da vas „udari malo jači propuh“. Ulaz straga je širok, nije visoko postavljen pa je utovar tereta jednostavniji u praksi (visina najniže točke prtljažnika je 53 cm). Vrata se mogu i široko otvoriti, po potrebi.

Odgovarat će vam nešto viša podnica sa 190 mm udaljenosti od tla kako biste bez problema prošli i preko različitih prepreka. Ukupan prtljažni prostor s podignutim sjedalima je respektabilan te Dokker nudi 800 litara. Ukoliko se koristi prostor s oborenim stražnjim sjedalima u praksi to znači 3000 litara i prijevoz predmeta dužine do 157 cm (mi smo izmjerili 160 cm). Ukupna širina tovarnog prostora je 1372 mm (1130 mm između blatobrana).

Spuštanjem i preklapanjem sjedala u drugom redu prostor poprilično naraste i tek tada imamo priliku vidjeti koliko prostora skriva Dokker. Pri vožnji unatrag dobro će doći i kamera i stražnji parking senzori. Dvaput je dvaput, s razlogom jer u potpunom mraku nećete baš dobro vidjeti situaciju iza sebe.

U interijeru se nalazi veći broj pretinaca u koje se mogu smjestiti razne sitnice i papiri, a većina njih nije zatvorena. Ali se zato iznad glave nalazi veća polica koja omogućuje skrivanje štošta toga. Tu se nalazi i dodatni retrovizor zgodan za nadzor ne samo tereta nego i putnika na stražnjoj klupi koji će do zraka doći preko leptir bočnih stakala. Time se štedi na masi vozila.

Interijer i eksterijer

U interijeru ponovo vidimo crvene linije na otvorima ventilacije te na dobro dizajniranim presvlakama sjedala na kojima piše Stepway. Dakle, unutrašnjost je razigrana i nije monotona. Sjedala su udobna, nemaju izražene bočne potpore kakve idu uz veću snagu motora jer Dokker je ipak namijenjen kao dostavno vozilo, što znači češće izlaske i ulaske u vozilo kako bi se praktičnije sve odvijalo. Vozačka pozicija je dobra s mogućnošću podešavanja sjedala i po visini, vozilo ima veće ostakljene površine te je pregledno u vožnji.

Naravno, materijali u interijeru su tvrdi na dodir, to i očekujemo i to ćete s razlogom dobiti kako biste što manje morali brinuti o kokpitu i održavanju – dovoljna je vlažna krpa i sve je čisto kroz nekoliko sekundi.

I dalje „lajkamo“ kontrolu klimatizacije s tri kružna prekidača kojima upravljamo i bez pogleda. Stara dobra škola. Ispod njih nalaze se prekidači za eko vožnju (ako vam je papučica gasa preosjetljiva i morate se kontrolirati što se tiče brzine vožnje, ali i potrošnje goriva) te za tempomat i ograničavač brzine. Potonji dobro dođe za vožnju po lokalnim cestama kako se ne bi pokupila kakva fotografija s kamere.

I dalje je kontrola tempomata i ograničavača brzine nešto kompliciranija, ako ju možemo tako nazvati. Sastoji se od tipaka na tri mjesta – ispod komandi ručnog klima uređaja (već u osnovnoj opremi Essential) te na lijevom i desnom dijelu kola upravljača.

Multimedija je standardno poznata, uz početni 7-inčni ekran osjetljiv na dodir na kojem se nalazi šest početnih ikona kojima se dolazi do FM radija, spojenih multimedijskih vanjskih uređaja (ima i ulaz za USB stick), spajanje telefona preko Bluetootha, navigaciju i kartu te postavke, a sve je prevedeno na hrvatski jezik. Na žalost, kod nekih proizvođača koji prodaju vozila na hrvatskom tržištu i dalje ne postoji podrška za hrvatski jezik.

Dokker u vožnji

Uz šest stupnjeva ručnog prijenosa Dacia Dokker solidno raspoređuje svoju snagu kako bi se smanjila i potrošnja goriva u raznim situacijama, iako je za više opterećeno vozilo uobičajenije da ima manji broj stupnjeva prijenosa kako bi sve bilo agilnije. Ali, ne vozimo se uvijek puni i pod punim teretom. Za smanjenje potrošnje benzina poslužit će i start-stop sustav koji se može i isključiti s prekidačem ispod ručne kočnice, ali će vam zato uporno svijetliti LED-ica i smetati vam u vožnji po mraku.

Na 16-inčnim lakometalnim naplatcima i Continental gumama 195/55 R16 Dokker je solidno udoban, a pri 130 km/h motor se u šestom stupnju vrti pri 2700 okretaja što znači da motor neće stvarati buku u interijeru. Jasno, nešto više će se čuti vjetar izvana ukoliko pretjerate, ali tome pridonosi i masivnost samog Dokkera. Koji platformu dijeli s Dacijom Dokker koja također dolazi s istim 1.3 Tce motorom od 130 KS.

Nismo niti očekivali, a niti dobili veliku preciznost upravljača pa ako zaista planirate brže i dinamičnije voziti Dokker u ovom izdanju budite oprezni što se tiče naglijih pokreta koji traže nešto više zakretanja kola upravljača obloženog goveđom kožom i podesivog po visini. Ali ćete s mjenjačem s kratkim hodom ručice i kočnicama biti zadovoljni, pa čak i s potrošnjom u nekim situacijama. Ali ne u svim, jer snažniji motor i aerodinamika kakvu vidite ne mogu baš biti štedljiva kombinacija.

Pri 130 km/h Dacia Dokker troši oko 8,5 litara benzina; sve iznad toga znači izuzetno veliku potrošnju goriva. Na otvorenoj cesti smo imali 5,5 litara. A gradska vožnja ovisi o opterećenju vozila, o režimu vožnje pa su moguća manja ili veća odstupanja od prosjeka tvorničkog podatka od 7,4 litara. Mi smo imali potrošnju između 7 do 8 litara.

Po pitanju performansi imat ćete se s čime pohvaliti – 189 km/h djeluje respektabilno kao i 9,2 sekunde s mjesta do 100 km/h, uz 220 Nm okretnog momenta dostupnog već pri 1750 okr/min. Ipak, jače performanse se osjete oko 2000 okretaja, a Dokker je dobar i pri međuubrzavanjima. Primjetno je to ne samo u gradu nego i na autocesti kad nakon kočenja moramo ubrzati pa nije potrebno niti ići u niži stupanj prijenosa.

Ovjes sve dobro trpi, iako su naginjanja uobičajena, ali torzijska opruga straga i McPherson ovjes sprijeda sve to dobro balansiraju. Nema iznenađenja u vožnji. U ponudi benzinskih motora su 1.6 SCe sa 100 KS (postoji i LPG inačica), 1.2 TCe sa 115 te testirani 1.3 TCe sa 130 KS dok u ponudi dizelaša dolazi 1.5 dCi u izvedbi sa 75 i 95 KS. Sve verzije osim ove najjače imaju ručni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa.

Lako komercijalno vozilo Dokker se od 2012. godine sviđa ljudima koji ne traže mekane materijale nego iskoristivost prostora, performanse u vožnji, prilagodbu različitim situacijama u kojima se nađu. Ne brinite niti za sigurnost jer dolazi sa sustavom ABS s funkcijom pomoći pri naglom kočenju, s četiri zračna jastuka, sa sustavom ISOFIX za jednostavno pričvršćivanje dječjih sjedalica, elektroničkim sustavom za nadzor stabilnosti vozila (ESC) te pomoći pri kretanju na uzbrdici.

Cijena za Daciju Dokker s benzinskim atmosferskim motorom snage 100 KS počinje od 109.900 kuna (studeni 2019.), a isto toliko košta i dizelska sa 85 KS. Naš testni Dokker košta 128.400 kuna plus dodaci (metalik boja 3400 kn, rezervni kotač 550 kn i stražnji parking senzori plus stražnja kamera za 700 kn) te u konačnici cijena vozila do registracije s PDV-om iznosi 133.050 kuna.

 

G TOČKA

Riječ dokker je složenica od riječi dock i worker pa u prijevodu znači radnik na pristaništu

 

PLUS

– teretni prostor
– klizna vrata
– pretinci u interijeru
– potentan motor
– oprema

MINUS

– upravljač
– izolacija pri većim brzinama vožnje

 

 

KOMENTARI