Svjetska premijera: Porsche Taycan u dvije izvedbe

Svjetska premijera: Porsche Taycan u dvije izvedbe

Porsche je i službeno predstavio svoj prvi sportski potpuno električni automobil Taycan

Najprodavaniji električni automobil na svijetu je…
Byton: najbrži automobil na autocesti podataka
Infiniti na Pebble Beach Concours d’Elegance

Porsche Taycan Turbo i Porsche Taycan Turbo S oznake su koje će nositi snažna električna kombinacija uz potrošnju od oko 26 kWh/100 km. Najavljene su i manje snažne izvedbe krajem 2019. godine, a u 2020. godini stiže Taycan Cross Turismo. Istovremeno, najavljeno je ulaganje od 6 milijardi eura u elektromobilnost.

Porsche Taycan Turbo S i Porsche Taycan Turbo s pogonom na sve kotače uz dva električna motora od sada su dostupni za narudžbu i u Njemačkoj uključujući opremu specifičnu za pojedinu zemlju i PDV koštaju 185.456 eura odnosno 152.136 eura.

Najjača izvedba Taycana, Turbo S, postiže 560 kW (761 KS) overboost snage u kombinaciji s Launch Controlom, dok je kod Taycana Turbo do 500 kW (680 KS). Za ubrzanje s mjesta na 100 km/h modelu Taycan Turbo S je potrebno 2,8 sekundi, a modelu Taycan Turbo 3,2 sekunde. Turbo S raspolagat će dosegom do 412 kilometara, a Turbo verzija do 450 kilometara (sukladno WLTP-u). Maksimalna brzina kod oba modela s pogonom na sva četiri kotača iznosi 260 km/h.

Ono što je već najavljivano, Taycan je prvo serijsko vozilo koje dolazi s naponom sustava od 800 volti umjesto 400 volti, koliko je uobičajeno za električne automobile. Od toga vozači Taycana profitiraju posebice tijekom vožnje: za samo pet minuta baterija se može napuniti istosmjernom strujom (DC) u mreži stanica za brzo punjenje s dodatnih 100 kilometara dosega (prema WLTP-u).

Vrijeme punjenja za pet do 80 posto SoC-a (State of Charge/napunjenost baterije) u idealnim uvjetima iznosi 22,5 minuta, a maksimalna snaga punjenja (peak) 270 kW. Ukupni kapacitet Performance baterije Plus iznosi 93,4 kWh. Kod kuće vozači Taycana svoj automobil jednostavno mogu napuniti izmjeničnom strujom (AC) s do jedanaest kW.

Sprijeda djeluje posebno širok i plosnat uz snažno zaobljene blatobrane. Siluetu određuje sportska i prema otraga padajuća krovna linija. Karakteristična je i snažno isklesana bočna strana. Uska kabina, uvučeni C stup i izražena ramena blatobrana rezultiraju snažnim naglaskom stražnjeg dijela vozila što je tipično za marku.

Tu su i inovativni elementi kao što je Porsche natpis sa staklenim efektom koji je integriran u svjetlosnu traku u stražnjem dijelu. Aerodinamički optimirani osnovni oblik s vrijednošću cW od 0,22 daje ključan doprinos niskoj potrošnji energije i posljedično velikom dosegu.

Centralni 10,9 inča veliki zaslon za zabavu i informiranje te dodatni, opcionalni zaslon za suvozača kombinirani su na način da tvore integriranu staklenu traku u black-panel izgledu. Sve su upravljačke površine za Taycana kompletno nanovo koncipirane. Generalno je jako smanjen broj klasičnih hardverskih upravljačkih elemenata kao što su prekidači ili tipke. Umjesto toga upravljanje se odvija na pametan i intuitivan način – putem upravljanja na dodir ili glasovnim upravljanjem koje reagira na komandu „Hey Porsche“.

„Garaže za stopala“ – udubine u bateriji u stražnjem prostoru za stopala – osiguravaju udobnost na stražnjoj klupi i omogućuju nisku visinu vozila koja je tipična za sportska vozila. Na raspolaganju su dva prtljažnika: Prednji ima zapreminu od 81 litre, dok stražnji ima 366 litara.

 

KOMENTARI