Novi rekord: Porsche Taycan

Novi rekord: Porsche Taycan

Desetak dana prije svjetske premijere Porsche Taycan postavio je novi rekord na stazi Nürburgring-Nordschleife

10 godina Porsche Panamere
Prodaje se Ferrari Eltona Johna
50 godina modela Porsche 914

Nürburgring-Nordschleife najizazovnija je trkaća staza na svijetu na kojoj se vrlo često obaraju prethodni rekordi. Jedan takav upravo je postavio Porsche Taycan, električni automobil koji će službenu svjetsku premijeru imati 4. rujna 2019. u njemačkom Berlinu, u Kanadi i u Kini.

7 minuta i 42 sekunde bile su potrebne za osvajanje staze, a rekord je na stazi dugoj 20,6 kilometara postavio test vozač Lars Kern. Rekord se odnosi na kategoriju potpuno električnih automobila s četvora vrata.

Lars Kern već neko vrijeme s Porsche automobilima obara rekorde na stazi u Njemačkoj

Ipak, četiri sekunde manje trebale su Porsche Panameri Turbo u lipnju 2016. kada je na „Zelenom paklu“ ostvareno vrijeme od 7:38 minuta. U kategoriji sportskih automobila rekord od 6:44:749 drži Porsche GT2 RS MR, a rekord je 25.10.2018. također postigao Lars.

Lars je oduševljen potpuno novim modelom u Porscheovoj ponudi koji će krajem godine krenuti u prodaju. Fascinirala ga je stabilnost Taycana na dijelovima staze kao što je Kesselchen na kojem se razvijaju velike brzine, ali i neutralnost vozila prilikom ubrzavanja iz uskih dijelova staze, poput Adenauer Forst. Taycan koristi upravljanje stražnjom osovinom, a gume koje su korištene za obaranje rekorda su 21-inčne.

Taycan je prvi, potpuno električni sportski automobil iz Porschea čijim performansama predstoji cijeli niz impresivnih tehničkih značajki. Na prednjoj i stražnjoj osovini nalaze se dva elektro motora ukupne snage veće od 600 KS, a samim time i pogon na sve kotače. Zbog toga su djelovanja sigurnosnih sustava u vožnji brža nego kod klasičnih automobila jer ako jedan kotač ima više proklizavanja tada će električni motor u djeliću sekunde odraditi reguliranje i stabilizaciju vozila.

Bit će to prvo produkcijsko vozilo koje koristi 800-voltni napon, a ne uobičajenih 400 V kao kod drugih električnih automobila čime se ostvaruju razni benefiti i viša iskoristivost u vožnji. U Sport Plus načinu vožnje vozačevi zahtjevi implementiraju se na ekstremno brz način, a kao rezultat dizajnirana je strategija hlađenja i grijanja baterija kako bi se i dobile maksimalne performanse.

Otvaraju se poklopci za hlađenje zrakom, regulira se stražnji spojler i njegovo podizanje dok je podvozje optimizirano za maksimalne performanse trkaće staze, a ovjes se postavlja u najnižu poziciju.

Putem Porsche 4D-Chassis Control analizira se i sinkroniziraju se svi elementni šasije u stvarnom vremenu. Prilagodljivi zračni ovjes s tro-komornom tehnologijom uključuje elektroničku regulaciju prigušivanja PASM (Porsche Active Suspension Management), Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) elektromehanički prati stabilizaciju pri vožnji, uz Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).

Porsche Taycan 100 km/h lovi za manje od 3,5 sekundi, postiže brzinu veću od 250 km/h, a o 0 do 200 km/h treba mu ispod 10 sekundi.

KOMENTARI