Rotacijski motor za neograničenu vožnju električne Mazde MX-30

Rotacijski motor za neograničenu vožnju električne Mazde MX-30

Mazda MX-30 od sada je dostupna i u novoj plug-in hibridnoj izvedbi, gdje rotacijski motor ne pokreće automobil, već proizvodi struju, pa uz punu bateriju i pun spremnik goriva ova izvedba ima autonomiju od 600 km.

Poslušajte zvuk dvosjeda Abarth 124 Spider 2019
Priča: Cesta za Hakone
Nova Mazda MX-5 ostaje vjerna originalu: stiže za dvije godine s benzinskim motorom i stražnjim pogonom

Prije nekoliko dana je Mazda najavila novu izvedbu modela MX-30, a sada je i službeno predstavljena MX-30 e-Skyactiv R-EV. Riječ je o plug-in hibridu, no ne o onakvom kakav vam prvi pada na pamet. Naime, ovo je u globalu i dalje električni model, ali s novim rotacijskim motorom koji proizvodi struju.

Naime, u najnoviju izvedbu je ugrađen novorazvijeni Wankel motor obujma 830 ccm koji ima izravno ubrizgavanje i visok omjer kompresije 11,9:1. On razvija snagu od 55 kW/75 KS pri 4700 okretaja i nudi okretni moment od 116 Nm, no on ni u jednom trenutku ne pokreće pogonske kotače, odnosno barem ne izravno.

Naime, njegova je svrha isključivo proizvoditi struju koja onda pokreće elektromotor koji razvija maksimalnu snagu od 125 kW/167 KS i pritom nudi okretni moment od 260 Nm. Tu je i 17,8 kWh baterija koja se može puniti putem utičnice, no, budimo realni, vjerojatno će je puniti samo ugrađeni rotacijski motor.

Naime, ova izvedba ima obujam spremnika goriva od 50 litara, što je u današnje vrijeme za svaku pohvalu, a uz punu bateriju i pun spremnik autonomija je 600 km. No kada nestane struje, jednostavno odete na benzinsku postaju i natočite benzin, a rotacijski motor će nastaviti raditi struju za pokretanje. Ako vam je ovo poznato, u pravu ste. I Nissan u Qashqaiju ima sličan sustav e-Power, no tamo struju proizvodi klasičan benzinac.

Spomenimo i kako je ova izvedba teška 1703 kg, no za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba 9,1 sekundu, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 140 km/h. Mazda je već objavila i cijene u Njemačkoj, gdje ova izvedba starta od 35.990 eura, kao i potpuno električna izvedba. Ako će se isto dogoditi i kod nas, onda će startna cijena biti 36.630 eura, odnosno gotovo istovjetno kao tamo.

KOMENTARI