Ferrari je započeo priču sa svojim XX modelima 2005. godine, a upravo su predstavljena dva nova modela – SF90 XX Stradale i SF90 XX Spider, a riječ je o posebnim brzim automobilima koji su ipak legalni za vožnju po cesti. Osim toga, bit će proizvedeno svega 799 primjeraka coupe izvedbe, odnosno 599 primjerka spider izvedbe, pa će ih biti prilično teško vidjeti uživo.
Riječ je o plug-in hibridima koje pokreće kombinacija 4,0-litrenog biturbo V8 benzinskog motora i tri elektromotora koji daju ukupnu snagu sustava od 757 kW/1030 KS, što je 30 KS više od standardne izvedbe. Benzinski motor je dorađen pa daje 17 KS snage više nego na standardnom modelu.
Što se tiče elektromotora, dva se nalaze na prednjoj osovini, dok je treći smješten između benzinskog motora i mjenjače, , a njihova je ukupna snaga povećana za 13 KS. Oni su upareni sa 7,9 kWh baterijom koja omogućuje vožnju na struju do 25 km, taman da po noći ne probudite najbliže susjede. Što se pak vožnje na struju tiče, tom je načinu vožnje maksimalna brzina ograničena na 135 km/h.
A kad je SF90 XX u kvalifikacijskom načinu vožnje sustav omogućuje dodatnu snagu pri izlasku iz zavoja, čime se poboljšava vrijeme, a baterija bi trebala omogućiti do 30 ovakvih energijskih ubrizgavanja. Ferrari kaže kako ova značajka poboljšava vrijeme kruga u Fioranu za 0,25 sekundi.
Automatski mjenjač s 8 stupnjeva prijenosa dolazi s dvostrukom spojkom i modificiranim softverom koji proizvodi dodatnu buku pri prebacivanju brzina, a sve ovo navedeno omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 2,3 sekunde i maksimalnu brzinu od 320 km/h.
Tu su i vizualne razlike između standardnih i novih izvedbi, pa se sprijeda vidi veći splitter koji usmjerava zrak ispod automobila, promijenjena je i prednja hauba, dok su straga vidljiva dva usisnika iznad poklopca motora. Tu su i dodatni otvori na stražnjim blatobranima, kao i veliki stražnji spojler.
Unutrašnjost pak donosi mnogo Alcantare i karbona, a tu su i potpuno nova sportska sjedala koja su posebno dizajnirana za ovaj model, a sve kako bi doživljaj vožnje bio što bolji. I za kraj ostaje cijena, a ona iznosi 770.000 eura za SF90 XX Stradale, odnosno čak 850.000 za SF90 XX Spider. To je ogromna razlika u cijeni, ako se uzme u obzir kako standardni SF90 Stradale košta 440.000 eura, dok standardni SF90 Spider košta 478.000 eura. No vjerojatno kupce ovih posebnih izvedbi neće nedostajati.
KOMENTARI