Lexus RZ 450e je potpuno novi model koji je od početka razvijan kao električno vozilo, a temelji se na e-TNGA platformi za električna vozila. On je luksuzna izvedba dva već poznata modela – Toyote bZ4x i Subaru Solterre, no svojim jedinstvenim sustavima i kvaliteti materijala će ipak biti klasu iznad njih.
Ovaj je model i prvi Lexus koji koristi DIRECT4 sustav pogona na sve kotače, a riječ je o inteligentnom sustavu koji konstantno usklađuje trakciju sva četiri kotača, tako da automatski i neprekidno distribuira pogonsku silu. DIRECT4 koristi senzore elektroničke upravljačke jedinice (ECU) za prikupljanje i ocjenjivanje niza čimbenika te reagiranje na iste, a među njima su brzina vozila, kut upravljanja i G sile. Temeljem tih podataka sustav izračunava i odmah primjenjuje odgovarajući okretni moment na svaku e-Axle osovinu za maksimalno držanje ceste i prianjanje uz podlogu. Omjer okretnog momenta na prednjoj i stražnjoj osovini podešava se od nula do 100 ili od 100 do nula za tek nekoliko milisekundi, što je brže od bilo kojeg mehaničkog sustava.
Sustav elektroničkog upravljanja One Motion Grip predstavlja jednu od najznačajnijih novih tehnologija predstavljenih u Lexusu RZ. Nema mehaničke spone i nema tradicionalnog stupa upravljača – umjesto njih koristi se električna veza za slanje signala od kola upravljača i od kotača. Rezultat je trenutan odaziv i znatno preciznije upravljanje.
Ovaj sustav se isporučuje s novim kvadratnim upravljačem koji zamjenjuje tradicionalno kolo upravljača. Ova tehnologija od vozača iziskuje manje napora pri upravljanju – okretanjem za samo 150 stupnjeva volan se kreće od jedne do druge krajnje točke pa nema potrebe za ispreplitanjem ruku na volanu prilikom skretanja. Leptirasti oblik volana razvijen je uz pomoć Lexusovih Takumi vozača, čija je povratna informacija pomogla da se svaki element izvede tako da vozaču pruže najbolje performanse.
Za pogon se koriste dva elektromotora, gdje prednji razvija maksimalnu snagu od 150 kW a stražnji 80 kW, dok je ukupna snaga sustava 230 kW/313 KS. Okretni moment je 435 Nm, a navedeno omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,6 sekundi, dok je maksimalna brzina ograničena na 160 km/h. Ugrađena Lithium-Ion baterija ima kapacitet od 71,4 kWh, a uz prosječnu potrošnju od oko 18 kWh omogućuje autonomiju od preko 400 km po WLTP-u.
Unutrašnjost je dizajnirana jednostavno, a posebno se ističe veliki 14-inčni multimedijski zaslon, gdje se mogu primijetiti i dva kotačića za podešavanje temperature, što olakšava upravljanje klimatizacijom. Uz to, dvije su funkcije po prvi put predstavljene u Lexusu: panoramski krov s mogućnošću zatamnjivanja i posebnim premazom za smanjivanje toplinskog zračenja, te sustav zračećeg grijanja za vozača i suvozača.
Novi su zračeći grijači smješteni u razini koljena ispred vozača i suvozača, ispod stupa upravljača i donje instrumentne ploče. U kombinaciji s grijačima sjedala i grijanim kolom upravljača pomažu brže zagrijati vozača i suvozača pa se čini kao da je oko nogu omotana topla deka. Baš kao i panoramski krov, pomažu u smanjivanju potrošnje energije i rasterećuju klimatizacijski sustav.
Osim toga, RZ je opremljen i Lexusovim e-Latch sustavom elektroničkih zasuna. Radi se o elektroničkom sustavu za jednostavno otvaranje vrata putem jednog dodira. Rad mu je povezan s funkcijom Blind Spot Monitor za praćenje mrtvog kuta te zajedno s njom omogućuje rad funkcije Safe Exit Assist koja automatski sprječava otvaranje vrata ako sustav uoči da se odostraga približavaju vozila ili biciklisti. Ovo je prvi takav sustav u svijetu, a očekuje se da će pomoći u sprječavanju 95% nezgoda izazvanih otvaranjem vrata.
Lexus još jedino nije otkrio cijenu novog modela, a očekuje se kako će one biti poznate u drugoj polovici godine, kada RZ 450e stiže u prodaju i kada se očekuju prve isporuke kupcima.
KOMENTARI