Hyundai je predstavio dugo najavljivani električni SUV Ioniq 5

Hyundai je predstavio dugo najavljivani električni SUV Ioniq 5

Nakon niza teasera, pred nama je konačno i serijska izvedba novog Hyundai Ioniq 5 SUV modela koji dolazi u nekoliko izvedbi snage i pogona, a na tržištu će se naći do kraja ove godine.

Citroen My Ami Buggy Concept nudi pravu retro vibru
Byton: najbrži automobil na autocesti podataka
Prve fotografije i informacije o novom kompaktnom Citroenu C4

Hyundai je još na jesen 2019. godine predstavio koncept 45, model koji se vezao uz obilježavanje 45 godina od pojave Pony Coupe koncepta i nagovještavao je kako će izgledati budući električni modeli koje će Hyundai predstaviti.

I nakon nešto manje od dvije godine pred nama je model Ioniq 5, koji je ostao vrlo sličan konceptu. Također treba naglasiti kako je ovaj model dostupan i s kamerama umjesto retrovizora, no samo na malom broju tržišta, pa su i sve službene fotografije s klasičnim retrovizorima. No zato su sakrivene ručke za otvaranje vratiju dostupne svima. Tu su i posebna prednja i stražnja LED svjetla koja se mogu prilagođavati prikazu i trenutno su najoriginalnija na automobilima.

Postavljen je na E-GMP platformu (Electric – Global Modular Platform), a riječ je o SUV vozilu koje je dugo 4.635 mm, široko 1.890 mm i visoko 1.605 mm, a zahvaljujući elektromotorima koji su manjih dimenzija, međuosovinski je razmak rastegnut na čak 3.000 mm! Uz to, Ioniq 5 nudi prtljažnik obujma 531 litre, a nudi se i maleni prtljažnik ispod prednjeg poklopca, i to obujma 57 litara, ako je pogon samo na stražnje kotače, odnosno 24 litre, ako je riječ o izvedbi s pogonom na sve kotače.

Početni model dolazi sa 170 KS snažnim elektromotorom koji nudi i 350 Nm okretnog momenta s pogonom na stražnje kotače. Slijedi izvedba s 235 KS i 605 Nm okretnog momenta s pogonom na sve kotače, a obje su dostupne s 58 kWh baterijom.

U ponudi je i baterija kapaciteta 72,6 kWh koja se pak nudi u izvedbi s elektromotorom snage 218 KS i 305 Nm okretnog momenta s pogonom na stražnje kotače, te u izvedbi s 306 KS i 605 Nm okretnog momenta u kombinaciji s pogonom na sve kotače. Za sada je objavljeno samo kako će najveći doseg do 480 km biti na izvedbi sa snažnijom baterijom i pogonom na dva kotača. Ioniq 5 nudi podršku za 400 i 800-voltno punjenje, a na 350 kWh punjaču se baterija do 80 % napuni za tek 18 minuta.

Unutrašnjost je futuristički uređena i dolazi s dva zaslona spojena u jednu liniju, kao na aktualnim modelima Mercedesa. Tako je digitalna instrument ploča dijagonale 12 inča, kao i središnji infotainment zaslon. Zahvaljujući velikom međuosovinskom razmaku u unutrašnjosti ima mnogo mjesta, a sva se sjedala mogu podešavati po dužini. Tu je i središnja konzola između prednjih sjedala koja je klizna i koja se može pomaknuti 14 cm unatrag, a podnica je u potpunosti ravna.

Novi Hyundai Ioniq 5 na europsko tržište stiže do kraja godine, a tada će biti poznate točne specifikacije svih izvedbi, kao i kakav je doseg s drugim kombinacijama motora, baterije i pogona, a tada će biti poznate i cijene.

KOMENTARI